Suzuka: Man van de race?

Gestart door Sabai, 05 oktober 2014 - 11:25:27

« vorige - volgende »

Man van de race?

Lewis Hamilton
6 (33.3%)
 Nico Rosberg
0 (0%)
Sebastiaan Vettel
5 (27.8%)
Daniel Ricciardo
2 (11.1%)
Jenson Button
5 (27.8%)
Iemand anders namelijk.....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 25 oktober 2014 - 11:25:27

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 19:23:02
Nou ja, je komt in de bulk als je met zn allen in dezelfde ronden gaat pitten. Dan moet je daar allemaal weer langs en onder deze omstandigheden, met al die spray en zo, heeft dat serieus effect op je laptimes uiteraard. Nu reed hij al heel snel op P3 in de rondte, met de Mercs er 20 sec voor en de Bulls er 12 sec achter. Dan heb je geen last van spray of van andere lijnen moeten rijden of dat soort dingen. Die stop maakte zijn leven vandaag een stuk relaxter.
tja, da s mooi mee genomen, maar daar koop je uiteindelijk ook niks voor. Als die achterhoede teams 1 of 2 ronden lange buiten blijven kom je daar weer middenin terecht (Button zat er slechts een paar seconden achter). Trouwens, Maldonado stopte gelijk met Button ;)

0634

Prima. Domme move van Button. Had ook gewoon op de baan overal langs gekund. Ook goed.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 05 oktober 2014 - 19:27:06
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 17:36:30
Citaat van: F1fan2987 op 05 oktober 2014 - 17:19:09
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 16:46:58
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:40:09
Citaat van: Wings op 05 oktober 2014 - 16:35:51
Omdat Vettel naar Ferrari verkast ga ik de fanboi uithangen en subjectief hem de beste vinden. Omdat hij stoere inhaalacties liet zien onder lastige omstandigheden. En ja Ricciardo ook maar die verkast niet naar Ferrari. Vettel dus! Button vond ik strategisch weer master!!

Button moet na zijn loopbaan echt ergens een Ross Brawn rol op zich nemen.

Zette zichzelf in deze race op de kaart door die pitstop meteen op het moment dat de SC naar binnen ging. Geweldig gedaan. Niets dan lof.
tja, hij en McLaren kunnen een gokje wagen, dat doen ze ook graag. In Hongarije ging het behoorlijk mis, nu pakte het redelijk goed uit, al was ie zonder die gok waarschijnlijk ook 5e geworden.
Maar hij had wel al een extra pitstop door een leeglopende band ofzo. IIG dat kreeg ik mee op sky. Niet dat ik kritiek op Vettel wil geven, want vandaag reed hij ijzersterk. Al maakte hij wel een hele grote fout aan het eind van de race.

Dat soort foutjes, daar hecht ik niet zoveel aan. Lewis had er ook eentje. Onder deze omstandigheden maak je die soms. Anders moet Rosberg de man van de race zijn, want die was van de foutloze rijders de hoogste finisher ;).
Hecht er ook niet heel veel aan, maar viel me wel op. En ja inderdaad, Hamilton maakte ook 2 foutjes. Maar volgens Sky kon dat 2de foutje wel eens komen door een aanpassing van....en daarom even wijd ging. Maar volgens mij was Rosberg ook niet foutloos en is ook 1 keer wijd gegaan.
Maar inderdaad, iedereen maakt wel eens foutjes onder deze omstandigheden.

@Tuesday: Ik denk dat de laatste SC Button ook nog wel eens wat gekost kon hebben. Want ik geloof dat hij een keuze maakte om te pitten voor nieuwe regenbanden en het ging harder regenen dus misschien had hij wel voor de Bulls gekomen, of misschien zelfs nog voor Rosberg.
foutjes zijn niet zo belangrijk, Hamilton was vandaag gewoon beter dan Rosberg. Leuk voor Rosberg dat ie foutloos was, maar daar gaat het niet om.
Wat betreft Button, die stop koste hem geen positie oid, maar wel 25 seconden. Dus hij zat een halve minuut achter Ricciardo en nog verder achter Vettel. Aangezien andere coureurs later nog naar intermediates wisselden denk ik niet dat het nou heel aannemelijk was dat de regenbanden van Button dat verschil nog gingen dichtmaken. Maar goed, uitsluiten kan ik het ook niet hoor. Maar goed, het had na de SC sowieso nog raar kunnen lopen met Vettel en Button op respectievelijk nieuwe intermediates en regenbanden. Misschien had Vettel of Button m nog wel kunnen winnen ;) denk het niet. Uiteindelijk denk ik iig dat de uitslag een prima  afspiegeling is van de verhoudingen vandaag.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 19:55:58
Prima. Domme move van Button. Had ook gewoon op de baan overal langs gekund. Ook goed.
dat zeg ik niet. het heeft alleen uiteindelijk weinig opgeleverd, afgezien dan dat zn overall nog droog was en hij die trage Williamsen niet hoefde in te halen. Verder prima dat ie het probeert hoor, net als Maldonado, die op die manier ook 3 positie s won.

