Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 15 oktober 2014 - 16:18:16
Oja, ik vind het ook logisch dat ze zich verdedigen. Excuses als ik dat niet duidelijk maakte in mijn post. Ik bedoel alleen dat het los moet staan van de discussie over veiligheid die momenteel wordt gevoerd. Het is niet zo dat omdat Marussia zegt dat ie afremde, dat er verder niets aan de hand was. ::) (Haha sorry, ik wou Kootje even nadoen :P)
nee, ok, maar die verklaring was natuurlijk wel een reactie op allerlei beschuldigingen. Wat betreft veiligheid zullen ze het vast wel met je eens zijn. Maar dit was nog volgens de oude regels/normen.  :)


Perton

Klopt, maar die beschuldigingen vond ik zelf ook belachelijk.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 15 oktober 2014 - 15:20:53En tsja, punt 1 van de verklaring van Marussia, dat Bianchi wel degelijk langzamer is gaan rijden... als ik bij wegwerkzaamheden op de snelweg van 130 afrem naar 105, rem ik inderdaad af, maar dan houd ik me nog steeds niet aan de maximumsnelheid van 90 die daar geldt. Dus met die info van Marussia kan ik niet zoveel. Maar goed, dat is dan ook al waar we sinds het ongeval over discussiëren natuurlijk, of hij wel genoeg had afgeremd.

Precies, dat bedoel ik, hij zal ongetwijfeld langzamer dan normaal gereden hebben maar dat betekent in de praktijk nog niets.

Ik ben er niet op uit om Marussia een oor aan te naaien, zij doen wat elk team doet maar dat mag best wel eens aan de kaak gesteld worden nu eventueel zo´n ernstig ongeval deels uit voortgekomen is.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 15 oktober 2014 - 16:35:53
Klopt, maar die beschuldigingen vond ik zelf ook belachelijk.

En Bild heeft na het bericht van Marussia nog maar eens uitgehaald naar het team in een artikel waarin ze blijven volhouden dat ze documenten hebben van de FIA die aantonen dat het waar zou zijn.

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=61991

Nou op tafel dan maar want schreeuwen dat je bewijs hebt is nog niet hetzelfde als ze ook daadwerkelijk hebben.

Dit is het artikel in kwestie van Bild, ze lijken felgebeten om hun gelijk te halen als je het mij vraagt.

http://sportbild.bild.de/formel-1/2014/formel-1/nach-sport-bild-artikel-fia-gruendet-bianchi-untersuchungskommission-38161398.sport.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

"Daarnaast bevestigt de woordvoerder het bestaan van het radioverkeer tussen Marussia en Bianchi. " Wtf is dit nou weer voor zin, Racexpress? Net alsof iemand er aan twijfelt dat ze daar überhaupt radio's hebben.

Verder snap ik denk ik wel waarom Bild geen bronnen beschikbaar maakt. Er gaat al jaren het verhaal dat met het Concorde Agreement sommige stukken voor elk team net even anders verwoord zijn, zodat bij een lek meteen achterhaald kan worden waar het lek zit. Dat zou met deze documenten ook wel eens zo kunnen zijn (al lijkt het me niet). Maar het zijn verder serieuze aantijgingen die Bild doet, dan lijkt het me ook wel gepast om daar iets meer bewijs voor te voeren dan wanneer het om bijvoorbeeld een contractvoorstel gaat.

En even een vraagje, mijn Duits is niet perfect, het meeste snap ik verder wel. Maar staat in dat artikel nou dat Bianchi 212 reed en andere deelnemers gemiddeld 197?

Jehoentelaar

Auto's met nieuwere banden reden op hetzelfde moment in eerste instantie 210,2 km/h; een ronde later 197 km/h. Bianchi reed volgens het artikel in die 'ronde' later inderdaad 212 km/h.

Er wordt niet expliciet gesproken over gemiddelden maar aangezien er soms wel en soms geen decimalen worden gebruikt ga ik er van uit dat dat wel bedoeld wordt.

Gonzalo

Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2014 - 14:16:32
Ik zou het raar vinden om nu al 'de stekker eruit te trekken'...Schumacher heeft veel meer tijd gekregen. Je zou denken dat men een week of drie wacht bij Jules, die veel jonger is dan Schumi. Tenzij de arts de diagnose 'hersendood' afgeeft... :-X
Zoals het er nu voorstaat, begin ik te geloven dat het beter is de stekker eruit te halen.
Ik las dat hij in het allerbeste geval een leven gaat krijgen waarbij hij 24/7 begeleiding nodig heeft, dan zou ik het (voor mezelf) wel weten wat te kiezen.

