Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Sabai

Als je dat zo leest ben ik bang dat het er niet zo best uitziet. Lijkt veel op de berichten als bij Schumacher. En we weten hoe het hem vergaat. :(

Gonzalo

Ik denk dat het in dit geval al veel zou zijn mocht hij overleven. Er zijn net nieuwsberichten verschenen op PlanetF1 die het goede nieuws van gisteren tegenspreken.

Figge

Volgens mij hebben we hier het gevalletje dat als het mee zou vallen, dit al zo zou zijn gebleken. Dat is dus niet het geval. Dit ik vrees het ergste :(

Pancake Shield

Zoveel tegenstrijdige berichten en geen nieuws van het team, familie of ziekenhuis. Dat doet in ieder geval niet veel goeds vermoeden. Maar goed het is gewoon afwachten...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Ik vrees er ook een beetje voor, ja. Bij Schumacher was er in ieder geval nog wel wat duidelijkheid of die tweede operatie er nou wel of niet was. Dat is zelfs in het geval van Bianchi niet zo. Dat kan liggen aan de beslissing van het ziekenhuis om niet / weinig te communiceren, maar dan krijg je weer de hele discussie zoals we die ook over Kehm hebben gevoerd: daarmee creëer je dus wel een situatie waarin er veel gespeculeerd wordt. Dat is het afgelopen halve etmaal al gebleken. Waarmee ik nu overigens geen kritiek op het ziekenhuis en Marussia wil geven hoor.

Het belangrijkste is natuurlijk, zoals gisteren ook door de FIA (?) gezegd: de eerste 24 uur is afwachten. Laat Bianchi die eerst maar eens goed (genoeg) doorkomen, dan zien we wel verder.

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 11:51:12
Ik vrees er ook een beetje voor, ja. Bij Schumacher was er in ieder geval nog wel wat duidelijkheid of die tweede operatie er nou wel of niet was. Dat is zelfs in het geval van Bianchi niet zo. Dat kan liggen aan de beslissing van het ziekenhuis om niet / weinig te communiceren, maar dan krijg je weer de hele discussie zoals we die ook over Kehm hebben gevoerd: daarmee creëer je dus wel een situatie waarin er veel gespeculeerd wordt. Dat is het afgelopen halve etmaal al gebleken. Waarmee ik nu overigens geen kritiek op het ziekenhuis en Marussia wil geven hoor.

Het belangrijkste is natuurlijk, zoals gisteren ook door de FIA (?) gezegd: de eerste 24 uur is afwachten. Laat Bianchi die eerst maar eens goed (genoeg) doorkomen, dan zien we wel verder.
speculatie vermijdt je sowieso niet.  Het is voor de artsen waarschijnlijk ook allemaal nog onzeker. Het gaat gewoon slecht momenteel, of het beter gaat moet de toekomst uitwijzen. Of ie nou 2 of 3x geopereerd is doet er allemaal niet zo toe.

Sabai

#66




De crash in beeld. Behoorlijk heftig!!

Ben ook bang dat het niet meer goed komt zo'n harde klap op de helm.

Perton

Persoonlijk ben ik daar ook huiverig voor. Het is net als met Massa en Surtees, je hoofd blijft altijd kwetsbaar.

Figge

Wow, ben bang dat ie dit uiteindelijk niet meer kan navertellen :(

Perton

Voor de natuurkundig wat beter onderlegden dan ik ben een vraagje. Dat die kraan zo omhoog gaat, kan daar nog iets positiefs in worden gezien? Als in: betekent het dat die kraan nog best wel wat energie heeft overgenomen? Of is het echt dat die kraan omhoog ging, vooral aangeeft hoe ontiegelijk hard de klap was.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Gonzalo

Niets minder dan een mirakel dat hij niet op slag dood was als je dit filmpje ziet...

Kootje

Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 17:10:06
Voor de natuurkundig wat beter onderlegden dan ik ben een vraagje. Dat die kraan zo omhoog gaat, kan daar nog iets positiefs in worden gezien? Als in: betekent het dat die kraan nog best wel wat energie heeft overgenomen? Of is het echt dat die kraan omhoog ging, vooral aangeeft hoe ontiegelijk hard de klap was.

Ik gok op beide.

0634

 Nu krijgen we de komende tijd natuurlijk weer de onzinnigheden over hoe het allemaal veiliger kan. Kom de discussie over dichte auto's weer naar boven of bij ieder ongevalletje een SC (Villeneuve slingerde dat al aan). Terwijl de sport ontzettend veilig is en we door dit bizarre ongeval nu niet net moeten doen alsof het allemaal zo gevaarlijk is. Het is 20 jaar geleden dat de laatste stierf. Er zijn zat sporten die als minder gevaarlijk bekend staan die dat niet na kunnen vertellen.

Perton

Nuja, dat van Villeneuve vind ik ook onzin, maar ik denk dat je wel moet analyseren wat je op een zinnige manier kan verbeteren.