Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Laatste update van FIA weerstation:

CitaatSaturday afternoon (CEST) the centre of Typhoon Phanfone was located approximately 1000 km southwest of the Formula 1 circuit in Suzuka. As it moves closer during Saturday night its influence on Honshu's weather and consequently on the Formula 1 gets more relevant. According to UBIMET, official weather partner of the FIA, the race is almost certainly going to be run in wet weather.

Exciting race due to weather
As always rain is a guarantee for an exciting race. ''Although we expect rain during the normal race period, the heaviest rain and possibly storm force winds will affect the circuit later on" said UBIMET meteorologists Steffen Dietz and Andy Swan. ''More problematic will be the demobilisation and onward transport of the equipment to Sotchi, where the next Grand Prix will be run on Sunday October 12th. The main body of the typhoon will impact most of Honshu on Sunday night with gusts of up to 120 kph and torrential rain over a few hours. Disruption to transport out of Nagoya airport is almost certain", explain the experts.

Impacts on public life
Beside Formula 1, the Japenese people will have to cope with the after effects of Phanfone. ''Although no longer a Super Typhoon, the storm will produce widespread flooding and storm damage."   
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja man, exciting race met de vele safety car-periodes die ongetwijfeld zullen volgen.

0634

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 20:48:15
Hmm .... dus na morgen leid Rosberg het WK weer, ditmaal met 'n halve punt. ;)

Mocht dat zo zijn, lijkt het wk me wel zo'n beetje beslist. Dat maakt Lewis nooit meer goed.

Maikel0230

Nou er zullen wel enkele mensen blij zijn dat de verhuis naar sochi onder druk komt te staan.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 21:48:47
Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 20:48:15
Hmm .... dus na morgen leid Rosberg het WK weer, ditmaal met 'n halve punt. ;)

Mocht dat zo zijn, lijkt het wk me wel zo'n beetje beslist. Dat maakt Lewis nooit meer goed.

Daar ben ik ook bang voor. ;D

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 21:48:47
Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 20:48:15
Hmm .... dus na morgen leid Rosberg het WK weer, ditmaal met 'n halve punt. ;)

Mocht dat zo zijn, lijkt het wk me wel zo'n beetje beslist. Dat maakt Lewis nooit meer goed.
En hoe lullig zou het dan zijn als 1 van de 2 morgen voor de start van de race al "uitvalt"

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 23:40:01
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 21:48:47
Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 20:48:15
Hmm .... dus na morgen leid Rosberg het WK weer, ditmaal met 'n halve punt. ;)

Mocht dat zo zijn, lijkt het wk me wel zo'n beetje beslist. Dat maakt Lewis nooit meer goed.
En hoe lullig zou het dan zijn als 1 van de 2 morgen voor de start van de race al "uitvalt"
tja, je kunt beter in een race met halve punten uitvallen dan in een normale race ;)

robbert

ja dat wordt dus de race opnemen. Ga echt niet opstaan om stilstaande auto's te zien, en daarna rondenlange sc periode..., dan kan ik gewoon naar de weinig raceronden kijken ;)

Perton


FolkertE

Citaat van: robbert op 05 oktober 2014 - 01:11:08
ja dat wordt dus de race opnemen. Ga echt niet opstaan om stilstaande auto's te zien, en daarna rondenlange sc periode..., dan kan ik gewoon naar de weinig raceronden kijken ;)
Ik kan me vergissen, maar ben je niet al opgestaan? of ben je aan het slaapforummen? ;D

@Tuesday: Ja dat is waar, maar 12,5 punten zijn dan wel makkelijk verdiend.

SDG

Zoals verwacht twee rondjes en iedereen terug binnen...

Perton

Nu wil ik niet heel erg als een Hamilton-fanboi klinken, maar waarom in godsnaam twee ronden rijden? Waarom dan niet een uitgestelde start?

Perton

Ik heb trouwens gelezen dat Honda (wat blijkbaar nog altijd de circuiteigenaar/organisator achter de race is) de race niet naar zaterdag wilde verplaatsen, omdat ze dat geld zou kosten voor het vergoeden van zondagkaartjes... Ik denk dat ze als de race nu niet herstart wordt misschien wel meer moeten gaan betalen. Tenzij ze allemaal clausules hebben van: "neuh joh er zijn punten uitgedeeld dus er is gewoon een race geweest."

Kootje

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 08:10:03
Nu wil ik niet heel erg als een Hamilton-fanboi klinken, maar waarom in godsnaam twee ronden rijden? Waarom dan niet een uitgestelde start?

Omdat ze nu de mogelijkheid hebben de verdere race te cancelen en toch halve punten toe kennen.

Kootje

Zo ... daar gaan we weer, nog meer rondjes achter de SC rijden. Joepie! :-\ Ben ik daar zo vroeg voor opgestaan? >:(


;D Alonso out ;D