Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Perton op 09 oktober 2014 - 23:19:01
Ergens, voor het grote geheel van dingen, misschien ook wel goed. Juist doordat die emotie dit weekend nog zo zichtbaar is, kan duidelijk worden wat voor een serieus iets de veiligheid is qua aandacht aan schenken. Oké volgens mij is dit een vrij rare zin, maar ik denk dat jullie me wel begrijpen.


Ik begrijp je wel...het is idd raar opgeschreven, een beetje in het kader van Ecclestone's "Dood van Senna was goed voor de sport".

Maar het gaat om je bedoeling.  :)

SDG

http://www.marussiaf1team.com/news/1037/



CitaatSochi Autodrom, Russia
Friday 10 October 2014, 09.30hrs Sochi/06.30hrs BST

We will run a single car for the duration of the forthcoming Grand Prix weekend in Sochi, out of respect for our driver Jules Bianchi, who remains in hospital in Yokkaichi, Japan, in a critical but stable condition.

We have written to the Stewards of the Meeting to inform them that we have withdrawn our second car. Notwithstanding the presence in Sochi of Alexander Rossi, the nominated Official Reserve Driver for the 2014 Russian Grand Prix, the Team feels strongly that fielding a single car, that of driver number 4, Max Chilton, is the appropriate course of action under the difficult circumstances of the weekend.

Jules' car crew have built a second car, which has been scrutineered and is ready to race, and this will remain on his side of the garage throughout the weekend. In support of Jules and his family, the Team and its cars will carry the familiar #JB17 graphic, to ensure that although Jules is not with us in Sochi this weekend, he is, nonetheless, racing on with the Marussia F1 Team.

Max Chilton #4
"I don't know how to put into words how truly devastated I am by what has happened to Jules. The support from the F1 family has been incredible & all we can do is be there to support Jules' family at this difficult time. It is going to be a very emotional weekend for the whole Team, but we will try to get through it and keep praying for Jules."

Pancake Shield

Begrijpelijk en respectvol. Rossi zal wel balen, maar zal het ook wel begrijpen ga ik vanuit. Het is voor Rossi zelf natuurlijk ook een vreemde situatie. Blij dat hij zijn debuut kan maken (wrs volgende race in zijn thuisland dan), maar de omstandigheden waarom zijn gewoon ernstig.

Ik kan mij ergens herinneren gelezen te hebben, dat toen Coulthard in 1994 Senna verving bij Williams (dan hebben het wel even over een ander statuur rijder) hij zowel door de fans als door bepaalde teamleden in het begin met de nek werd aangekeken. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben in een tijdschrift ofzo.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 10 oktober 2014 - 10:21:01
Begrijpelijk en respectvol. Rossi zal wel balen, maar zal het ook wel begrijpen ga ik vanuit. Het is voor Rossi zelf natuurlijk ook een vreemde situatie. Blij dat hij zijn debuut kan maken (wrs volgende race in zijn thuisland dan), maar de omstandigheden waarom zijn gewoon ernstig.

Ik kan mij ergens herinneren gelezen te hebben, dat toen Coulthard in 1994 Senna verving bij Williams (dan hebben het wel even over een ander statuur rijder) hij zowel door de fans als door bepaalde teamleden in het begin met de nek werd aangekeken. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben in een tijdschrift ofzo.


Klopt, maar dat was Senna... De grote Ayrton Senna...BTW, een bruut toeval? Vluchtnummer MH17 en nummer 17 van Bianchi? Dat bedacht ik, toen Vergne stickers met #17 ging uitdelen. Een minder snuggere Rus zou er een verwijzing naar de ramp met het verkeersvliegtuig kunnen zien...

Franky R.

On topic:


Ik begrijp de emotie, maar ik snap niet waarom Rossi aan de kant moet blijven maar dat Chilton wel rijdt? Had dan beide auto's teruggetrokken uit de GP.


Een andere reden zou zijn dat Marussia er geen trek in had om een Amerikaan in Rusland te laten rijden, en dan zeker niet gratis! :-X

Perton

Rare teamleden dan, van Williams.

Voor de rest, tsja ik begrijp dat ze niet rijden.

Jehoentelaar

Citaat van: Pancake Shield op 10 oktober 2014 - 10:21:01
Ik kan mij ergens herinneren gelezen te hebben, dat toen Coulthard in 1994 Senna verving bij Williams (dan hebben het wel even over een ander statuur rijder) hij zowel door de fans als door bepaalde teamleden in het begin met de nek werd aangekeken. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben in een tijdschrift ofzo.
DC schreef er in zijn autobiografie ook het een en ander over, maar ik kan me niet meer terughalen of dat er specifiek wel of niet in voorkwam.

rafael25


Perton

Heb de training niet gezien, wel gelezen dat Rosberg een fout maakte in zijn laatste ronde. Iemand enig idee hoeveel hem dat heeft gekost?

Tuesday

Mercedes kan dit weekend al de WCC pakken (kon vorig weekend trouwens ook al), als ze minder 18 punten of minder verspelen tov RBR is de titel binnen.

0634

Citaat van: Pancake Shield op 10 oktober 2014 - 10:21:01
Begrijpelijk en respectvol. Rossi zal wel balen, maar zal het ook wel begrijpen ga ik vanuit. Het is voor Rossi zelf natuurlijk ook een vreemde situatie. Blij dat hij zijn debuut kan maken (wrs volgende race in zijn thuisland dan), maar de omstandigheden waarom zijn gewoon ernstig.

Ik kan mij ergens herinneren gelezen te hebben, dat toen Coulthard in 1994 Senna verving bij Williams (dan hebben het wel even over een ander statuur rijder) hij zowel door de fans als door bepaalde teamleden in het begin met de nek werd aangekeken. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben in een tijdschrift ofzo.

Ik heb die periode intens meebeleefd, maar daar heb ik nooit iets over gehoord, van fans noch teamleden.

rafael25


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 17:45:22

Ik heb die periode intens meebeleefd, maar daar heb ik nooit iets over gehoord, van fans noch teamleden.


Ik ook niet en DC stapte overigens bijna een maand later in de FW16 als vervanger van Senna

gloudiesaurus

Citaat van: rafael25 op 10 oktober 2014 - 17:52:15
respect for de driver.


Blijft vreemd om dit zo te zien.
Ik kan begrijpen dat ze niet rijden. Aan de andere kant wil Bianchi denk ik ook dat Marussia haar 9e plek in het constructeurskampioenschap verdedigd.
Daar staan ze toch door Bianchi...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 10 oktober 2014 - 19:05:27
Citaat van: rafael25 op 10 oktober 2014 - 17:52:15
respect for de driver.


Blijft vreemd om dit zo te zien.
Ik kan begrijpen dat ze niet rijden. Aan de andere kant wil Bianchi denk ik ook dat Marussia haar 9e plek in het constructeurskampioenschap verdedigd.
Daar staan ze toch door Bianchi...
in t geval van Marussia maakt het niet uit, die gaan sowieso geen punten halen. Die 2 punten van Bianchi zijn doorslaggevend dit jaar.