Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2014 - 17:58:05
Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 16:23:38

Nogmaals, wat ik gister ook zei, ik ben het volledig met Jeroen eens dat de wedstrijdleiding eens naar zichzelf moet kijken hoe de safety car is ingezet, en ik snap ook robbert zijn punt dat daar ongetwijfeld commerciële belangen bij kwamen kijken. Maar als de FIA dit incident gaat analyseren (en mijn vermoedens zijn dat dat zeker gaan gebeuren) hoop ik bij God dat ze ook eens kijken naar hoe coureurs met gele vlaggen omgaan,

De wedstrijdleiding zou een orgaan moeten zijn dat compleet los is gekoppeld van de commercie. Dat moet volledig los van elkaar kunnen functioneren.


Dat betekent Ecclestone lostrekken van de sport...Ecclestone nu al jaren deel uit maakt van de FIA zelf...Succes... :P


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2014 - 17:58:05
Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 16:23:38

Nogmaals, wat ik gister ook zei, ik ben het volledig met Jeroen eens dat de wedstrijdleiding eens naar zichzelf moet kijken hoe de safety car is ingezet, en ik snap ook robbert zijn punt dat daar ongetwijfeld commerciële belangen bij kwamen kijken. Maar als de FIA dit incident gaat analyseren (en mijn vermoedens zijn dat dat zeker gaan gebeuren) hoop ik bij God dat ze ook eens kijken naar hoe coureurs met gele vlaggen omgaan,

De wedstrijdleiding zou een orgaan moeten zijn dat compleet los is gekoppeld van de commercie. Dat moet volledig los van elkaar kunnen functioneren.
volgens mij is dat het ook. Ik denk eerder dat er sportieve belangen aan ten grondslag lagen en dat is ook precies de afweging die een wedstrijdleiding moet maken. Sportief tov veilig.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2014 - 17:33:04
tja, hij gaat wel in no time van 218 naar 0, ik heb toch zeer sterk het idee dat daar langer tussenzat en ja ik weet dat de beelden in slow motion zijn.
Het is maar 'n klein uitloopstrookje daar. Als je daar dan met 218 eraf vliegt, sta je vrij snel in de bandenstapels en dus stil.

CitaatEn nogmaals, laat ze het maar via telemetrie uitzoeken, ik vind dit niet heel betrouwbaar.
Dat zullen ze ook wel doen, maar wij zullen het met dit soort beelden moeten doen. Hoe betrouwbaar die zijn, ik heb geen idee, maar als Gerards filmpje officiële FIA GPS beelden betreft dan lijkt het mij iig betrouwbaar genoeg.

CitaatHoe dan ook Bianchi ging sowieso al 5 km/u langzamer als Sutil en daarnaast had Bianchi vrij zicht, daar waar Sutil een ronde eerder nog vlak achter bianchi zat.
Maar 5 km langzamer als Sutil is niet rustiger aan doen. Sterker nog, je ziet z'n snelheid gewoon oplopen tot aan die 213 kmu, dus hij lifte niet eens. Nee, die 5 kmu langzamer schrijf ik eerder toe aan het verschil in auto dan aan het rustiger aandoen van Bianchi.

CitaatWat betreft die groene vlag, daar staat ook een bord naast met M12.
Dat M12 is het baanpostnummer, niets meer niets minder.

CitaatOp een overzicht van de fia kun je zien dat het groen voor na de bocht geldt. Het is natuurlijk niet zo dat als je een groene vlag ziet dat je dan direct weer vol gas mag. Nee, dat correspondeert altijd met een bepaalde plek op de baan.

Dat zei ik toch, vanaf uitkomen Dunlop?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 oktober 2014 - 18:07:51
Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2014 - 17:33:04
tja, hij gaat wel in no time van 218 naar 0, ik heb toch zeer sterk het idee dat daar langer tussenzat en ja ik weet dat de beelden in slow motion zijn.
Het is maar 'n klein uitloopstrookje daar. Als je daar dan met 218 eraf vliegt, sta je vrij snel in de bandenstapels en dus stil.

CitaatEn nogmaals, laat ze het maar via telemetrie uitzoeken, ik vind dit niet heel betrouwbaar.
Dat zullen ze ook wel doen, maar wij zullen het met dit soort beelden moeten doen. Hoe betrouwbaar die zijn, ik heb geen idee, maar als Gerards filmpje officiële FIA GPS beelden betreft dan lijkt het mij iig betrouwbaar genoeg.

CitaatHoe dan ook Bianchi ging sowieso al 5 km/u langzamer als Sutil en daarnaast had Bianchi vrij zicht, daar waar Sutil een ronde eerder nog vlak achter bianchi zat.
Maar 5 km langzamer als Sutil is niet rustiger aan doen. Sterker nog, je ziet z'n snelheid gewoon oplopen tot aan die 213 kmu, dus hij lifte niet eens. Nee, die 5 kmu langzamer schrijf ik eerder toe aan het verschil in auto dan aan het rustiger aandoen van Bianchi.

CitaatWat betreft die groene vlag, daar staat ook een bord naast met M12.
Dat M12 is het baanpostnummer, niets meer niets minder.

CitaatOp een overzicht van de fia kun je zien dat het groen voor na de bocht geldt. Het is natuurlijk niet zo dat als je een groene vlag ziet dat je dan direct weer vol gas mag. Nee, dat correspondeert altijd met een bepaalde plek op de baan.

Dat zei ik toch, vanaf uitkomen Dunlop?
ok, van mij hoeft dat opsplitsen niet zo hoor. Wat betreft de snelheid, die liep bij Sutil ook op, dus in die zin zou je die 213 prima met die 218 kunnen vergelijken. Verschil in auto? Zou kunnen, maar waar baseer je dat op? Bianchi reed voor Sutil en had ook nog eens vrije baan en zicht. En dan nogmaals, ik laat het verder graag over aan de experts die telemetrie gegevens hebben ipv niet geheel accurate GPS gegevens.
Wat betreft die groene vlag; in eerste instantie zei je wat anders, nl dat Bianchi op dat punt groen had en dat is  dus niet zo. Hoeven we verder helemaal niet over te discussieren.

Kootje

#395
Dat opsplitsen doe ik al jaren, dat vind ik het duidelijker maken waar ik precies op reageer. Niet alleen voor jou, maar ook voor mezelf aangezien ik m'n eigen posts regelmatig teruglees.

Bij Sutil liep die snelheid idd ook op, maar bij Sutil hing er nog geen geel. Daar is dus niets vreemds aan. Bij Bianchi hing dat geel er als t goed is wel. Hij had dus moeten liften. Liften en oplopende snelheid gaan niet samen. Echter zou het zo kunnen zijn dat hij, omdat er groen gezwaaid werd bij baanpost M12, dacht dat het niet meer nodig was te liften, al mocht hij officieel gezien pas ná dat punt op het gas. En dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn eerdere uitspraak over die groene vlag.

Waar ik dat verschil in auto vandaan haal, van de rest van het seizoen misschien. De Sauber is niet de beste auto, zelfs niet altijd beter dan de Marussia, maar over het geheel genomen wel de betere vd twee. Dat Bianchi voor Sutil reed op het moment vd crash is me niet ontgaan. Hoe hij daar voor gekomen echter wel. Dit zou dus zomaar met pitstopstrategie te maken gehad kunnen hebben, of met afstelling vd auto. In Q was Sutil iig nog 1.3 sec sneller, dus ...  Hoe dan ook, 5 kmu langzamer dan Sutil vind ik niet rustig aan doen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 oktober 2014 - 18:43:33
Dat opsplitsen doe ik al jaren, dat vindik het duidelijker maken waar ik precies op reageer. Niet alleen voor jou, maar ook voor mezelf aangezien ik m'n eigen posts regelmatig teruglees.

Bij Sutil liep die snelheid idd ook op, maar bij Sutil hing er nog geen geel. Daar is dus niets vreemds aan. Bij Bianchi hing dat geel er als t goed is wel. Hij had dus moeten liften. Liften en oplopende snelheid gaan niet samen. Echter zou het zo kunnen zijn dat hij, omdat er groen gezwaaid werd bij baanpost M12, dacht dat het niet meer nodig was te liften, al mocht hij officieel gezien pas ná dat punt op het gas. En dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn eerdere uitspraak over die groene vlag.
dat ben ik niet met je eens dat geel en oplopende snelheid niet samen gaan.
Als hij die groene vlag heeft gezien, dan moet ie de JCB en Sutil zn auto ook gezien hebben. Verder zei je toch echt dat Bianchi op dat punt niet rustiger aan hoefde te doen omdat er groen werd gezwaaid je zei niet dat hij dat mogelijk dacht.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2014 - 18:52:31
dat ben ik niet met je eens dat geel en oplopende snelheid niet samen gaan.
Als hij die groene vlag heeft gezien, dan moet ie de JCB en Sutil zn auto ook gezien hebben. Verder zei je toch echt dat Bianchi op dat punt niet rustiger aan hoefde te doen omdat er groen werd gezwaaid je zei niet dat hij dat mogelijk dacht.

