Suzuka: Man van de race?

Gestart door Sabai, 05 oktober 2014 - 11:25:27

« vorige - volgende »

Man van de race?

Lewis Hamilton
6 (33.3%)
 Nico Rosberg
0 (0%)
Sebastiaan Vettel
5 (27.8%)
Daniel Ricciardo
2 (11.1%)
Jenson Button
5 (27.8%)
Iemand anders namelijk.....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 25 oktober 2014 - 11:25:27

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 17:07:35
Geen idee. Nu kwam hij zomaar op P3 terecht en kon vrijuit rijden met een enorm gat voor en achter hem, anders was hij net als de rest in de bulk gekomen, met alle spray en slippertjes en verkeer om zich heen. Volgens jou was hij daar fluitend doorheen gereden, ik weet dat echter niet.
niet fluitend. Maar goed, als je niet weet wat er anders gebeurd was kun je toch ook moeilijk bepalen of het nou wel of niet een geweldige beslissing was?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 16:46:58
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:40:09
Citaat van: Wings op 05 oktober 2014 - 16:35:51
Omdat Vettel naar Ferrari verkast ga ik de fanboi uithangen en subjectief hem de beste vinden. Omdat hij stoere inhaalacties liet zien onder lastige omstandigheden. En ja Ricciardo ook maar die verkast niet naar Ferrari. Vettel dus! Button vond ik strategisch weer master!!

Button moet na zijn loopbaan echt ergens een Ross Brawn rol op zich nemen.

Zette zichzelf in deze race op de kaart door die pitstop meteen op het moment dat de SC naar binnen ging. Geweldig gedaan. Niets dan lof.
tja, hij en McLaren kunnen een gokje wagen, dat doen ze ook graag. In Hongarije ging het behoorlijk mis, nu pakte het redelijk goed uit, al was ie zonder die gok waarschijnlijk ook 5e geworden.
Maar hij had wel al een extra pitstop door een leeglopende band ofzo. IIG dat kreeg ik mee op sky. Niet dat ik kritiek op Vettel wil geven, want vandaag reed hij ijzersterk. Al maakte hij wel een hele grote fout aan het eind van de race.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 05 oktober 2014 - 17:19:09
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 16:46:58
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:40:09
Citaat van: Wings op 05 oktober 2014 - 16:35:51
Omdat Vettel naar Ferrari verkast ga ik de fanboi uithangen en subjectief hem de beste vinden. Omdat hij stoere inhaalacties liet zien onder lastige omstandigheden. En ja Ricciardo ook maar die verkast niet naar Ferrari. Vettel dus! Button vond ik strategisch weer master!!

Button moet na zijn loopbaan echt ergens een Ross Brawn rol op zich nemen.

Zette zichzelf in deze race op de kaart door die pitstop meteen op het moment dat de SC naar binnen ging. Geweldig gedaan. Niets dan lof.
tja, hij en McLaren kunnen een gokje wagen, dat doen ze ook graag. In Hongarije ging het behoorlijk mis, nu pakte het redelijk goed uit, al was ie zonder die gok waarschijnlijk ook 5e geworden.
Maar hij had wel al een extra pitstop door een leeglopende band ofzo. IIG dat kreeg ik mee op sky. Niet dat ik kritiek op Vettel wil geven, want vandaag reed hij ijzersterk. Al maakte hij wel een hele grote fout aan het eind van de race.
Magnussen of Button?

Franky R.

Volgens mij had Magnussen een leeglopende band...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 05 oktober 2014 - 17:25:14
Volgens mij had Magnussen een leeglopende band...
hij moest iig vrij snel een 2e pitstop maken. Maar op dat moment reed ie al achter Vettel en Ricciardo.

0634

Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 17:12:00
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 17:07:35
Geen idee. Nu kwam hij zomaar op P3 terecht en kon vrijuit rijden met een enorm gat voor en achter hem, anders was hij net als de rest in de bulk gekomen, met alle spray en slippertjes en verkeer om zich heen. Volgens jou was hij daar fluitend doorheen gereden, ik weet dat echter niet.
niet fluitend. Maar goed, als je niet weet wat er anders gebeurd was kun je toch ook moeilijk bepalen of het nou wel of niet een geweldige beslissing was?

Nou ja, hij lag achtste en na de stops derde. Dus dat kan ik dan wel bepalen. Dat is namelijk wat er wel gebeurd is.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 05 oktober 2014 - 17:19:09
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 16:46:58
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:40:09
Citaat van: Wings op 05 oktober 2014 - 16:35:51
Omdat Vettel naar Ferrari verkast ga ik de fanboi uithangen en subjectief hem de beste vinden. Omdat hij stoere inhaalacties liet zien onder lastige omstandigheden. En ja Ricciardo ook maar die verkast niet naar Ferrari. Vettel dus! Button vond ik strategisch weer master!!

Button moet na zijn loopbaan echt ergens een Ross Brawn rol op zich nemen.

Zette zichzelf in deze race op de kaart door die pitstop meteen op het moment dat de SC naar binnen ging. Geweldig gedaan. Niets dan lof.
tja, hij en McLaren kunnen een gokje wagen, dat doen ze ook graag. In Hongarije ging het behoorlijk mis, nu pakte het redelijk goed uit, al was ie zonder die gok waarschijnlijk ook 5e geworden.
Maar hij had wel al een extra pitstop door een leeglopende band ofzo. IIG dat kreeg ik mee op sky. Niet dat ik kritiek op Vettel wil geven, want vandaag reed hij ijzersterk. Al maakte hij wel een hele grote fout aan het eind van de race.

Dat soort foutjes, daar hecht ik niet zoveel aan. Lewis had er ook eentje. Onder deze omstandigheden maak je die soms. Anders moet Rosberg de man van de race zijn, want die was van de foutloze rijders de hoogste finisher ;).

Tuesday

#37
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 17:34:26
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 17:12:00
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 17:07:35
Geen idee. Nu kwam hij zomaar op P3 terecht en kon vrijuit rijden met een enorm gat voor en achter hem, anders was hij net als de rest in de bulk gekomen, met alle spray en slippertjes en verkeer om zich heen. Volgens jou was hij daar fluitend doorheen gereden, ik weet dat echter niet.
niet fluitend. Maar goed, als je niet weet wat er anders gebeurd was kun je toch ook moeilijk bepalen of het nou wel of niet een geweldige beslissing was?

Nou ja, hij lag achtste en na de stops derde. Dus dat kan ik dan wel bepalen. Dat is namelijk wat er wel gebeurd is.
Vettel die juist langer doorging als de anderen op de regenband won ook posities met de omgekeerde tactiek, Hamilton die een ronde later stopte kwam ook dichter op Rosberg en was m zonder die fout misschien wel voorbij gegaan. Dus ja, als jij moeilijk gaat doen over  of Button anders wel of niet 5e was geworden, dan kan ik dat met deze beslissing ook wel doen, je weet niet wat er anders gebeurd was. Ik denk dat het vooral een kwestie van vertrouwen en pace was, niet zo zeer het 1 rondje eerder of juist later stoppen.

0634

Vettel reed niet langer door dan de rest. Vettel ging in ronde 12 naar binnen, aansluitend aan Ricciardo die op dat moment als voorste Red Buller ongetwijfeld de eerste keuze had. Button reed na die stops ook voor Vettel, dus blijkbaar was het plan van hem beter.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 18:02:32
Vettel reed niet langer door dan de rest. Vettel ging in ronde 12 naar binnen, aansluitend aan Ricciardo die op dat moment als voorste Red Buller ongetwijfeld de eerste keuze had. Button reed na die stops ook voor Vettel, dus blijkbaar was het plan van hem beter.
Vettel kwam een rondje later binnen dan Ricciardo en Magnussen en zat er na zijn stop voor. Button reed voor en na zijn stop voor Vettel, dus dat zegt niet zoveel.  Maar ok, hij won er wel een paar seconden en ook de Williamsen mee, dus vooruit, ik zal verder niet eigenwijs doen. Jij mag daarentegen gewoon vol blijven houden dat het een groot vraagteken is waar Button was geeindigd zonder deze geniale zet.
In mijn ogen is het gewoon een gokje, zoals ze die vaker doen, die deze keer minimaal resultaat heeft gegeven maar de vorige keer behoorlijk misging. Dat het deze keer wat beter uitpakte, mooi, maar overall kost dit soort geintjes ze gewoon punten. Dus nee, echt geniaal oid kan ik het niet noemen.

0634

Ik zei niet dat het geniaal was, maar dat het geweldig gedaan was, tactisch gezien. Verder beaamde ik dat het makkelijker dit soort gokken nemen is wanneer je niet voor P1 strijd, dus dat ben ik volmondig met je eens. Maar de meesten strijden niet voor P1 maar nemen niet die gok. Dus een beetje credit verdient hij in mijn ogen toch echt wel.

Volgens jou had hij net zo goed later naar binnen gekund en in de bulk had hij dan ook wel naar voren gereden onder deze omstandigheden, maar dat doet hij het hele seizoen al niet dus ik betwijfel het persoonlijk ten zeerste. Verder heeft hij in zijn loopbaan heel vaak goed gereden en gegokt tijdens regenraces, dus in mijn ogen is hij hier prima in.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 18:33:16
Ik zei niet dat het geniaal was, maar dat het geweldig gedaan was, tactisch gezien. Verder beaamde ik dat het makkelijker dit soort gokken nemen is wanneer je niet voor P1 strijd, dus dat ben ik volmondig met je eens. Maar de meesten strijden niet voor P1 maar nemen niet die gok. Dus een beetje credit verdient hij in mijn ogen toch echt wel.

Volgens jou had hij net zo goed later naar binnen gekund en in de bulk had hij dan ook wel naar voren gereden onder deze omstandigheden, maar dat doet hij het hele seizoen al niet dus ik betwijfel het persoonlijk ten zeerste. Verder heeft hij in zijn loopbaan heel vaak goed gereden en gegokt tijdens regenraces, dus in mijn ogen is hij hier prima in.
hoezo in de bulk? hij zat achter Magnussen die later wegviel en de beide Williamsen die 50 seconden achter hem finishten. Dus ja, met de vorm van vandaag was hij makkelijk 5e geworden. Want dat is het wat mij betreft, Button reed vandaag gewoon zeer sterk. Die beslissing was moedig en daar mag ie ook best credits voor hebben, maar uiteindelijk heeft het niet veel opgeleverd en was het de gok misschien geen eens waard, al was het niet zo n grote gok natuurlijk.

0634

Nou ja, je komt in de bulk als je met zn allen in dezelfde ronden gaat pitten. Dan moet je daar allemaal weer langs en onder deze omstandigheden, met al die spray en zo, heeft dat serieus effect op je laptimes uiteraard. Nu reed hij al heel snel op P3 in de rondte, met de Mercs er 20 sec voor en de Bulls er 12 sec achter. Dan heb je geen last van spray of van andere lijnen moeten rijden of dat soort dingen. Die stop maakte zijn leven vandaag een stuk relaxter.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 17:36:30
Citaat van: F1fan2987 op 05 oktober 2014 - 17:19:09
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 16:46:58
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:40:09
Citaat van: Wings op 05 oktober 2014 - 16:35:51
Omdat Vettel naar Ferrari verkast ga ik de fanboi uithangen en subjectief hem de beste vinden. Omdat hij stoere inhaalacties liet zien onder lastige omstandigheden. En ja Ricciardo ook maar die verkast niet naar Ferrari. Vettel dus! Button vond ik strategisch weer master!!

Button moet na zijn loopbaan echt ergens een Ross Brawn rol op zich nemen.

Zette zichzelf in deze race op de kaart door die pitstop meteen op het moment dat de SC naar binnen ging. Geweldig gedaan. Niets dan lof.
tja, hij en McLaren kunnen een gokje wagen, dat doen ze ook graag. In Hongarije ging het behoorlijk mis, nu pakte het redelijk goed uit, al was ie zonder die gok waarschijnlijk ook 5e geworden.
Maar hij had wel al een extra pitstop door een leeglopende band ofzo. IIG dat kreeg ik mee op sky. Niet dat ik kritiek op Vettel wil geven, want vandaag reed hij ijzersterk. Al maakte hij wel een hele grote fout aan het eind van de race.

Dat soort foutjes, daar hecht ik niet zoveel aan. Lewis had er ook eentje. Onder deze omstandigheden maak je die soms. Anders moet Rosberg de man van de race zijn, want die was van de foutloze rijders de hoogste finisher ;).
Hecht er ook niet heel veel aan, maar viel me wel op. En ja inderdaad, Hamilton maakte ook 2 foutjes. Maar volgens Sky kon dat 2de foutje wel eens komen door een aanpassing van....en daarom even wijd ging. Maar volgens mij was Rosberg ook niet foutloos en is ook 1 keer wijd gegaan.
Maar inderdaad, iedereen maakt wel eens foutjes onder deze omstandigheden.

@Tuesday: Ik denk dat de laatste SC Button ook nog wel eens wat gekost kon hebben. Want ik geloof dat hij een keuze maakte om te pitten voor nieuwe regenbanden en het ging harder regenen dus misschien had hij wel voor de Bulls gekomen, of misschien zelfs nog voor Rosberg.

0634

Is Rosberg buiten de baan gegaan vandaag? Dat heb ik dan gemist moet ik zeggen.