Bianchi zwaargewond na crash

Gestart door NielsD, 05 oktober 2014 - 13:26:26

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ik denk ook niet dat iemand als Emerson Fittipaldi of een Ross Brawn zou meewerken aan een doofpotoperatie, dat Tambay dan maar eens met bewijzen komt...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dat dus. Ik snap dat het niet leuk is omdat het overkomt als 'eigen schuld dikke bult', maar als zo'n onderzoek dat nou toch uitwijst, tja, dan zal het toch wel zo zijn denk ik. De prijs is afschuwelijk hoog, en er zullen er meer te hard rijden op die momenten, maar als het zo is, dan kan dat rapport toch moeilijk iets anders roepen. Of Tambay moet zelf ook een onderzoek hebben gedaan, dan hoor ik het graag.

Jozef

Plus dat het niet het enige is dat ze zeggen. Het was zijn eigen schuld, maar het waren ook heel moeilijke omstandigheden, hij had veel pech én ze moeten maar eens gaan kijken naar mogelijkheden om dingen anders aan te pakken zodat dit niet meer opnieuw kan gebeuren. Trouwens, wie is Tambay en wat heeft hij gezegd? ???

Over de snelheidslimiet voor de dubbele gele vlaggen: dit is getest in Abu Dhabi. De coureurs waren tegen een snelheidslimiet die maar in één stuk van het circuit geldt, omdat iedereen bij het begin van die zone dan zo laat mogelijk alles dicht gaat gooien (anders verlies je tijd), terwijl er geen duidelijke lijn of zo is die aangeeft vanaf waar de beperking geldt. Daardoor zouden er veel straffen kunnen volgen. Maar een snelheidslimiet over de volledige ronde zien ze wel zitten.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 06 december 2014 - 23:27:33Trouwens, wie is Tambay en wat heeft hij gezegd? ???

1)Patrick Tambay, 65 jaar, Fransman, voormalig piloot Formule 1 uit de jaren 70 en 80

http://joesaward.files.wordpress.com/2013/05/2013-05-23-11-55-01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Tambay

1977: Surtees / Theodore Racing
1978 - 1979: McLaren
1981: Theodore / Equipe Talbot Gitanes
1982 - 1983 : Scuderia Ferrari
1984 - 1985: Renault
1986: Haas-Lola

2)Wat hij zei is het volgende

http://www.motorsport.com/f1/news/fia-washes-its-hands-with-bianchi-blame-tambay/


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

#364
Belangrijker is denk ik dat zijn zoontje teamgenoot van Bianchi was bij ART in de Formule 3. Ik heb hem ook wel in Zandvoort zien rondlopen toen en volgens mij was ie vaak wel bij ART in de garage te vinden. Dus Tambay sr. (en jr. misschien ook wel) zal wel een goede band hebben opgebouwd met onze Jules. Dan is het denk ik wat moeilijker om er wat afstand van te nemen en de uitspraken van het Accident Panel objectief te beoordelen. Daarom snap ik ook wel waar de uitspraken van Tambay vandaan komen. Het gaat namelijk niet om zomaar een landgenoot, maar eentje die hij best wel goed kent.

Overigens vraag ik me af waarom Adrien Tambay nog steeds een racecarrière heeft, maar dat is geheel offtopic.


-edit- als Tambay echt dit heeft geroepen: "but I think it's a little bit too hard to just blame the driver" dan moet ie echt even zijn muil houden, want zoals Jeroen al aangaf legt het rapport de schuld niet helemaal bij enkel de coureur, maar bij verschillende factoren, waaronder de coureur.

0634

Dat gaf Jozef aan, niet ik, maar ik sluit me er wel bij aan ;).

Dat van het zoontje van Tambay wist ik dan weer niet, maar dan snap ik de uitspraken wel wat meer. In je emotie kan je wel eens wat roepen. Het is nog altijd niet terecht, maar dan kan ik het me wel voorstellen.

Perton

Ok, al die namen met een J ook altijd :P

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Trouwens, iets heel ironisch. Ik zit nu GP van Duitsland terug te kijken en Brundle zegt daar: I don't like to see those tracktors on track. I hit one of those and it scares me to see a singleseater going underneath those.


Miguel

Profetisch. Ik neem immers aan dat Brundle meende wat hij zei.
Peace out yo.

gloudiesaurus

Citaat van: Miguel op 13 januari 2015 - 20:00:25
Profetisch. Ik neem immers aan dat Brundle meende wat hij zei.

Kijk eens naar de Nurburgring 2007... toen ging het ook al bijna fout...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Ja inderdaad, met Vitantonio Liuzzi
" pannekoek" zoals olav hem noemde ;D

gloudiesaurus

Precies... maar het scheelde niet veel of hij zat ook op de tractor...

Hier beelden nog eens vanaf de tribune gefilmd:


Nu is er de virtuele safety car. Hopelijk voorkomt dat dit soort narigheid in de toekomst.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Daar wordt ook met dubbel geel gezwaaid, wat is je punt?

Jehoentelaar

Hij laat alleen een filmpje zien ter illustratie. Wat is jouw punt?