Ik zei niet dat geel en oplopende snelheid niet samen gaan, maar dat liften en oplopende snelheid niet samen gaan. Als je me op m'n woorden wilt pakken, moet je 't wel goed doen. :P

En wat dat betreft, ik weet wat ik zei, maar ik weet ook hoe ik 't bedoelde. ;)


Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 oktober 2014 - 18:57:03
Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2014 - 18:52:31
dat ben ik niet met je eens dat geel en oplopende snelheid niet samen gaan.
Als hij die groene vlag heeft gezien, dan moet ie de JCB en Sutil zn auto ook gezien hebben. Verder zei je toch echt dat Bianchi op dat punt niet rustiger aan hoefde te doen omdat er groen werd gezwaaid je zei niet dat hij dat mogelijk dacht.

Ik zei niet dat geel en oplopende snelheid niet samen gaan, maar dat liften en oplopende snelheid niet samen gaan. Als je me op m'n woorden wilt pakken, moet je 't wel goed doen. :P

En wat dat betreft, ik weet wat ik zei, maar ik weet ook hoe ik 't bedoelde. ;)
ik wil je niet op je woorden pakken. Maar je kunt onder geel nou eenmaal niet alleen maar liften, op bepaalde punten mag je gewoon gasgeven. Je moet alleen zorgen dat je langzamer gaat dan normaal en dat deed Bianchi in mijn ogen. Dus waar je dat hele liftverhaal vandaan haalt is me een raadsel

Kootje

#399
Duh ... dat je niet in de complete gele sector kunt liften snap ik zelf ook nog wel. Dat zou alleen kunnen als je bergaf gaat, niet berg op. Maar dat neemt niet weg dat hij op dat punt wel had moeten liften en dat niet deed. Daarbij reed hij op dat bewuste punt sowieso niets langzamer dan de ronde ervoor. Bij de start van het flimpje rijd hij 217 kmu, maar is hij het punt waar hij eraf vliegt al gepasseerd. Op 1.57 min. in het filmpje rijd hij 213 en vliegt eraf op hetzelfde punt als Sutil rijd aan de start van het filmpje. Hij zal dus hooguit 'n kilometertje langzamer gereden hebben, niet meer.

Maar goed, zoals ik eerder al zei kan het feit dat daar groen gezwaaid werd ervoor gezorgd hebben dat hij niet lifte maar gewoon vol door gaste. ???

Tuesday

ach ja, volgens datzelfde filmpje reed Chilton vlak na de crash van Bianchi op dat punt 247. Kortom we kunnen hier beter mee ophouden.

Kootje

#401
Ook dat kan te wijten zijn aan die groene vlag die daar gezwaaid werd. ???


Overigens wel grappig dat je je standpunt dat Bianchi het rustiger aandeed eerst baseert op dat filmpje, om het filmpje te kraken zodra ik dmv diezelfde beelden dat standpunt weerleg. Beetje flauw zelfs.

Franky R.

Ik heb op een ander amateurfilmpje [dus de FOM kan er niets tegen doen] gezien dat er eerst idd. dubbel geel wordt gezwaaid. Daarna zie je de JCB rijden en wordt er opeens groen gezwaaid.


Die man was kennelijk helemaal van de kaart want ook na de klapper van Bianchi bleef hij met groen zwaaien. Hopelijk gaat de media niet achter deze marshall aan met persoonlijke verwijten.


Straks pleegt hij nog hara-kiri en daar zit ik IMHO niet op te wachten, als ik mijn gedachten mag uitspreken... :-X

Perton

Daar kan de FOM gek genoeg wel wat tegen doen in de meeste gevallen. Zo gaat dat tegenwoordig, helaas

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 oktober 2014 - 19:45:26
Ook dat kan te wijten zijn aan die groene vlag die daar gezwaaid werd. ???


Overigens wel grappig dat je je standpunt dat Bianchi het rustiger aandeed eerst baseert op dat filmpje, om het filmpje te kraken zodra ik dmv diezelfde beelden dat standpunt weerleg. Beetje flauw zelfs.
je hebt het standpunt niet weerlegt, 213 is toch langzamer als 217? verder heb ik al aangeven dat het lastig inschatten is en heb ik al 10x geroepen dat ik wel wat twijfels had over de betrouwbaarheid van deze gegevens. De snelheid van Chilton viel me pas later op. En nee, dat heeft niks met de groene vlag te maken. Bianchi reed daar een ronde eerder, toen het op zeker groen was, 217. Dan kan Chilton daar nooit 247 rijden.
Maar goed, wat mij betreft laten we het hierbij.