Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 20:19:07
Ik heb op een ander amateurfilmpje [dus de FOM kan er niets tegen doen] gezien dat er eerst idd. dubbel geel wordt gezwaaid. Daarna zie je de JCB rijden en wordt er opeens groen gezwaaid.


Die man was kennelijk helemaal van de kaart want ook na de klapper van Bianchi bleef hij met groen zwaaien. Hopelijk gaat de media niet achter deze marshall aan met persoonlijke verwijten.


Straks pleegt hij nog hara-kiri en daar zit ik IMHO niet op te wachten, als ik mijn gedachten mag uitspreken... :-X
volgens mij zwaait die man terecht groen hoor.

NielsD

Had even een vraagje over de safety car en gele vlaggen. Als de SC op de baan rijdt, hangt er dan overal dubbel geel of alleen op de plek van het ongeluk? Ik meende altijd dat full course yellow gelijk stond aan SC op de baan met overal dubbel geel. Ik kan er weinig over vinden in de regels van de FIA.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 20:26:06
Daar kan de FOM gek genoeg wel wat tegen doen in de meeste gevallen. Zo gaat dat tegenwoordig, helaas


Dus mijn privé-beelden zouden ze kunnen censureren? Ik heb mijn toegangskaartje van Spa nog...Daar stond inderdaad op dat er restricties zijn op foto en film, maar niets over auteursrechten. Alleen dat het voor privé en/of niet-commerciële doeleinden mag worden gebruikt. Dat met de FOM dus eerst aantonen.





Franky R.

Citaat van: NielsD op 06 oktober 2014 - 20:33:26
Had even een vraagje over de safety car en gele vlaggen. Als de SC op de baan rijdt, hangt er dan overal dubbel geel of alleen op de plek van het ongeluk? Ik meende altijd dat full course yellow gelijk stond aan SC op de baan met overal dubbel geel. Ik kan er weinig over vinden in de regels van de FIA.


Dubbel geel is alleen lokaal, als er een safetycar op de baan rijdt, dan wordt er gewoon geel gevlagd met daarbij een bordje met SC erop aangeduid. :) [size=78%] [/size]

NielsD

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 20:36:45
Citaat van: NielsD op 06 oktober 2014 - 20:33:26
Had even een vraagje over de safety car en gele vlaggen. Als de SC op de baan rijdt, hangt er dan overal dubbel geel of alleen op de plek van het ongeluk? Ik meende altijd dat full course yellow gelijk stond aan SC op de baan met overal dubbel geel. Ik kan er weinig over vinden in de regels van de FIA.


Dubbel geel is alleen lokaal, als er een safetycar op de baan rijdt, dan wordt er gewoon geel gevlagd met daarbij een bordje met SC erop aangeduid. :) [size=78%] [/size]

Aah is ook logisch natuurlijk, maar vroeg het me af. Thanks voor de info.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 20:35:36
Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 20:26:06
Daar kan de FOM gek genoeg wel wat tegen doen in de meeste gevallen. Zo gaat dat tegenwoordig, helaas


Dus mijn privé-beelden zouden ze kunnen censureren? Ik heb mijn toegangskaartje van Spa nog...Daar stond inderdaad op dat er restricties zijn op foto en film, maar niets over auteursrechten. Alleen dat het voor privé en/of niet-commerciële doeleinden mag worden gebruikt. Dat met de FOM dus eerst aantonen.
Leuk dat de FOM dat moet, maar dat is niet hoe de grote corporaties en YouTube te werk gaan.

Arthur

Precies, direct ban. En dan mag jij bewijzen dat het anders is... Forget about it...!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Zo moeilijk is het niet altijd...Neem deze video van de crash van Bianchi. Ik heb een langere versie gezien en dan zie je duidelijk dat de filmer vrienden en andere toeschouwers in zijn buurt filmt. Tevens gaat er niet meteen een commerciële bedoeling van uit indien je je eigen film op Youtube zet.


En juist dat commerciële mag de FOM van mij aantonen. Youtube is eerder al in de fout gegaan met sommige clips van mensen. Zo was er een filmpje 'Shane sings a song'...Een rare vent die een octavenladder zingt.
Dat werd in een show gebruikt...Jimmy Kimmel dacht ik...prompt werd de clip weggehaald...want de rechten zouden bij NBC liggen. Nou, ze hebben bakzeil moeten halen en Shane kreeg een leuk bedragje van zowel Youtube als NBC.

Franky R.


Arthur

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 23:24:17
Zo moeilijk is het niet altijd...Neem deze video van de crash van Bianchi. Ik heb een langere versie gezien en dan zie je duidelijk dat de filmer vrienden en andere toeschouwers in zijn buurt filmt. Tevens gaat er niet meteen een commerciële bedoeling van uit indien je je eigen film op Youtube zet.


En juist dat commerciële mag de FOM van mij aantonen. Youtube is eerder al in de fout gegaan met sommige clips van mensen. Zo was er een filmpje 'Shane sings a song'...Een rare vent die een octavenladder zingt.
Dat werd in een show gebruikt...Jimmy Kimmel dacht ik...prompt werd de clip weggehaald...want de rechten zouden bij NBC liggen. Nou, ze hebben bakzeil moeten halen en Shane kreeg een leuk bedragje van zowel Youtube als NBC.

Prima, maar wat ik bedoel [en jij eigenlijk bevestigt] is dat eerst de ban volgt en je vervolgens aan de bak moet. Zeker zal dat [soms] lukken. Maar dat zal niet heel eenvoudig zijn vrees ik. En zeker niet met de FOM.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

En zeker niet omdat het je in eerste instantie veel geld gaat kosten.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2014 - 23:38:11
En zeker niet omdat het je in eerste instantie veel geld gaat kosten.

S.P.I.J.K.E.R. op de KOP Jeroen ;) Weg van de lange adem en vette [advocaat] bankrekening....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Dat zou heel waar kunnen zijn. Ik weet niet hoe Shane zijn rechten terug heeft gekregen, alleen dat hij ze terugkreeg met een flinke zak geld.


Maar dat zoiets op een geldkwestie kan uitlopen, ja...dat mag ik niet ontkennen. Hoewel ik al weet hoe ik het zou aanpakken. ;)

Arthur

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 23:49:42
Dat zou heel waar kunnen zijn. Ik weet niet hoe Shane zijn rechten terug heeft gekregen, alleen dat hij ze terugkreeg met een flinke zak geld.


Maar dat zoiets op een geldkwestie kan uitlopen, ja...dat mag ik niet ontkennen. