Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Arthur

Je geestelijke vermogen, dat is het belangrijkste! Mijn moeder heeft Alzheimer, dat is zo verschrikkelijk als je er niet meer bij bent. Dan hoeft het voor MIJ echt niet meer! Maar zolang het in het bovenkamertje nog werkt dan is het leven het nog meer dan waard....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Kootje

Als ik vanaf m'n nek verlamd ben, dan hoeft het voor mij echt niet meer. Dat kan ik je nu al op 'n briefje geven. Alles dat ik leuk vind, alles wat me lief is, alles dat ik doe vereist toch minimaal het vermogen om vanaf m'n middel omhoog te kunnen functioneren. Loopvermogen zal ik uiteraard ook missen, maar daar kan ik ook zonder mee. Moet ik echter alles voor me laten doen en ben ik slechts mobiel dmv 'n door voicecommando's of rietje gestuurde rolstoel, dan blijft er voor mij weinig over om te leven. Ja ... m'n dierbaren, maar daar ga ik echt de verdere lijdensweg die die situatie met zich meebrengt niet voor aan. Als de dokters het dan niet doen, dan maak ik er toch echt zelf 'n einde aan. 100%

In het geval van 'n uitzichtloze coma, waar je hooguit als kasplantje uit kan komen, heb je dat helaas niet zelf in de hand. In dat geval hoop ik dat m'n naasten mijn wens zullen respecteren, hoe moeilijk dat ook voor ze zal zijn. In beide gevallen is er wat mij betreft geen sprake van "een leven hebben" meer, dus laat me dan aub ook niet in leven. Maar goed, zo sta ik daarin. Dat 'n ander in zo'n situatie nog wel gelukkig denkt te zijn is alleen maar bewonderenswaardig. Maar ik .... NEE, NEVER NOOIT NIET.

0634

Het ligt dus heel erg aan de situatie en aan de persoon. Maar goed, we hebben geen idee hoe het met Bianchi af gaat lopen. Afwachten. Al heb ik om eerlijk te zijn nauwelijks hoop op 'dat het wel mee zal vallen'.

Kootje

Als je de berichtgeving waarin z'n vader aan het woord komt mag geloven, dan is het 'n uitzichtloze situatie.

0634

Yup. En als ik aan de beelden van de crash terugdenk dan vind ik het al een godswonder dat er uberhaupt nog een ieniemienie kansje is.

Kootje


Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 oktober 2014 - 10:38:58
Yup. En als ik aan de beelden van de crash terugdenk dan vind ik het al een godswonder dat er uberhaupt nog een ieniemienie kansje is.

Als dat er al is zoals de situatie nu geschetst wordt. Triest, triest, dieptriest...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Kootje op 18 oktober 2014 - 09:04:58Als de dokters het dan niet doen, dan maak ik er toch echt zelf 'n einde aan. 100%

Hoe? Als je niks meer kunt wordt het best lastig. ;)

Wings

Citaat van: Arthur op 17 oktober 2014 - 21:44:48
Je geestelijke vermogen, dat is het belangrijkste! Mijn moeder heeft Alzheimer, dat is zo verschrikkelijk als je er niet meer bij bent. Dan hoeft het voor MIJ echt niet meer! Maar zolang het in het bovenkamertje nog werkt dan is het leven het nog meer dan waard....

Je moeder ervaart het anders. Alzheimer is vooral voor de omgeving verschrikkelijk.

Kootje

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 11:52:04
Citaat van: Kootje op 18 oktober 2014 - 09:04:58Als de dokters het dan niet doen, dan maak ik er toch echt zelf 'n einde aan. 100%

Hoe? Als je niks meer kunt wordt het best lastig. ;)

In mijn stukkie had ik het over 'n rolstoel die door voice-commandos of dmv 'n rietje bestuurd wordt. Zo'n stoel als dat die slimste mens op aarde, ben z'n naam ff kwijt, ook heeft. Die stoel kan je 'n kanaal/rivier in rijden, je kunt 'm op het spoor parkeren of voor 'n aankomende vrachtwagen sturen. Mogelijkheden genoeg dus.

Arthur

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 11:58:47
Citaat van: Arthur op 17 oktober 2014 - 21:44:48
Je geestelijke vermogen, dat is het belangrijkste! Mijn moeder heeft Alzheimer, dat is zo verschrikkelijk als je er niet meer bij bent. Dan hoeft het voor MIJ echt niet meer! Maar zolang het in het bovenkamertje nog werkt dan is het leven het nog meer dan waard....

Je moeder ervaart het anders. Alzheimer is vooral voor de omgeving verschrikkelijk.

Nu wel ja! Maar je moest eens weten als de diagnose gesteld is en je vooral nog helder bent en met de wetenschap leeft dat. En dan de achteruitgang die je constateert wetende dat... En ja, voor de omgeving is het helemaal een verschrikking. Je rouwt drie keer, als de diagnose gesteld wordt, de opname in een verpleegtehuis en uiteindelijk het overlijden....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Kootje op 18 oktober 2014 - 12:58:35
Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 11:52:04
Citaat van: Kootje op 18 oktober 2014 - 09:04:58Als de dokters het dan niet doen, dan maak ik er toch echt zelf 'n einde aan. 100%

Hoe? Als je niks meer kunt wordt het best lastig. ;)

In mijn stukkie had ik het over 'n rolstoel die door voice-commandos of dmv 'n rietje bestuurd wordt. Zo'n stoel als dat die slimste mens op aarde, ben z'n naam ff kwijt, ook heeft. Die stoel kan je 'n kanaal/rivier in rijden, je kunt 'm op het spoor parkeren of voor 'n aankomende vrachtwagen sturen. Mogelijkheden genoeg dus.

Stephen Hawking.

Perton

Cristian Perton bedoelt ie, maar ik zit helemaal niet in een rolstoel, dus ik snap Kootje zijn punt niet zo.

0634

Kootje zegt duidelijk: de slimste mens, Perton.