Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 21 oktober 2014 - 14:37:45
Ik heb het nieuws even een tijdje niet gevolgd, is de situatie van Bianchi nog steeds hetzelfde?

Er is nog niets veranderd in zijn situatie...
Althans niets is hierover naar buiten gebracht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Zorgwekkend. Ik durf hem wel aan dat we Bianchi niet meer terug zullen zien in de Formule 1. Erg jammer want was bijzonder gecharmeerd van de Fransman en ben nog steeds er van overtuigd dat hij bij Ferrari aan de bak had gekund. Is het niet volgend jaar dan 2016.

Jozef

Oh, jij denkt nog aan F1? Ik zit meer in de fase "volgende bericht dat we horen is dat de stekker eruit is gehaald". Maar ik ben altijd een pessimist bij dit soort situaties.

Perton

Tsja ik heb zijn arrogante trekjes in de Formule 3 nog wel meegemaakt. Daarbij kwamen nog zijn opportunistische / agressieve (doorstrepen wat je niet van toepassing acht) acties, dus de afgelopen twee jaar heb ik me nooit druk kunnen namekn over zijn eventuele afwezigheid uit de sport. Al is de manier waarop hij nu uit de sport is verdwenen natuurlijk iets minder leuk.


Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 21 oktober 2014 - 16:42:46
Oh, jij denkt nog aan F1? Ik zit meer in de fase "volgende bericht dat we horen is dat de stekker eruit is gehaald". Maar ik ben altijd een pessimist bij dit soort situaties.
Gezien de ernst van de situatie die al vrij snel aan het licht kwam dacht ik überhaupt niet eens meer aan F1 of autosport. Alleen of 'ie het overleeft of niet.

0634

Inderdaad. Eigenlijk is het geen moment in me opgekomen dat hij uberhaupt ooit nog F1 zal racen vanaf het moment dat we de crash zagen.

Wings

Dat schreef men ook toen Mika de muur in vloog, toen Massa de veer op z'n helm kreeg en toen Kubica de muur in knalde. Toen Armstrong kanker kreeg schreef men hem ook af. Dus ben altijd voorzichtig met dit soort uitspraken (bovendien ben ik geen arts en heb ik onvoldoende kennis om dit te beoordelen).

Perton

Volgens mij lagen al jouw voorbeelden niet twee weken met ernstig hersenletsel in coma, en hebben hun artsen ook niet tegen hun familie gezegd dat het een wonder is dat ze überhaupt nog in leven waren. Dan lijkt een vergelijking met Niki Lauda me zinniger, maar ook die had geen hersenletsel.

Natuurlijk moet je nooit nooit zeggen, maar soms zijn dingen op zijn minst behoorlijk aannemelijk.

Wings

Nu wel ja. Maar dat zeg ik ook.

0634

Ik heb dat nooit gezegd hoor, met Massa of met Kubica. Mika is te lang terug, geen idee wat ik toen dacht. De crash van Bianchi, het ongeluk op zich, is in mijn ogen ook onvergelijkbaar met die andere crashes, qua heftigheid. Het is een buitenproportionele klap geweest, veel meer dan die anderen.

Wings

Is ook zo alleen ben ik altijd terughoudender om mensen meteen af te schrijven. Ik verklaar de mensen die het wel doen verder ook niet voor gek. Dat dit een horrorcrash is met dito gevolgen was inderdaad duidelijk.

Arthur

Citaat van: Wings op 21 oktober 2014 - 18:37:05
Dat schreef men ook toen Mika de muur in vloog, toen Massa de veer op z'n helm kreeg en toen Kubica de muur in knalde. Toen Armstrong kanker kreeg schreef men hem ook af. Dus ben altijd voorzichtig met dit soort uitspraken (bovendien ben ik geen arts en heb ik onvoldoende kennis om dit te beoordelen).

Ik ben ook absoluut geen arts maar denk toch wel dat hier overleven de eerste prioriteit is. Wat daarna komt... positief ben ik absoluut niet maar ik hoop toch op nog kwaliteit van leven...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Terugkeer bij een F1 team lijkt me uitgesloten, ook al herstelt hij voldoende, misschien als test/demonstratie coureur bij Ferrari uit behulpzaamheid.

Vergeet trouwens niet dat Hakkinen wel degelijk dingen heeft overgehouden aan zijn crash, ik dacht dat zijn spraak ook niet meer 100 % is geworden hierna en kan hij ook niet alle gezichts spieren meer optimaal gebruiken. Vandaar een beetje zijn Sylvester Stallone lachje. Correct me if I'm wrong

Figge

Er zit nog al een verschil tussen herstel van lichamelijk letsel of hersenletsel. Bij Schumacher en Bianchi is sprake van ernstig hersenletsel.
Bij Kubica, Hakkinen, Massa en Armstrong was geen sprake van hersenletsel. Ik denk dat je op basis van gezond verstand hier best een onderscheid in kan maken. De kansen op herstel van degenen met hersenletsel zijn gewoon klein. Plus dat de progressie in de eerste dagen van het trauma cruciaal zijn. Is er dan significant herstel zichtbaar, dan hebben de hersen, zie ze even als organische CPU, een "alternatieve" route voor de aansturing van lichaam en geest gevonden. Blijft het uit, dan weten de hersenen die route gewoon (nog) niet te vinden. Hoe langer dat duurt, hoe meer de kans er zal zijn dat de hersenen die route in zijn geheel niet zullen vinden. Laat staan op een gelijkwaardig efficiente wijze zodat je weer het leven kunt leiden dat je voor het ongeval leidde.