Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

Perton

Plus makkelijk punten scoren als ze morgen de hele race achter de safety car rijden.

In WEC is sinds dit jaar de regel dat er minimaal twee ronden onder groen moeten worden voltooid voor er punten worden uitgedeeld, weet iemand of die regel ook in de F1 is ingevoerd?

0634

Nee. Wel weet ik dat poles tijdens regenraces niet zo veel voorstellen. Rosberg en Lewis zijn overigens beiden best ok in de regen.

Maar Button gaat dan winnen natuurlijk. Zijn laatste, ultieme zege. Daarna meteen stoppen. Contract verscheuren, nooit meer terugkeren.

Jehoentelaar

Zou op zich niet zo heel vervelend voor hem zijn, toch in Japan.

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 08:10:33
Wel klasse van Rosberg. Hij had het nodig om gewoon weer eens sneller te zijn dan Hamilton in een probleemvrije sessie voor beiden.

Inderdaad stoer van Rosberg. Ik heb toch wel de indruk dat als het om de knikkers gaat en de druk er vol opstaat, hij presteert! Nu weer. De handvol Lewis-fans die dachten dat de strijd gestreden was kunnen hun borst natmaken. En gelukkig!

Kootje

Met slechts 3 puntjes voorsprong en de dubbele punten in Abu Dhabi in het vooruitzicht denk ik dat er weinig Lewis fans dachten dat de strijd al gestreden was. Diegenen die dat wel dachten hebben weinig realiteitszin.

robbert

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 08:12:15
Plus makkelijk punten scoren als ze morgen de hele race achter de safety car rijden.

In WEC is sinds dit jaar de regel dat er minimaal twee ronden onder groen moeten worden voltooid voor er punten worden uitgedeeld, weet iemand of die regel ook in de F1 is ingevoerd?

heel de race achter sc?  Laat we dan maar hopen dat het niet regent. Zie dit dus niet zitten. Maar de fia kennende, die zullen nog in staat zijn om de race mss stil te leggen. Met de weersvoorspellingen ben ik al zeker dat ik niet uit mijn bed kruip om een regenrace achter sc te zien. Zal de race opnemen en de overige normale raceronden bekijken

Wings

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 09:33:18
Met slechts 3 puntjes voorsprong en de dubbele punten in Abu Dhabi in het vooruitzicht denk ik dat er weinig Lewis fans dachten dat de strijd al gestreden was. Diegenen die dat wel dachten hebben weinig realiteitszin.

Men zegt wel eens dat wens de vader van de gedachte is maar in dit geval kon ik mij wel voorstellen dat mensen dachten dat Rosberg nu definitief verslagen zou zijn. Niet zozeer dat het mathematisch niet meer kan maar omdat Hamilton sneller is, voor Rosberg het kampioenschap leidt en mentaal sterker uit het debacle is gekomen. De nekslag voor Rosberg dus. Hoewel ik het er oneens mee was vind ik niet dat deze mensen een gebrek aan realiteitszin hebben.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 08:10:33
Wel klasse van Rosberg. Hij had het nodig om gewoon weer eens sneller te zijn dan Hamilton in een probleemvrije sessie voor beiden.
Zeker, ik had het niet verwacht. Super ronde van Rosberg. Maar ik heb Rosberg altijd de betere kwalificeerder gevonden. Hamilton heeft dit jaar al 2 keer eerder bewezen van P2 Rosberg te kunnen pakken, misschien zelfs 3 keer als Rosberg hem in Canada niet (terecht) had afgeknepen.

Ik ben nu helemaal benieuwd naar morgen, want ik heb wel het idee dat Williams en Mercedes op verschillende setup staan en dan Mercedes iets meer op regen dan Williams. Zo niet, dan is het geweldige prestatie van Williams om zo dicht er op te zitten.

En de regen? Ik hoop dat er regen komt, maar niet genoeg om de race af achter de SC te laten rijden.

Kootje

Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 09:52:31
Hoewel ik het er oneens mee was vind ik niet dat deze mensen een gebrek aan realiteitszin hebben.

