Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Arthur op 07 oktober 2014 - 20:54:16
Citaat van: Gonzalo op 07 oktober 2014 - 20:43:10
Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 17:31:05
Als ik dat verhaal van Hartstein zo lees, klinkt het meer als afwachten tot nog één laatste bekendmaking...
Volgens de engelstalige Wikipedia (voor wat het waard is) wordt 90% die een ernstige versie van deze verwondingen oploopt, nooit meer wakker...
Dat klinkt onrustwekkend, zacht uitgedrukt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diffuse_axonale_beschadiging

Anders dus dan bij Schumacher en weinig reden om positief te zijn...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Ernstig en tragisch als je de reactie van zijn vader leest  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Trieste situatie allemaal en tsja, stel je voor dat hij ooit weer bij bewustzijn zou komen. Hoe komt hij er dan uit, wat voor schade houdt er voor de rest aan over.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Citaat van: Arthur op 14 oktober 2014 - 17:49:31
Dit zou dan weer een hele andere kijk op het ongeval brengen;

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23197976/___Bianchi_moest_versnellen___.html

Als dat waar is.....

Antwoord van Marussia op deze geruchten

Citaat van:  Marussia F1 TeamMarussia statement on Bianchi's crash
During the course of Tuesday 14th October, a number of media reports emerged suggesting:

1. That Jules Bianchi did not slow down under the double waved yellow flags shown after Adrian Sutil had spun off in the wet conditions
and
2. That the team urged Jules to go faster during the double waved yellow flag period in order to keep Marcus Ericsson behind.

The Marussia F1 Team is shocked and angered by these allegations. At a time when its driver is critically ill in hospital, and the team has made clear that its highest priority is consideration for Jules and his family, it is distressed to have to respond to deeply upsetting rumours and inaccuracies in respect of the circumstances of Jules' accident. However, given that these allegations are entirely false, the team has no alternative but to address these.

Regarding point 1, Jules did slow down under the double waved yellow flags. That is an irrefutable fact, as proven by the telemetry data, which the team has provided to the FIA. In the FIA press conference which took place in Sochi on Friday 10 October, Charlie Whiting, the FIA's Race Director, confirmed that the team had provided such data, that he himself had examined this data and that Jules did slow.

Regarding point 2, an audio copy of the full radio transmission between Jules and the team, and also a written transcript thereof, were provided to the FIA. It is quite clear from the transmission and the transcript that at no point during the period leading up to Jules' accident did the team urge Jules to drive faster or make any comments suggesting that he should do so.

The team sincerely hopes that, having clarified these facts, it can now avoid any further distractions to its primary focus at this time, which is providing support for Jules and his family.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Het is dus niet waar Maikel.
Schandalig dat er journalisten dit soort onzin de wereld in helpen  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Ik wil niet lullig doen maar als Bild dit meldt lijkt het me wel dat ze een goede bron hebben.

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 15 oktober 2014 - 12:23:41
Het is dus niet waar Maikel.
Schandalig dat er journalisten dit soort onzin de wereld in helpen  >:(

Denk dat we niet vooruit moeten lopen op de zaken. Denk ook aan hetgene wat Massa zei, gele vlaggen zijn een farce, je gaat alleen een beetje van je gas af. Of iets in die trant.

Marussia zal ook niet letterlijk gezegd hebben: "Ga harder rijden" dan krijgen ze sowieso een straf natuurlijk. Maar ze kunnen wel iets roepen in de trant van: Yellow flags, turn 3, remember, we are tight with Ericsson.

Ik vind ook dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen, de FIA kan niet objectief zijn in deze.

gloudiesaurus

De Japanse politie onderzoekt het ongeval ook...

Ben wel bang dat Bianchi nooit meer Formule 1 zal kunnen rijden, als hij hier überhaupt uitkomt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Als ze daadwerkelijk het bewijs hebben afgeleverd bij de FIA dan is het niet logisch dat Marussia daarover zou liegen. Zeker het feit dat ze 'shocked and angered' En nja, de betrouwbaarheid van Bild vind ik persoonlijk nog altijd beetje twijfelachtig.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 15 oktober 2014 - 12:59:43
Als ze daadwerkelijk het bewijs hebben afgeleverd bij de FIA dan is het niet logisch dat Marussia daarover zou liegen. Zeker het feit dat ze 'shocked and angered' En nja, de betrouwbaarheid van Bild vind ik persoonlijk nog altijd beetje twijfelachtig.

