Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: KVDracer op 12 oktober 2014 - 14:06:42
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 14:04:25
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:03:04
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 13:59:59
Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Staat los van zijn comeback. De manier waarop Rosberg zijn fout heeft hersteld vind ik gewoon enorm goed.
Prima, dat doet ie ook goed, ja. Maar hij had nooit in deze positie moeten verkeren.

Dat is nu eenmaal racen, je wint soms, je verliest soms. Nico had ook gewoon achter Hamilton kunnen blijven rijden tot Hamilton in de pits ging en hem zo inhalen.
Euh ja, ik beweer ook niet dat dit niet bij het racen zou horen. Maar als iemand een domme fout maakt, mag dat ook gewoon worden gezegd. Dat deed hij in België, dat deed hij blijkbaar in Italië (al heb ik die race niet gezien) en dat doet hij nu weer. Dat is toch drie keer in vijf races, in een belangrijke fase van het kampioenschap.

Dus dat ie dan een keer een goede comeback-race rijdt.... tsja, sorry, maar los van dat ie het uitstekend uitvoert, ben ik er persoonlijk niet zo van onder de indruk.


Wings

Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

KVDracer

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 14:09:27
Citaat van: KVDracer op 12 oktober 2014 - 14:06:42
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 14:04:25
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:03:04
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 13:59:59
Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Staat los van zijn comeback. De manier waarop Rosberg zijn fout heeft hersteld vind ik gewoon enorm goed.
Prima, dat doet ie ook goed, ja. Maar hij had nooit in deze positie moeten verkeren.

Dat is nu eenmaal racen, je wint soms, je verliest soms. Nico had ook gewoon achter Hamilton kunnen blijven rijden tot Hamilton in de pits ging en hem zo inhalen.
Euh ja, ik beweer ook niet dat dit niet bij het racen zou horen. Maar als iemand een domme fout maakt, mag dat ook gewoon worden gezegd. Dat deed hij in België, dat deed hij blijkbaar in Italië (al heb ik die race niet gezien) en dat doet hij nu weer. Dat is toch drie keer in vijf races, in een belangrijke fase van het kampioenschap.

Dus dat ie dan een keer een goede comeback-race rijdt.... tsja, sorry, maar los van dat ie het uitstekend uitvoert, ben ik er persoonlijk niet zo van onder de indruk.

Dat het kampioenschap uit zijn handen aan het glippen is is al een paar races duidelijk.

Perton

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.
Ik vind het ook gaaf. Maar dat is wat anders dan goed...

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Nu kan het aan mij liggen, maar wordt dit eigenlijk ook niet gewoon van Rosberg verwacht? Zeker omdat de Mercedes gewoon mega-snel (veel sneller dan het hele veld) is en hij dus het veld met gemak moet kunnen oprollen? Ik vind het niet zo indrukwekkend eigenlijk. We hebben het Hamilton al een paar keer eerder dit jaar zien doen dus ja...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings


KVDracer

Citaat van: Pancake Shield op 12 oktober 2014 - 14:16:32
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.

Nu kan het aan mij liggen, maar wordt dit eigenlijk ook niet gewoon van Rosberg verwacht? Zeker omdat de Mercedes gewoon mega-snel (veel sneller dan het hele veld) is en hij dus het veld met gemak moet kunnen oprollen? Ik vind het niet zo indrukwekkend eigenlijk. We hebben het Hamilton al een paar keer eerder dit jaar zien doen dus ja...

Van sommige rijders verwacht je dit, van anderen niet.

Wings

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 14:12:47
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:11:29
Ik vind dit juist gaaf. Geeft aan dat Rosberg to the max moet pushen en pusht. Jammer dat dit soort duel worden ontdaan van hun kwaliteit door wat gefit.
Ik vind het ook gaaf. Maar dat is wat anders dan goed...

Was jij niet van het punten geven voor zowel banaan van de race en man van de race omdat je van mening bent dat je dit soort dingen los van elkaar moet zien? Dus ja, Rosberg maakt een fout wat best uitgesproken mag worden maar daarna doet hij alles goed. Ik zou niet weten waarom die prestatie gelinkt moet worden aan een fout om het geheel af te zwakken.

Pancake Shield

#144
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:17:23
En toen werd toch ook gejubeld?

Eerste keer wel, maar de races daarna werd het 'gewoon'. Zeker omdat de Mercedes sneller is.  Daarom kijk ik ook niet echt op van de race van Rosberg. Sinds Belgie stelt Rosberg eigenlijk gewoon teleur en daar is deze race geen verschil in. Hij waagt alles in de eerste bocht, rookt zijn banden op en moet inhaalraceje gaan spelen.

Citaat van: KVDracer op 12 oktober 2014 - 14:18:48
Van sommige rijders verwacht je dit, van anderen niet.

Ik verwacht dit van Rosberg. Anders moet hij zijn droom voor een wereldkampioenschap opgeven.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Natuurlijk stelt Rosberg teleur maar hersteld prima en doet daarna alles goed. Ik snap het probleem van mijn compliment niet zo. Ik zeg dat hij een snaarstrakke race rijdt (waarmee ik bedoel dat hij zich prima heeft teruggevochten). That's all lieve mensjes.

Perton

#146
Ik vind inderdaad dat je domme crashes in het gedrang van de eerste ronde niet als banaan moet zien, als titelkandidaat voor de derde keer in vijf races van de baan schieten (oké in België schoot hij niet van de baan, maar goed), vind ik dan toch even een tikje anders. Sorry dat ik niet met dit scenario rekening hield toen ik de uitspraak deed dat ik in principe nooit bananen uitdeel gebaseerd op de eerste ronde. Ik ging er namelijk vanuit dat ik in de Formule 1 altijd met capabele titelkandidaten te maken zou hebben. Daar heb ik mij in vergist en dus moet ik op mijn eerder gedane uitspraak terugkomen.

En om op je laatste zin te reageren: omdat hij om de titel strijdt. Punt. In de laatste vijf weekenden heeft hij al drie potentiële zeges verneukt door fouten. Singapore kon ie niks aan doen en in Japan was hij gewoon veel te zwak ten opzichte van Hamilton, maar inmiddels maakt ie weer fouten.

Daarom vind ik het zwak van Rosberg. Daar doet een inhaalrace in de sterkste auto van het veld, in een race waarin van bandenslijtage nauwelijks sprake is, vrij weinig aan.

Wings

Oké. Ik vind het wel goed. Dat hij zich in Monza verremt heeft ook niks met vandaag te maken. Maar goed, race is over, ik ga jatsen.

rafael25

Heeft Pirelli een fout gemaakt???
Hoe kan iemand 52 lap op hetzelfde banden rijden??

Kootje

Pirelli heeft voor deze GP voor zekerheid gekozen omdat men te weinig info over het circuit had. Volgend jaar gaan ze ongetwijfeld met de softs en supersofts komen.