Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

Tuesday

#30
de hele persco:


Edit gloudiesauru: heb de s uit htpps:// gehaald. Dan kun je hem meteen op het forum kijken  ;)

gloudiesaurus

De coureurs maken een erg aangeslagen indruk...
Begrijpelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Straks even kijken, dank voor de link, Tuesday!

Perton

Niet iedereen zal een account bij Autosport hebben en aangezien met al het Bianchi-nieuws iedereen al snel op zijn gratis 20 artikelen zit, bij deze:

Samengevat, Rossi staat ingeschreven omdat dat nou eenmaal voor donderdag 16.00 uur moet, maar pas morgenochtend beslissen ze in overleg met de familie Bianchi of ze ook daadwerkelijk met twee auto's gaan rijden.


CitaatThe Marussia Formula 1 team will only decide on Friday morning whether or not it will enter two cars at the Russian Grand Prix.

With Jules Bianchi remaining in a critical condition in hospital in Japan following his crash last weekend, high level sources have indicated that its plans remain open and a decision will only be taken before first free practice.

Although Alexander Rossi has been nominated by the team to race alongside Max Chilton at Sochi and has appeared on the official entry list, the team is still unsure of how it wants to approach the weekend.

With its focus remaining very much on Bianchi and his family, it will only enter a second car with the full support of those closest to the Frenchman.

The team has, however, prepared a new second chassis so is ready to run in the event that it decides to push ahead with two cars.

ENTRY LIST DEADLINE

Formula 1's regulations mean that Marussia had to nominate both its entries for this weekend's race by 4pm on Thursday.

As Rossi is its team's official reserve driver it was logical for the team to nominate the American.

Although teams are contractually obliged to participate with two cars at each grand prix, it is understood that Marussia chiefs have been in close contact with Bernie Ecclestone to clarify that there would be no consequences if it decided to race with just one car - or even pull out of the event entirely.

Marussia team principal John Booth has decided to remain in Japan to be with Bianchi and his family rather than travel to the Russian GP.

0634


Perton

Inderdaad.

Wat ik trouwens een beetje jammer vind aan die persco, de eerste vraag vanuit de zaal is meteen: "Ja, denk je nu anders over je aanwezigheid in de sport?" Als in: wil je stoppen?

Ik snap dat het gevraagd wordt (en ik vond het ook mooie antwoorden), maar kom op, je weet dat coureurs hier uiteindelijk niet om stoppen, en zo wel, dan hadden ze dit weekend niet gereden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 oktober 2014 - 21:59:54
Inderdaad.

Wat ik trouwens een beetje jammer vind aan die persco, de eerste vraag vanuit de zaal is meteen: "Ja, denk je nu anders over je aanwezigheid in de sport?" Als in: wil je stoppen?

Ik snap dat het gevraagd wordt (en ik vond het ook mooie antwoorden), maar kom op, je weet dat coureurs hier uiteindelijk niet om stoppen, en zo wel, dan hadden ze dit weekend niet gereden.
nou, ik weet niet of dat de achterliggende gedachte was bij de vraag hoor. Het heeft hoe dan ook invloed op de rijders, iig tot en met morgenochtend, dus lijkt me een prima vraag.

Wat betreft de 2e rijder; normaal zou ik zeggen, laat de auto het hele weekend als eerbetoon in de garage staan, met nr 17, maar aangezien de familie er ook bij betrokken wordt kan ik me voorstellen dat ze zeggen van; geef Rossi maar de kans, dat zou Jules gewild hebben.

Perton

Mjah als dat de achterliggende gedachte is van de vraag, zoals jij em omschrijft, dan snap ik de vraag inderdaad wel.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 22:06:31


Wat betreft de 2e rijder; normaal zou ik zeggen, laat de auto het hele weekend als eerbetoon in de garage staan, met nr 17, maar aangezien de familie er ook bij betrokken wordt kan ik me voorstellen dat ze zeggen van; geef Rossi maar de kans, dat zou Jules gewild hebben.


Mss kom ik wat bot en grof over, maar ik zou het niet weten wat de familie van Bianchi te maken heeft met de bezetting van de auto. Dat zou lekker zijn voor Rossi; "Nee, we hebben wel twee auto's, maar je gaat niet rijden"...
Bij De Villota gingen ze toch ook gewoon door?

Perton

Feitelijk heeft de familie er ook niks mee te maken, maar aangezien dodelijke ongevallen tegenwoordig een zeldzaamheid zijn, is dit wel wat teams normaal gesproken doen. Aston Martin wilde zich vorig jaar ook uit de 24 uur van Le Mans terugtrekken tot de familie Simonsen zei: "Ho eens eem, gewoon doorrijden."

Maar aangezien de familie Bianchi al vier generaties lang coureurs voortbrengt, verwacht ik niet dat ze hier een punt van maken.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 09 oktober 2014 - 22:19:21
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 22:06:31


Wat betreft de 2e rijder; normaal zou ik zeggen, laat de auto het hele weekend als eerbetoon in de garage staan, met nr 17, maar aangezien de familie er ook bij betrokken wordt kan ik me voorstellen dat ze zeggen van; geef Rossi maar de kans, dat zou Jules gewild hebben.


Mss kom ik wat bot en grof over, maar ik zou het niet weten wat de familie van Bianchi te maken heeft met de bezetting van de auto. Dat zou lekker zijn voor Rossi; "Nee, we hebben wel twee auto's, maar je gaat niet rijden"...
Bij De Villota gingen ze toch ook gewoon door?
dit stond er in het artikel op autosport

Citaat van: autosport
With its focus remaining very much on Bianchi and his family, it will only enter a second car with the full support of those closest to the Frenchman.

0634

Het is in ieder geval wel oprecht, die emotie tijdens de persco. Is natuurlijk ook wel ongelukkig dat er niet een extra week tussen zat. Was misschien iets prettiger geweest.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 22:45:25
Het is in ieder geval wel oprecht, die emotie tijdens de persco. Is natuurlijk ook wel ongelukkig dat er niet een extra week tussen zat. Was misschien iets prettiger geweest.
Dat is waar, maar het kalender is deze meedogenloos... :-X

Perton

Ergens, voor het grote geheel van dingen, misschien ook wel goed. Juist doordat die emotie dit weekend nog zo zichtbaar is, kan duidelijk worden wat voor een serieus iets de veiligheid is qua aandacht aan schenken. Oké volgens mij is dit een vrij rare zin, maar ik denk dat jullie me wel begrijpen.

Tuesday

de coureurs geven zelf ook wel aan graag weer te willen rijden zo dat ze hun zinnen weer kunnen verzetten, dus wat dat betreft is t alleen maar goed dat ze weer zo snel aan de bak kunnen.