Ik ook, ik geloof dan eerder telemetrie  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

#250
Het gaat er ook niet om of hij wel of niet geremd heeft, dat is een een feit.

Het gaat erom of Marussia hem heeft aangespoord tijd te winnen om Ericsson tijdens de dubbele gele vlag.

Hij kan prima afremmen en tegelijkertijd tijd winnen op Ericsson als deze nog meer afremt. Dat is ook het punt, dat hij wel geremd heeft zal zeker zo zijn, dat is simpel met telemetrie aan te tonen.

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 15 oktober 2014 - 12:57:33
De Japanse politie onderzoekt het ongeval ook...

Ben wel bang dat Bianchi nooit meer Formule 1 zal kunnen rijden, als hij hier überhaupt uitkomt.

Weer Formule 1 rijden is wel het laatste waar we nu vanuit moeten gaan denk ik.

En daarnaast, klinkt hard maar wie is er nu nog geinteresseerd in hem? En mocht hij herstellen, heeft hij zelf wel interesse.

Perton

Volgens mij (of ik heb het compleet verkeerd begrepen de afgelopen dagen) is de schade aan de verbindingen in zijn hersenen bij een DAI redelijk blijvend. Dus zelfs al herstelt hij volledig, dan zal dat denk ik nog steeds met klachten zijn, dus ik denk dat het sowieso einde loopbaan is in dat opzicht. Zoals Hamilton#44 zegt, wie zal daar nog in geïnteresseerd zijn.

En tsja, punt 1 van de verklaring van Marussia, dat Bianchi wel degelijk langzamer is gaan rijden... als ik bij wegwerkzaamheden op de snelweg van 130 afrem naar 105, rem ik inderdaad af, maar dan houd ik me nog steeds niet aan de maximumsnelheid van 90 die daar geldt. Dus met die info van Marussia kan ik niet zoveel. Maar goed, dat is dan ook al waar we sinds het ongeval over discussiëren natuurlijk, of hij wel genoeg had afgeremd.

Tuesday

Citaat van: Perton op 15 oktober 2014 - 15:20:53
Volgens mij (of ik heb het compleet verkeerd begrepen de afgelopen dagen) is de schade aan de verbindingen in zijn hersenen bij een DAI redelijk blijvend. Dus zelfs al herstelt hij volledig, dan zal dat denk ik nog steeds met klachten zijn, dus ik denk dat het sowieso einde loopbaan is in dat opzicht. Zoals Hamilton#44 zegt, wie zal daar nog in geïnteresseerd zijn.

En tsja, punt 1 van de verklaring van Marussia, dat Bianchi wel degelijk langzamer is gaan rijden... als ik bij wegwerkzaamheden op de snelweg van 130 afrem naar 105, rem ik inderdaad af, maar dan houd ik me nog steeds niet aan de maximumsnelheid van 90 die daar geldt. Dus met die info van Marussia kan ik niet zoveel. Maar goed, dat is dan ook al waar we sinds het ongeval over discussiëren natuurlijk, of hij wel genoeg had afgeremd.
nee, maar dat kun je Bianchi ook niet echt verwijten. Het is gewoon een vervaging van de normen. Als mensen weten dat ze met 105 wel wegkomen, dan gaan ze gewoon 105 rijden ipv 90.
In die zin vindt ik het wel terecht en logisch dat Marussia zich nu verdedigd.

Perton

Oja, ik vind het ook logisch dat ze zich verdedigen. Excuses als ik dat niet duidelijk maakte in mijn post. Ik bedoel alleen dat het los moet staan van de discussie over veiligheid die momenteel wordt gevoerd. Het is niet zo dat omdat Marussia zegt dat ie afremde, dat er verder niets aan de hand was. ::) (Haha sorry, ik wou Kootje even nadoen :P)