Perton

Nuja, hetzelfde als we ons ook afvroegen bij Schumacher met wat is "relatief normaal" (voor duidelijk werd dat de uitspraken van Todt waren verdraaid), wat is begeleiding? Als dat inhoudt dat er dagelijks een katheter moet worden vervangen en iemand zijn medicijnen moet inspuiten, omdat ie verlamd is, dan is dat natuurlijk heel wat anders dan dat ie volledig in coma ligt. Moet ie echt als een baby 24/7 verzorgd worden, of moet er 24/7 iemand klaar staan om in te springen wanneer dat nodig is? Zonder context is dat allemaal wat lastig te beoordelen.

Kootje

Citaat van: Perton op 17 oktober 2014 - 13:23:56
Nuja, hetzelfde als we ons ook afvroegen bij Schumacher met wat is "relatief normaal" (voor duidelijk werd dat de uitspraken van Todt waren verdraaid), wat is begeleiding? Als dat inhoudt dat er dagelijks een katheter moet worden vervangen en iemand zijn medicijnen moet inspuiten, omdat ie verlamd is, dan is dat natuurlijk heel wat anders dan dat ie volledig in coma ligt. Moet ie echt als een baby 24/7 verzorgd worden, of moet er 24/7 iemand klaar staan om in te springen wanneer dat nodig is? Zonder context is dat allemaal wat lastig te beoordelen.

Is idd nogal 'n verschil, maar in beide gevallen mag je mij 'n spuitje geven.

0634

Nou, mij niet. Niet in het tweede geval. En ik heb sterk het idee dat mijn vriendin en mijn kinderen er hetzelfde over denken.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 17 oktober 2014 - 18:19:34
Nou, mij niet. Niet in het tweede geval. En ik heb sterk het idee dat mijn vriendin en mijn kinderen er hetzelfde over denken.

In dat tweede geval blijft natuurlijk de vraag wat je geestelijke gesteldheid en herstelmogelijkheden zijn. Ik denk dat Kootje er van uitgaat dat die ook triest zijn...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Kootje op 17 oktober 2014 - 14:45:04
Citaat van: Perton op 17 oktober 2014 - 13:23:56
Nuja, hetzelfde als we ons ook afvroegen bij Schumacher met wat is "relatief normaal" (voor duidelijk werd dat de uitspraken van Todt waren verdraaid), wat is begeleiding? Als dat inhoudt dat er dagelijks een katheter moet worden vervangen en iemand zijn medicijnen moet inspuiten, omdat ie verlamd is, dan is dat natuurlijk heel wat anders dan dat ie volledig in coma ligt. Moet ie echt als een baby 24/7 verzorgd worden, of moet er 24/7 iemand klaar staan om in te springen wanneer dat nodig is? Zonder context is dat allemaal wat lastig te beoordelen.

Is idd nogal 'n verschil, maar in beide gevallen mag je mij 'n spuitje geven.

Mij ook.

Kootje

Citaat van: Arthur op 17 oktober 2014 - 18:25:22
Citaat van: Jeroen op 17 oktober 2014 - 18:19:34
Nou, mij niet. Niet in het tweede geval. En ik heb sterk het idee dat mijn vriendin en mijn kinderen er hetzelfde over denken.

In dat tweede geval blijft natuurlijk de vraag wat je geestelijke gesteldheid en herstelmogelijkheden zijn. Ik denk dat Kootje er van uitgaat dat die ook triest zijn...

Dat was idd het uitgangspunt. ;)

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ja triest... ja, dat is het sowieso. Maar in het eerste geval ben je een plant en in het tweede geval niet. Dan wil ik graag weten wat het dan wel is voordat ik om een spuitje vraag. Volgens mij doe je dat uiteindelijk namelijk helemaal niet zo snel als dat je op voorhand zegt. En er zijn misschien ook nog andere mensen die daar iets van vinden.

Als je je verstandelijke vermogens nog allemaal bezit, maar een aantal functies zijn uitgevallen waardoor je misschien niet meer kan lopen of schrijven of whatever, dan is het leven nog steeds heel veel waard. Er zit nog heel erg veel tussen 'ik ben een plant doe mij een spuit' en 'ik heb hier en daar hulp nodig, maar ik ben er nog wel.'