Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: rafael25 op 12 oktober 2014 - 15:20:44
Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 15:17:27
Citaat van: rafael25 op 12 oktober 2014 - 15:07:23
Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 15:05:34
Pirelli heeft voor deze GP voor zekerheid gekozen omdat men te weinig info over het circuit had. Volgend jaar gaan ze ongetwijfeld met de softs en supersofts komen.
Heeft Pirelli een fout gemaakt???
Ja of Nee???

Achteraf gezien wel, maar ... keuzes maak je vooraf, niet achteraf. Nee dus.
Hoe kan iemand 52 lap op hetzelfde banden rijden??
Banden erop zetten, 52 keer hetzelfde parcours afleggen, auto met banden heelhuids thuisbrengen.

Kootje

Ze zijn inderdaad te conservatief geweest, dat zullen ze zelf ook wel onderkennen. Maar toch vind ik daarom niet dat je dan ook van 'n fout kunt spreken. Als er teveel onbekende factoren zijn, dan kun je imo maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Uiteindelijk zit er bijna niemand te wachten op de bandenslijtage die zij in hun eerste jaar hadden, laat staan op 'n debacle als de USGP van 2005.

Perton

Pirelli gaf voorafgaand aan het seizoen al aan dat ze dit jaar conservatief zouden zijn. Het lijkt me dan vanzelfsprekend dat ze op een nieuw circuit extra conservatief te werk gaan. Inderdaad hebben ze daarmee de plank redelijk mis geslagen, maar om ze daar nou om te gaan bekritiseren, vind ik wat ver gaan.

Ik snap de verontwaardiging van rafael dan ook totaal niet, of hij moet er wat moeite mee hebben dat de concurrent van zijn idool na een fout nog terug kon komen tot de tweede plaats. Maar goed, dan moet ie Mercedes bekritiseren voor het bouwen van een goede auto, en niet Pirelli. Hadden al die andere coureurs die nu achter Rosberg zijn gefinisht in hun eerste stint maar voldoende moeten uitlopen.

Kootje

CitaatIk snap de verontwaardiging van rafael dan ook totaal niet, of hij moet er wat moeite mee hebben dat de concurrent van zijn idool na een fout nog terug kon komen tot de tweede plaats.

Ik denk dat dat idd het probleem is. Hij rekende zich waarschijnlijk al rijk na de eerste bocht en kwam bedrogen uit. ::)

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Waar was trouwens die safety car die 100% zeker zou komen?

0634

Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 15:36:41
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:24:34
Natuurlijk stelt Rosberg teleur maar hersteld prima en doet daarna alles goed. Ik snap het probleem van mijn compliment niet zo. Ik zeg dat hij een snaarstrakke race rijdt (waarmee ik bedoel dat hij zich prima heeft teruggevochten). That's all lieve mensjes.
als je de race opdeelt wel. Maar goed, de race begint nou eenmaal bij de start. Ik vind 1 gigantische fout nou net niet snaarstrak. Veel andere coureurs reden wel snaarstrak.

Och, gigantische fout... met dit soort dingen heb ik weinig moeite. Hij valt aan, remt daardoor net te laat. Dat vind ik niet echt een fout, meer een risico wat je neemt en wat soms net goed gaat en nu dus fout. Can't blame a man for trying, zeg ze in Engeland. Gegokt en verloren. Verder goede race gereden.

0634

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:16:35
Waar was trouwens die safety car die 100% zeker zou komen?

Wanneer had jij hem precies in willen zetten?

0634

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Eens. Hij weet dat hij moet winnen, gokt daarop en wordt uiteindelijk tweede. Zo heel spannend vind ik het allemaal niet.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:19:08
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Eens. Hij weet dat hij moet winnen, gokt daarop en wordt uiteindelijk tweede. Zo heel spannend vind ik het allemaal niet.

De Mercedes is gewoon zo goed, daarom wordt hij nog relatief makkelijk 2e.
Hopelijk zit het veld volgend jaar dichter bij elkaar en is het dan niet meer zo makkelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:17:38
Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 15:36:41
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:24:34
Natuurlijk stelt Rosberg teleur maar hersteld prima en doet daarna alles goed. Ik snap het probleem van mijn compliment niet zo. Ik zeg dat hij een snaarstrakke race rijdt (waarmee ik bedoel dat hij zich prima heeft teruggevochten). That's all lieve mensjes.
als je de race opdeelt wel. Maar goed, de race begint nou eenmaal bij de start. Ik vind 1 gigantische fout nou net niet snaarstrak. Veel andere coureurs reden wel snaarstrak.

Och, gigantische fout... met dit soort dingen heb ik weinig moeite. Hij valt aan, remt daardoor net te laat. Dat vind ik niet echt een fout, meer een risico wat je neemt en wat soms net goed gaat en nu dus fout. Can't blame a man for trying, zeg ze in Engeland. Gegokt en verloren. Verder goede race gereden.
daar zou ik het normaal mee eens zijn, maar ik vond dit toch meer gevalletje pure onkunde. Hij had echt niet zo laat hoeven te remmen, hij zat aan de binnenkant en zat zelfs een stuk voor Hamilton, dan is die bocht gewoon voor jou. Volgens mij had Hamilton zich ook allang gewonnen gegeven, die gaf geen enkele indicatie dat ie het gevecht aan wilde gaan op dat moment.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:19:08
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Eens. Hij weet dat hij moet winnen, gokt daarop en wordt uiteindelijk tweede. Zo heel spannend vind ik het allemaal niet.
dit is geen gokken, gewoon blunderen. Rosberg noemt het zelf ook een fout, dus waar hebben we het over.

0634

Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 16:22:03
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:19:08
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Eens. Hij weet dat hij moet winnen, gokt daarop en wordt uiteindelijk tweede. Zo heel spannend vind ik het allemaal niet.
dit is geen gokken, gewoon blunderen. Rosberg noemt het zelf ook een fout, dus waar hebben we het over.

Leuk dat ie dat doet. Ik snap ook dat je het een fout noemt, maar ik vind het persoonlijk heel wat anders dan zomaar van de baan schieten. Hij valt aan, te opportunistisch, maar ik kan me voorstellen dat je het probeert. Verre, echt verre, van een blunder in mijn ogen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:23:47
Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 16:22:03
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:19:08
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Eens. Hij weet dat hij moet winnen, gokt daarop en wordt uiteindelijk tweede. Zo heel spannend vind ik het allemaal niet.
dit is geen gokken, gewoon blunderen. Rosberg noemt het zelf ook een fout, dus waar hebben we het over.

Leuk dat ie dat doet. Ik snap ook dat je het een fout noemt, maar ik vind het persoonlijk heel wat anders dan zomaar van de baan schieten. Hij valt aan, te opportunistisch, maar ik kan me voorstellen dat je het probeert. Verre, echt verre, van een blunder in mijn ogen.
dat ie aanvalt vind ik ook geen fout. Hij had een perfecte slipstream en kwam heel gemakkelijk naast Hamilton. Dat ie zoiets niet gewoon netjes kunt afmaken vind ik op dit niveau, strijden voor het kampioenschap echt een blunder.

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:17:58
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:16:35
Waar was trouwens die safety car die 100% zeker zou komen?

Wanneer had jij hem precies in willen zetten?
Niet. Da's mijn punt juist. 'Paniek' (niet juiste woord) om niks in de aanloop naar de race.