0634

Okee. Wat mij betreft genoeg gezegd hierover :).

Perton

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 19:36:19
Is Rosberg buiten de baan gegaan vandaag? Dat heb ik dan gemist moet ik zeggen.
Ja, hij ging een paar keer de pitstraat in.

Tuesday

Trouwens bij deze ook nog ff een eervolle vermelding voor Vergne. Van 20 naar 9, gisteren al een uitstekende kwalificatie, vind het wel knap nadat ie gisteren toch wel weer ff een tikkie kreeg met het nieuws dat zijn teamgenoot nu zelfs promotie krijgt.

0634

Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 00:22:46
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 19:36:19
Is Rosberg buiten de baan gegaan vandaag? Dat heb ik dan gemist moet ik zeggen.
Ja, hij ging een paar keer de pitstraat in.

Ik moest lachen. ;D

0634

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2014 - 00:43:19
Trouwens bij deze ook nog ff een eervolle vermelding voor Vergne. Van 20 naar 9, gisteren al een uitstekende kwalificatie, vind het wel knap nadat ie gisteren toch wel weer ff een tikkie kreeg met het nieuws dat zijn teamgenoot nu zelfs promotie krijgt.

Het is ook een goede rijder, ook qua resultaat tov Ricciardo en Kvyat. Sommige rijders missen blijkbaar net de x-factor waardoor ze dan net niet doorstromen naar een grote team, want aan zijn rijden kan het niet echt liggen. Wel is het zo dat hij vaak wat bleekjes oogt. Hij valt niet zo op. Wellicht dat dat het dan is, waarom hij nu twee keer op rij aan het korste end trekt. Aan de andere kant: Marko en de zijnen kennen die jongens ook persoonlijk en al veel langer, misschien dat ze op basis daarvan voor Ricciardo en Kvyat zijn gegaan. Maar verder eens: weer een goede prestatie van JEV.

Perton

Tsja ik moet bekennen dat ik destijds (toen ze beiden Brits F3-kampioen waren geweest en daarna hun prestaties in de Formule Renault 3.5) dat ik Vergne verder zag komen dan Ricciardo. Waarom dat dan niet is gebeurd, weet ik niet. Het kan die X-factor zijn. In het verleden is er ook wel eens gezegd dat Ricciardo na een moeilijke periode de situatie eens goed ging bekijken om daarna sterk terug te slaan, maar volgens mij laat Vergne die kracht juist ook zien dit jaar. Misschien is de doorslag uiteindelijk wel gegeven omdat Ricciardo wat beter in de groep ligt, dat kan zomaar. En da's helemaal geen verkeerde reden natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 11:56:55
Tsja ik moet bekennen dat ik destijds (toen ze beiden Brits F3-kampioen waren geweest en daarna hun prestaties in de Formule Renault 3.5) dat ik Vergne verder zag komen dan Ricciardo. Waarom dat dan niet is gebeurd, weet ik niet. Het kan die X-factor zijn. In het verleden is er ook wel eens gezegd dat Ricciardo na een moeilijke periode de situatie eens goed ging bekijken om daarna sterk terug te slaan, maar volgens mij laat Vergne die kracht juist ook zien dit jaar. Misschien is de doorslag uiteindelijk wel gegeven omdat Ricciardo wat beter in de groep ligt, dat kan zomaar. En da's helemaal geen verkeerde reden natuurlijk.
nou, Ricciardo was wel een tikkie beter in hun gezamelijke tijd bij STR. En dan idd die X-factor, hij komt nogal sloom over. En misschien niet constant genoeg, want als ie het hele jaar zo reed als de afgelopen 2 races, dan was hij wellicht wel naar RBR gegaan? Maar goed, ik snap prima dat RBR voor Kvyat kiest.

Figge

JEV zal echt een rijder zijn met potentieel en die er gewoon naast staat vanaf volgend jaar. Ik denk dat het een probleem is van de RB rijders dat ze zelf geen (mogen) sponsors hebben. Ook denk ik dat ze niet met andere topteams mogen onderhandelen zoals ze bij RB onder contract staan. Daarom word ook nooit een RB talent, tijdens zijn lopende contract met een ander team in verband gebracht. Liuzzi heeft t nog geprobeerd bij HRT er na. Maar verder is er niemand na zijn RB contract doorgestroomd naar een ander team. Hoewel Vettel, daar nu wel een aangename uitzondering op is.