Ik wel, en wel om 3 redenen:

1) Het mathematische aspect, hij is pas definitief verslagen wanneer Hamilton met 50 punten voorsprong Abu Dhabi ingaat. Tot die tijd is alles nog mogelijk, zeker gezien de betrouwbaarheid van de Mercedes. Of beter gezegd, de onbetrouwbaarheid.
2) Die 3 punten voorsprong die niets voorstellen. Een 1-2tje morgen waarbij Nico wint en de rollen zijn alweer omgedraaid. Waar Lewis toch ook op pech aan Nico's kant moest hopen om 'n gat van 29 punten te dichten, hoeft hij alleen maar van eigen kracht uit te gaan. Een kracht die hij bewezen heeft te bezitten omdat hij Lewis dit jaar al meerdere malen verslagen heeft. Soms speelde pech daarbij 'n rol, maar lang niet altijd. Daarbij geld dat pechverhaal, zij het in mindere mate, ook andersom.
3) Hij heeft al eerder z'n voorsprong zien verdwijnen en zelfs tegen zo'n minieme achterstand aan gekeken. Dat was notabene na 4x op rij te zijn verslagen. Ook toen was hij mentaal sterk genoeg om dat weer om te draaien, dus waarom zou hij die mentale kracht nu ineens niet meer hebben? Zeker als je je bedenkt dat hem juist toegeschreven word de mentaal sterkere van de twee te zijn en Lewis die kracht ook al tweemaal op kon brengen, terwijl hij in beide gevallen tegen 'n grotere achterstand aankeek.

Dus ja ... dat vind ik van weinig realiteitszin getuigen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het geen realiteit kan worden, daar kan ik zelfs alleen maar op hopen, maar voor op dit moment .... nee!

Wings

Punttechnisch is alles mogelijk. Agree. Maar daarom kan ik wel begrijpen dat mensen denken dat nu Hamilton voorbij aan Rosberg is en Rosberg bedolven wordt onder kritiek en even niet lekker gaat, Hamilton die ook nog sneller is, de grootste kans maakt. Anders gezegd, ik denk dat als mensen een maandloon moeten verwedden de meesten hun salaris op Hamilton zetten. En zo gek is dat ook niet. Dat Rosberg weerstand heeft geboden en prima mee kan weerspreek ik ook niet. Daarom vind ik Rosberg ook licht onderschat. Keer op keer weer.

Kootje

Dat is iets anders dan Nico nu kansloos achten en spreken in termen als "de strijd is nu gestreden". Doe je dat wel, dan ben je in mijn optiek alle realiteitszin kwijt, dan is het inderdaad "de wens is de vader vd gedachte" maar meer ook niet. Dat is waar ik op reageerde.

FolkertE

Nico is natuurlijk niet kansloos en zoals Kootje al zei, iedereen die dacht dat de titel voor Hamilton was heeft inderdaad geen goede realiteitszin. Al worden de punten natuurlijk wel morgen pas verdeeld.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 08:12:15
Plus makkelijk punten scoren als ze morgen de hele race achter de safety car rijden.

In WEC is sinds dit jaar de regel dat er minimaal twee ronden onder groen moeten worden voltooid voor er punten worden uitgedeeld, weet iemand of die regel ook in de F1 is ingevoerd?
dat riepen ze gisteren op de BBC wel idd, 2 ronden achter SC is genoeg om halve punten uit te delen. Niet geheel ondenkbaar dat dat morgen gaat gebeuren.

Perton

Ja, da's niet wat ik zei. In WEC moeten er twee ronden ZONDER SC worden gereden voor ze überhaupt punten uitdelen. En dan inderdaad halve bij <75% van de raceafstand, en anders hele.

Als de hele race achter SC is in WEC of deze wordt gestaakt na een flinke SC-sessie zonder groene ronden, worden er geen punten uitgedeeld. Is nieuwe regel juist omdat het vorig jaar in Fuji (heuy, weer Japan) misging.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 12:52:02
Ja, da's niet wat ik zei. In WEC moeten er twee ronden ZONDER SC worden gereden voor ze überhaupt punten uitdelen. En dan inderdaad halve bij <75% van de raceafstand, en anders hele.

Als de hele race achter SC is in WEC of deze wordt gestaakt na een flinke SC-sessie zonder groene ronden, worden er geen punten uitgedeeld. Is nieuwe regel juist omdat het vorig jaar in Fuji (heuy, weer Japan) misging.
ok, dan is het bij F1 dus net ff anders. 2 ronden onder SC schijnt al genoeg te zijn.