Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Die discussie is inderdaad vooral hier geweest nadat we in Le Mans een 'slow zone' te zien kregen.

Maikel0230

Je bedoelt dat systeem zat ze op Le Mans gebruiken met die 'slow zones' Perton?

Edit: wat Jehoentelaar zei.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Ik weet niet of dat iets had uitgemaakt. Als je de spin van Ericson in ronde 1 bekijkt dan zie je dat het zo gebeurt is. Weet ook niet hoe oud zijn banden waren.

0634


Perton

Schijnbaar is de politie aangekomen op het circuit voor onderzoek. Zal wel normaal zijn daar, in Italië wordt elk ongeluk op de baan immers ook onderzocht als een ongeluk op de openbare weg.

Maikel0230

idd, volgens AMUS is de wagen van Bianchi al in beslag genomen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 12:05:29
En of het wets of inters waren...

Inters als ik de foto zie. Het lijkt ook wel of hij zijwaarts  achter onder de kraan is gegleden. Hopelijk heeft de rollbar de klap nog enigszins opgevangen.

Perton

Volgens Franse tv (die papa Bianchi heeft gesproken) heeft ie head trauma (nuja dat wisten we al), en wordt ie geopereerd, en dan duurt het 24 uur voor ze iets kunnen zeggen. Op zich vind ik dat oké nieuws, da's volgens mij vrij normaal bij een coma (ik herinner me nog dat het bij Schumacher ook een etmaal of wat duurde voor ze wat meer uitspraken konden doen). En met een coma ben ik blij in die zin dat ie niet dood is.

Maar verder wel kritieke toestand.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 05 oktober 2014 - 11:21:23
Sorry maar Charlie Whiting zijn kop moet hier voor rollen, bedankt voor de vele jaren dienst maar dit is onacceptabel

ja maar voor die sc, daar hebben wij als fans ook een beetje schuld aan, net als de piloten zelf ook. Bij het begin van de race, bleef die sc doorrijden en toen begonnen wij, alsoo sommige piloten, al te roepen dat ze beter al zouden beginnen racen. Maar je ziet het dan, als het te nat is dat het levensgevaarlijk is om te racen

Perton

Jawel, maar een SC voor regen of eentje omdat er een kraan in een buitenbocht van een tricky bocht staat, zit wel verschil tussen.

robbert

ja mss wel, daar heb je gelijk in. Maar gingen we allemaal dan ook niet kritiek geven omdat de sc buiten kwam op het einde?

Perton

Geen idee, misschien wel. Ik weet alleen dat ik tijdens de race erg verbaasd was dat er geen SC kwam. Ik geef eerlijk toe dat ik vanwege Hamilton wel riep van "Alsjeblieft geen SC!!" dus in die zin interesseerde veiligheid me op dat moment even wat minder. Maar er objectief naar kijkend vraag had er natuurlijk een SC moeten komen.

Hoe dan ook, dit ongeluk toont wel aan dat in dergelijke situaties de SC veel sneller de baan op moet, zoals Jeroen ook stelt.

Franky R.

Citaat van: robbert op 05 oktober 2014 - 12:54:28

ja maar voor die sc, daar hebben wij als fans ook een beetje schuld aan, net als de piloten zelf ook. Bij het begin van de race, bleef die sc doorrijden en toen begonnen wij, alsoo sommige piloten, al te roepen dat ze beter al zouden beginnen racen. Maar je ziet het dan, als het te nat is dat het levensgevaarlijk is om te racen


Daar kan ik ook wel begrip voor opbrengen. Zo werd in een Canada zó lang achter de SC gereden, dat de coureurs de pits in moesten om hun inters voor slicks te wisselen.


En wat is het alternatief? De Indycars achterna op dat gebied?

SDG

Citaat van: robbert op 05 oktober 2014 - 12:54:28
ja maar voor die sc, daar hebben wij als fans ook een beetje schuld aan, net als de piloten zelf ook. Bij het begin van de race, bleef die sc doorrijden en toen begonnen wij, alsoo sommige piloten, al te roepen dat ze beter al zouden beginnen racen. Maar je ziet het dan, als het te nat is dat het levensgevaarlijk is om te racen

Niet helemaal mee eens. Dit soort ongelukken kunnen in theorie ook bij normale weersomstandigheden gebeuren.

0634

Citaat van: SDG op 05 oktober 2014 - 13:03:55
Citaat van: robbert op 05 oktober 2014 - 12:54:28
ja maar voor die sc, daar hebben wij als fans ook een beetje schuld aan, net als de piloten zelf ook. Bij het begin van de race, bleef die sc doorrijden en toen begonnen wij, alsoo sommige piloten, al te roepen dat ze beter al zouden beginnen racen. Maar je ziet het dan, als het te nat is dat het levensgevaarlijk is om te racen

Niet helemaal mee eens. Dit soort ongelukken kunnen in theorie ook bij normale weersomstandigheden gebeuren.

In theorie kan de zon ook op de baan lazeren. Het regende wél en dat moet meewegen in de afweging of er een SC de baan op moet komen of niet.

Je maakt een afweging en in deze situatie wezen alle, werkelijke álle, omstandigheden richting een SC.

- hevige regenval, die steeds heftiger werd
- kraan vóór de bandenstapel
- snelle bocht
- slecht overzicht
- sutil's crash liet zien dat die bocht op dat moment tricky was
- schemering

En welk argument was er om géén SC op de baan te laten komen? Ik kan er niet eentje bedenken om eerlijk te zijn. Ligt er vuiligheid op de baan, zien we 8 ronden lang een SC langs sukkelen. Nu alle omstandigheden richting een SC wezen kwam deze niet op de baan.

Ik vind het op zijn minst opmerkelijk te noemen.