Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik weet ook niet of hij intrinsiek zoveel beter is als Heidfeld.

Edwin90

Heidfeld rolde in 1999 toch het hele F3000 veld op? In het McLaren junior team meen ik.

Toch had ik inderdaad van Hulk hogere verwachtingen. Vooral na het indrukwekkende optreden in de A1GP en de GP2.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 12 oktober 2014 - 21:20:39
Ik schat Hulkenberg veel hoger in  ;)
Ik niet, eigenlijk. Heidfeld was altijd betrouwbaar, maar onopvallend. Oké, dat maakt hem geen topcoureur of iemand die wel even wereldkampioen zou worden, maar je wist wel wat je aan hem had, net als Webber en Button. Eigenlijk het enige jaar dat Heidfeld echt is verslagen (los van een keertje toen hij teamgenoot van Frentzen was), was dat ene jaar met Kubica, maarja, toen was ie ook gigantisch slecht in de kwalificatie. In de races was zijn tempo vrij oké, maar dat viel helaas niet op. Plus Kubica pakte een zege, dus toen was de hype snel compleet. Volledig terecht overigens hoor, Heidfeld was dat jaar absoluut de mindere. Maar over zijn hele carrière genomen heeft ie het altijd goed gedaan tegenover teamgenoten.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:42:33
Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?

Dat vraag ik me ook al een maand af. Is met ingang van de GP van Hongarije (27 juli) helemaal ingestort. Te denken dat die gast na Bahrein (?) derde stond in het WK...


NielsD

Citaat van: Jozef op 13 oktober 2014 - 03:29:52
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:42:33
Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?

Dat vraag ik me ook al een maand af. Is met ingang van de GP van Hongarije (27 juli) helemaal ingestort. Te denken dat die gast na Bahrein (?) derde stond in het WK...

Zal wel aan die auto liggen, Perez is ook in geen veld of wegen meer te bekennen. Bahrein nog een mooie derde plek, nu P10. Alleen in Monza viel hij op.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Het ligt niet alleen aan de auto, eerder dit jaar was Hülkenberg Pérez best wel de baas als ik het me goed herinner, ik heb het idee dat dat nu andersom is.

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 12 oktober 2014 - 21:00:47
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 20:59:18
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:42:33
Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?
Tsja ik heb vaker geroepen dat hij nooit een heel seizoen helemaal top presteert. Vaak is het tegenargument (redelijk terecht overigens) dat zijn auto in de loop van het seizoen beter dan wel slechter wordt en zijn prestaties dus, maar dat is dit jaar geen excuus vind ik, want hij heeft nu een teamgenoot die er nog wel mee presteert, althans beter dan hij.

Ik weet niet of ik de afgelopen jaren altijd gelijk heb gehad met mijn kritiek, omdat het ook lastig oordelen is met de teamgenoten die Hülkenberg heeft gehad, maar het is voor mij altijd een mogelijk argument geweest waarom topteams hem elk jaar weer passeren.

Hij valt de laatste races wel tegen. Zeker als je Perez dan ziet...

Dat is het punt: Perez stelt Hulkenberg in de schaduw. De zich sterk ontwikkelende Mexicaan, die in 2013 al sneller was dan Button - zeker naarmate het jaar verliep, doet het gewoon erg goed. Hij is wellicht niet de meest geliefde renner in de paddock, maar zou qua snelheid in geen enkel topteam misstaan, ook niet bij zijn oude werkgever.

FolkertE

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:24:34
Natuurlijk stelt Rosberg teleur maar hersteld prima en doet daarna alles goed. Ik snap het probleem van mijn compliment niet zo. Ik zeg dat hij een snaarstrakke race rijdt (waarmee ik bedoel dat hij zich prima heeft teruggevochten). That's all lieve mensjes.
Ik denk dat mensen het compliment een beetje te veel van het goede is. Iedereen is het er mee eens dat Nico het goed deed na zijn fout, maar hij had die fout nooit mogen maken.
Maar ok, na de fout reed hij een goede race, maar snaar en snaar strak? Met een auto die 1,5 seconde per rondje sneller was dan de rest en op banden die amper sleten, was plek 2 eigenlijk meer dan logisch. That is all lief mensje.

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 12 oktober 2014 - 16:20:40
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:19:08
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Eens. Hij weet dat hij moet winnen, gokt daarop en wordt uiteindelijk tweede. Zo heel spannend vind ik het allemaal niet.

De Mercedes is gewoon zo goed, daarom wordt hij nog relatief makkelijk 2e.
Hopelijk zit het veld volgend jaar dichter bij elkaar en is het dan niet meer zo makkelijk.
Mee eens, als de andere auto's op gelijke snelheid zaten van de Mercedes, was hij nooit 2de geworden, zeker niet met een band die een hale race mee kan. Anders had hij als nog rond ronde 40? 30? naar binnen gemoeten en kwam hij achter Button terecht.
Maar goed, Rosberg verdiend wel kudos voor de prestatie, maar hij kan zich gewoon geen fouten meer permiteren. Hamilton staat al met 1 been in de beker.
Volgende race winnen, en hij kan consolideren en rustig P2 rijden in de laatste 2 GP's.
Ik hoop dat Williams, Mclaren, Ferrari en RBR volgend jaar een gelijkwaardige auto neer zetten. Ook al ben ik blij met de titel voor Hamilton, ik vind het maar een beetje saai. Liever dat Hamilton 2de word na een epische strijd voor de titel, dan dat hij met zo'n auto 4 titels bij elkaar rijd. (al zal ik het niet erg vinden als hij het doet hoor, maar dat ter zijde. )

Franky R.

Hm,


Best hoor..maar laat Hamilton eerst maar die tweede titel pakken. Overigens raar dat iedereen nu zo zit te 'bijten' op de dominantie van Mercedes, terwijl Red Bull redelijk ongemoeid werd gelaten.

Jehoentelaar

Ongemoeid gelaten? Dat team is door een deel van de 'F1-community' na een tijd behoorlijk uitgekotst.

Perton

Ik denk dat er ook een verschil in zit in een team dat domineert en één coureur van een team, zeker als dat gepaard gaat met uitspraken als "We doen niet aan teamorders", om dat een half seizoen later alsnog te doen (terecht of onterecht is verder niet van belang). Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar volgens mij hoor je nooit echte klachten over de seizoenen '88 en '89 (misschien destijds wel maar dat mogen de wat oudere forummers dan wel melden).