Figge

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2014 - 12:05:25
Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 11:56:55
Tsja ik moet bekennen dat ik destijds (toen ze beiden Brits F3-kampioen waren geweest en daarna hun prestaties in de Formule Renault 3.5) dat ik Vergne verder zag komen dan Ricciardo. Waarom dat dan niet is gebeurd, weet ik niet. Het kan die X-factor zijn. In het verleden is er ook wel eens gezegd dat Ricciardo na een moeilijke periode de situatie eens goed ging bekijken om daarna sterk terug te slaan, maar volgens mij laat Vergne die kracht juist ook zien dit jaar. Misschien is de doorslag uiteindelijk wel gegeven omdat Ricciardo wat beter in de groep ligt, dat kan zomaar. En da's helemaal geen verkeerde reden natuurlijk.
nou, Ricciardo was wel een tikkie beter in hun gezamelijke tijd bij STR. En dan idd die X-factor, hij komt nogal sloom over. En misschien niet constant genoeg, want als ie het hele jaar zo reed als de afgelopen 2 races, dan was hij wellicht wel naar RBR gegaan? Maar goed, ik snap prima dat RBR voor Kvyat kiest.

Oja, snap je dat. Ik niet eigenlijk. Ik zou Vergne laten doorstromen. Maar goed, ik denk dat niet meer ging omdat al eerder aangegeven was dat het contract niet verlengd zal worden. Toen pas kwam het vertrek van Vettel op gang. Gevalletje was vervelend timing denk ik eerder. Ik vind Kvyatt namelijk niet slecht ofzo, maar ik vind hem zeker nog niet goed genoeg voor een topteam. Gevalletje van niets beters beschikbaar hebben voor RBR is mijn indruk.

Tuesday

Citaat van: Figge op 06 oktober 2014 - 12:13:28
Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2014 - 12:05:25
Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 11:56:55
Tsja ik moet bekennen dat ik destijds (toen ze beiden Brits F3-kampioen waren geweest en daarna hun prestaties in de Formule Renault 3.5) dat ik Vergne verder zag komen dan Ricciardo. Waarom dat dan niet is gebeurd, weet ik niet. Het kan die X-factor zijn. In het verleden is er ook wel eens gezegd dat Ricciardo na een moeilijke periode de situatie eens goed ging bekijken om daarna sterk terug te slaan, maar volgens mij laat Vergne die kracht juist ook zien dit jaar. Misschien is de doorslag uiteindelijk wel gegeven omdat Ricciardo wat beter in de groep ligt, dat kan zomaar. En da's helemaal geen verkeerde reden natuurlijk.
nou, Ricciardo was wel een tikkie beter in hun gezamelijke tijd bij STR. En dan idd die X-factor, hij komt nogal sloom over. En misschien niet constant genoeg, want als ie het hele jaar zo reed als de afgelopen 2 races, dan was hij wellicht wel naar RBR gegaan? Maar goed, ik snap prima dat RBR voor Kvyat kiest.

Oja, snap je dat. Ik niet eigenlijk. Ik zou Vergne laten doorstromen. Maar goed, ik denk dat niet meer ging omdat al eerder aangegeven was dat het contract niet verlengd zal worden. Toen pas kwam het vertrek van Vettel op gang. Gevalletje was vervelend timing denk ik eerder. Ik vind Kvyatt namelijk niet slecht ofzo, maar ik vind hem zeker nog niet goed genoeg voor een topteam. Gevalletje van niets beters beschikbaar hebben voor RBR is mijn indruk.
dat ik het snap wil niet perse zeggen dat ik het er mee eens ben. Bv die eerste reden die jij noemt is al een goed punt om Vergne de beslissing van RBR te begrijpen. Bovendien is de beslissing om niet verder te gaan met Vergne niet voor niets genomen, hij is gewogen en net iets te licht bevonden. Dat hij nu ineens beter gaat of lijkt te gaan presteren zou eigenlijk al niet meer uit moeten maken, de keus was reeds gemaakt. Verder kan ik me voorstellen dat RBR niet het rijdersduo van STR van de afgelopen jaren wil, want dat was al met al toch wat bleekjes, met name veroorzaakt door Vergne in mijn ogen. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou doen.

BMW.WilliamsF1

Ik kies hier voor Button om maar weer wat ontopic te gaan ;) Was een lastige keus, want de beide RBR coureurs gingen ook erg lekker met een paar mooie inhaalacties.