Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:50:08
Oja hoor, in mijn ogen ook wel. Hamilton had een wat zwakkere zomer, Rosberg een wat zwakkere eindfase. Over een heel jaar genomen zouden ze dan beiden wel een terechte kampioen zijn.

Maar dat gaat niet gebeuren. Hamilton is in mijn ogen dan ook de enige die de titel verdienen zal dit jaar.

Jozef

Alonso gaf 1 plek terug waar hij er 2 pakte. Maar die discussie is te oud om op door te gaan (voor mij toch :P).

Vond het wel terecht dat Rosberg de plek teruggaf, was toch duidelijk?

0634


Arthur

Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 16:26:17
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:23:47
Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 16:22:03
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:19:08
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Eens. Hij weet dat hij moet winnen, gokt daarop en wordt uiteindelijk tweede. Zo heel spannend vind ik het allemaal niet.
dit is geen gokken, gewoon blunderen. Rosberg noemt het zelf ook een fout, dus waar hebben we het over.

Leuk dat ie dat doet. Ik snap ook dat je het een fout noemt, maar ik vind het persoonlijk heel wat anders dan zomaar van de baan schieten. Hij valt aan, te opportunistisch, maar ik kan me voorstellen dat je het probeert. Verre, echt verre, van een blunder in mijn ogen.
dat ie aanvalt vind ik ook geen fout. Hij had een perfecte slipstream en kwam heel gemakkelijk naast Hamilton. Dat ie zoiets niet gewoon netjes kunt afmaken vind ik op dit niveau, strijden voor het kampioenschap echt een blunder.

Volgens mij zat hij ook nog op het stuur te prullen en miste daardoor zijn rempunt?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:42:33
Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?
Wat is er met Kobayashi aan de hand?

Arthur

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:42:33
Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?

Nou, die opmerking [commentaar] vond ik wel mooi: Hulkenberg run out of road  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Makke

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 17:14:02
Citaat van: SanderD op 12 oktober 2014 - 17:11:37
Waarom moest Rosberg trouwens Lewis weer voorbij laten terwijl Alonso bij de start in Singapore zijn plek wel mocht houden? Zat naar mijn inziens niet zoveel verschil tussen beide actie's.

Volgens mij gaf Alonso een plek aan Vettel terug. Dit was terecht, Rosberg moest die plek teruggeven.

Klopt, maar waar trekt men de grens. Ik zag Magnussen in de eerste ronde ook een keer of 2 naast de piste gaan. Hij kon daar ook zijn voordeel uit halen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:42:33
Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?
Tsja ik heb vaker geroepen dat hij nooit een heel seizoen helemaal top presteert. Vaak is het tegenargument (redelijk terecht overigens) dat zijn auto in de loop van het seizoen beter dan wel slechter wordt en zijn prestaties dus, maar dat is dit jaar geen excuus vind ik, want hij heeft nu een teamgenoot die er nog wel mee presteert, althans beter dan hij.

Ik weet niet of ik de afgelopen jaren altijd gelijk heb gehad met mijn kritiek, omdat het ook lastig oordelen is met de teamgenoten die Hülkenberg heeft gehad, maar het is voor mij altijd een mogelijk argument geweest waarom topteams hem elk jaar weer passeren.

Arthur

Citaat van: Makke op 12 oktober 2014 - 20:57:49
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 17:14:02
Citaat van: SanderD op 12 oktober 2014 - 17:11:37
Waarom moest Rosberg trouwens Lewis weer voorbij laten terwijl Alonso bij de start in Singapore zijn plek wel mocht houden? Zat naar mijn inziens niet zoveel verschil tussen beide actie's.

Volgens mij gaf Alonso een plek aan Vettel terug. Dit was terecht, Rosberg moest die plek teruggeven.

Klopt, maar waar trekt men de grens. Ik zag Magnussen in de eerste ronde ook een keer of 2 naast de piste gaan. Hij kon daar ook zijn voordeel uit halen.

In de eerste ronde gingen er volgens mij mega coureurs met vier wielen buiten de baan...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 20:59:18
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:42:33
Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand?
Tsja ik heb vaker geroepen dat hij nooit een heel seizoen helemaal top presteert. Vaak is het tegenargument (redelijk terecht overigens) dat zijn auto in de loop van het seizoen beter dan wel slechter wordt en zijn prestaties dus, maar dat is dit jaar geen excuus vind ik, want hij heeft nu een teamgenoot die er nog wel mee presteert, althans beter dan hij.

Ik weet niet of ik de afgelopen jaren altijd gelijk heb gehad met mijn kritiek, omdat het ook lastig oordelen is met de teamgenoten die Hülkenberg heeft gehad, maar het is voor mij altijd een mogelijk argument geweest waarom topteams hem elk jaar weer passeren.

Hij valt de laatste races wel tegen. Zeker als je Perez dan ziet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat vrees ik ook. Dit was wel zo'n beetje het jaar waarin het moest gebeuren. Je kan niet eeuwig als groot talent te boek staan, je moet een keer echt doorbreken. Alhoewel Button ook heel lang moest wachten op zijn kans.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 21:17:22
Dat vrees ik ook. Dit was wel zo'n beetje het jaar waarin het moest gebeuren. Je kan niet eeuwig als groot talent te boek staan, je moet een keer echt doorbreken. Alhoewel Button ook heel lang moest wachten op zijn kans.

Klopt, dit jaar had hij de kans.
Zonde want ik gun het hem wel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 21:17:22
Dat vrees ik ook. Dit was wel zo'n beetje het jaar waarin het moest gebeuren. Je kan niet eeuwig als groot talent te boek staan, je moet een keer echt doorbreken. Alhoewel Button ook heel lang moest wachten op zijn kans.

Zoiets als Heidfeld? Ook een belofte maar uiteindelijk.... NOT
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel