Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 23:56:00
Citaat van: Arthur op 06 oktober 2014 - 23:54:14
Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 23:49:42
Dat zou heel waar kunnen zijn. Ik weet niet hoe Shane zijn rechten terug heeft gekregen, alleen dat hij ze terugkreeg met een flinke zak geld.


Maar dat zoiets op een geldkwestie kan uitlopen, ja...dat mag ik niet ontkennen. Hoewel ik al weet hoe ik het zou aanpakken. ;)

Maar als ze vervolgens allerlei akties verzinnen [beslaglegging o.i.d.] waar jij weer tegen in het verweer moet [en geld aan moet spenderen] dan krijgen ze je uiteindelijk wel klein hoor.... [ik chargeer even].


Ja, dat snap ik...dan gaat men het vies spelen. Maar of ze dat echt willen doen omwille van een amateurfilmpje van pakweg 3 minuten? :P

In principe niet, maar als het gaat om een voorbeeld te stellen en te voorkomen dat You Tube ineens volstaat...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

De reden waarom FOM de meeste filmpjes over F1 door youtube laat verwijderen of zelfs de gebruiker/plaatser bant heeft puur met de commericele structuur van Youtube te maken, indien je youtube kanaal groeit en je voldoende subscribers hebt kun je Youtube partner worden (dit kan bij youtube of ook derden), dan wordt je filmpjes door youtube gepromoot en wordt er altijd reclame afgespeeld voor/tijdens of na het filmpje, het kanaal krijgt daar een deel van.

En juist dat zorgt ervoor dat FOM ingrijpt en dat niet omdat zij geen deel van het geld krijgen maar omdat de TV zenders hierom vragen, ah ja zij moeten miljoenen neertellen voor de rechten.

Probleem is dat er veel willekeur is, sommige kanalen worden met rust gelaten en andere niet en dan is er natuurlijk nog het probleem met filmpjes die door de mensen zelf ter plekke gefilmt werden, bij mijn weten bezit je daar nog altijd je eigen rechten op maar dat kan FOM niet schelen blijkbaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Het punt is natuurlijk ook dat de scheidingslijn filmpjes soms moeilijk ligt. Dan kan je als organisatie beter álles aanpakken, dan eerst uitzoeken wat eigenlijk wel en niet onder jouw copyright valt. Dat is een systeem dat ik persoonlijk zelf belachelijk vind, maar goed, je doet er verder vrij weinig aan.

gloudiesaurus

Als de FOM slim is doen ze zelf ook aan sociale media en zetten die filmpjes zelf op Youtube.
Goed voor de fans en dan verdienen ze er zelf ook nog aan...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja, maar FOM vindt sociale media een gimmick, heeft Bernie laatst nog laten weten. Dus dat gaat niet gebeuren zolang hij nog macht heeft.

FolkertE

Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 11:58:06
Ja, maar FOM vindt sociale media een gimmick, heeft Bernie laatst nog laten weten. Dus dat gaat niet gebeuren zolang hij nog macht heeft.
Ik heb altijd het idee dat de FIA/FOM gebruikt wat ze willen gebruiken. Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar was het niet Vettel die in 2007 werd vrijgesproken van een straf na het zien van amateur beelden dat Hamilton van zijn lijn afging en belachelijk hard op de rem stond.

Perton

Trulli, en 2009. Maar dat filmpje was ook direct offline gehaald toen duidelijk werd dat ze de gebeurtenissen uit Australië nog eens gingen onderzoeken.

FolkertE

Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 12:02:35
Trulli, en 2009. Maar dat filmpje was ook direct offline gehaald toen duidelijk werd dat ze de gebeurtenissen uit Australië nog eens gingen onderzoeken.
Inderdaad. en ik snap ook niet waarom zo'n filmpje niet zou kunnen gebruikt worden.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 07 oktober 2014 - 12:10:36
Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 12:02:35
Trulli, en 2009. Maar dat filmpje was ook direct offline gehaald toen duidelijk werd dat ze de gebeurtenissen uit Australië nog eens gingen onderzoeken.
Inderdaad. en ik snap ook niet waarom zo'n filmpje niet zou kunnen gebruikt worden.
dat filmpje wat gisteren gebanned werd op youtube zal ook zeker wel meegenomen worden in het onderzoek, al was het alleen maar omdat het bij iedereen in het hoofd zit. Wat dat betreft doet de FIA volgens mij altijd hetzelfde, als er extra bewijsmateriaal opduikt dan gebruiken ze dat gewoon. De FIA gebruikt het, maar de FOM kan het dan natuurlijk wel gewoon van youtube bannen. Dat is nou eenmaal hun policy

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 07 oktober 2014 - 12:39:32
Citaat van: F1fan2987 op 07 oktober 2014 - 12:10:36
Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 12:02:35
Trulli, en 2009. Maar dat filmpje was ook direct offline gehaald toen duidelijk werd dat ze de gebeurtenissen uit Australië nog eens gingen onderzoeken.
Inderdaad. en ik snap ook niet waarom zo'n filmpje niet zou kunnen gebruikt worden.
dat filmpje wat gisteren gebanned werd op youtube zal ook zeker wel meegenomen worden in het onderzoek, al was het alleen maar omdat het bij iedereen in het hoofd zit. Wat dat betreft doet de FIA volgens mij altijd hetzelfde, als er extra bewijsmateriaal opduikt dan gebruiken ze dat gewoon. De FIA gebruikt het, maar de FOM kan het dan natuurlijk wel gewoon van youtube bannen. Dat is nou eenmaal hun policy
Dat klopt, maar ik denk wel dat er verschil zit in een onderzoek naar de toedracht van een ongeluk en een onderzoek wie schuldig is om eventueel straffen uit te delen.

Perton

Een filmpje hoeft natuurlijk niet online te blijven staan om onderzocht te worden, dat ding staat allang op de FIA-server.

Anyway, dit meldt ESPN F1:

FOM has been vigilant in removing fan videos from YouTube in recent years, with tickets to F1 events stating in the small print: "The use of this ticket shall constitute for the holder an undertaking to not transmit, broadcast, or to aid anyone in doing so, any description, account, picture or reproduction the event, its elements, participants or surroundings."

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 oktober 2014 - 13:07:41
Een filmpje hoeft natuurlijk niet online te blijven staan om onderzocht te worden, dat ding staat allang op de FIA-server.

Anyway, dit meldt ESPN F1:

FOM has been vigilant in removing fan videos from YouTube in recent years, with tickets to F1 events stating in the small print: "The use of this ticket shall constitute for the holder an undertaking to not transmit, broadcast, or to aid anyone in doing so, any description, account, picture or reproduction the event, its elements, participants or surroundings."
op mijn laatste kaartje (2011) staat ook gewoon duidelijk dat er niet gefilmd mag worden, uitgezonderd "personal non-commercial home use". Dan mag het dus gewoon niet op youtube, lijkt me duidelijk.

Franky R.

Raar, want Youtube kan...let op...KAN ook worden gebruikt voor niet-commercieel en persoonlijk gebruik.
Maar leuk bezig die FOM: Je mag flink lappen, je krijgt een ongelooflijk slap programma voorgeschoteld en dan mag je -aanvankelijk- geen foto's maken voor het thuisfront.


Dus de foto's die oa. Fabian, Edwin en ik hebben gemaakt mochten dus niet. Of ze mochten niet op de website worden geplaatst... ::)


Dan hoop je toch zo dat de FOM eens een keer goed hard struikelt en weer om Aarde landt. En scherp, dat van Vettel in 2007. Dan kan het opeens wel?

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2014 - 15:52:01
Raar, want Youtube kan...let op...KAN ook worden gebruikt voor niet-commercieel en persoonlijk gebruik.
Maar leuk bezig die FOM: Je mag flink lappen, je krijgt een ongelooflijk slap programma voorgeschoteld en dan mag je -aanvankelijk- geen foto's maken voor het thuisfront.


Dus de foto's die oa. Fabian, Edwin en ik hebben gemaakt mochten dus niet. Of ze mochten niet op de website worden geplaatst... ::)


Dan hoop je toch zo dat de FOM eens een keer goed hard struikelt en weer om Aarde landt. En scherp, dat van Vettel in 2007. Dan kan het opeens wel?
je hebt op youtube idd de keus om het filmpje prive te houden of openbaar te maken. Verder heb je zelf de keus om wel of niet voor een kaartje te lappen. Doe je het wel, ga je akkoord met de regels van de FOM. Maar dat die FOM jou zo dwars zit joh.... ;)

Gerard

Erg eigenlijk.. het gaat over geld verdienen aan.... De ellende (lees crash, en persoonlijk leed) van een ander ( in dit geval Bianchi)