Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

#150
CitaatVolgens klinisch neuropsycholoog Henk Eilander zijn dan verspreid door het hele brein van Bianchi belangrijke verbindingen (axonen) tussen de hersencellen beschadigd.

''Het betekent dat door een hele harde klap het brein alle kanten op is geschud. De hersenen zullen hiervan nooit helemaal herstellen.''

Eilander kan de gevolgen voor Bianchi moeilijk voorspellen. ,,Het brein is verantwoordelijk voor alles wat we doen. Dit hersentrauma laat littekens achter, maar de effecten laten zich pas later zien. Dat kan soms jaren duren. In het ergste geval komt hij niet meer uit zijn coma en blijft hij in een vegetatieve toestand."

Dit staat op nu.nl. Nooit volledig herstellen  :(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Baby Shaking Syndrom wordt het ook mee vergeleken.... niet best dus :-\
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Het is al een wonder dat hij niet opslag dood was na die ongelooflijke harde crash. 

Wallie

Citaat van: Sabai op 07 oktober 2014 - 19:36:27
Het is al een wonder dat hij niet opslag dood was na die ongelooflijke harde crash.
Inderdaad...net het filmpje even gezien maar kolere zeg.
Erg triest dit.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Gonzalo

Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 17:31:05
Als ik dat verhaal van Hartstein zo lees, klinkt het meer als afwachten tot nog één laatste bekendmaking...
Volgens de engelstalige Wikipedia (voor wat het waard is) wordt 90% die een ernstige versie van deze verwondingen oploopt, nooit meer wakker...
Dat klinkt onrustwekkend, zacht uitgedrukt.

Maikel0230

Niet echt goed nieuws dus, hopelijk behoort Bianchi en vele anderen die hetzelfde overkomen zijn tot die 10% die wel nog wakker worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Gonzalo op 07 oktober 2014 - 20:43:10
Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 17:31:05
Als ik dat verhaal van Hartstein zo lees, klinkt het meer als afwachten tot nog één laatste bekendmaking...
Volgens de engelstalige Wikipedia (voor wat het waard is) wordt 90% die een ernstige versie van deze verwondingen oploopt, nooit meer wakker...
Dat klinkt onrustwekkend, zacht uitgedrukt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diffuse_axonale_beschadiging
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Moet je voorstellen, het is de tweede coureur van Marussia die in korte tijd met zwaar hoofdletsel wordt afgevoerd. Ik hoop niet dat er veel monteurs waren die zowel aanwezig bij het ongeluk van De Villota als Bianchi. Dat gun je niemand.

Maikel0230

Mijn bericht en dat van Breaktest afgesplitst naar een appart topic

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13384.0.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Ik verwacht ook dat ze eerst wat meer onderzoeken gaan doen naar de ernst van de hersenbeschadiging. En dat daarna een beslissing wordt gemaakt over behandeling enzo.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Ik kon zondag niet kijken, heb de race gedownload en zojuist gezien. Wat ik opvallend vond was dat ze bij de BBC totaal niet door hadden wat er aan de hand was, ook nadat de Marussia-garage veelvuldig in beeld was. Net na de rode vlag hoor je echter een stem op de achtergrond zeggen "we were just updated he may have lost it". Wie was die stem? Was dat de regiekamer van de BBC, of zelfs van de FOM? Iemand anders dit gehoord?

Was in ieder geval duidelijk dat er zo min mogelijk gecommuniceerd werd naar de media, maar dat is ook logisch natuurlijk.

Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 08 oktober 2014 - 03:27:13
Ik kon zondag niet kijken, heb de race gedownload en zojuist gezien. Wat ik opvallend vond was dat ze bij de BBC totaal niet door hadden wat er aan de hand was, ook nadat de Marussia-garage veelvuldig in beeld was. Net na de rode vlag hoor je echter een stem op de achtergrond zeggen "we were just updated he may have lost it". Wie was die stem? Was dat de regiekamer van de BBC, of zelfs van de FOM? Iemand anders dit gehoord?

Was in ieder geval duidelijk dat er zo min mogelijk gecommuniceerd werd naar de media, maar dat is ook logisch natuurlijk.

Ja, maar ik denk dat de BBC echt gewoon compleet 'blind' was en dacht dat het om Sutil ging, dat bleven ze ook herhalen. De BBC was in dit geval echt schokkend slecht. BBC dacht zelfs eerst dat het om een marshall ging en vertelde daarna vrolijk verder over de nieuwe overwinning van Hamilton. Ik heb helaas geen idee hoe het bij Sport1 of RTL Deutschland ging, maar daar kan vast iemand ons van inlichten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Olav Mol bij Sport 1 had het ook laat door. Maar ik neem het niemand kwalijk. De auto van Bianchi was ook helemaal niet zichtbaar op de camerabeelden. Ik had het zelf ook niet meteen door. Viel me wel op dat ze bezorgde gezichten in de pitbox van Marussia lieten zien en pas toen zag ik dat Bianchi bij de uitvallers stond.

Maikel0230

Niemand had het direct door, wij ook niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Ik wel. Linksachter zag ik dat van alles aan de hand was wat niks te maken had met de auto van Sutil. Daarna verscheen onderaan beeld dat Bianchi erbij betrokken was en werd regelmatig gezapt naar het team van Marussia. Mol overzag dit en bleef maar volhouden dat Sutil na het uitstappen 'iets gevoeld zou hebben'. Alsof hij dan terug zou lopen en achter de kraan zou zijn gaan liggen. Vond het onlogisch wat Mol zei en had meteen in de gaten dat er iets anders aan de hand was.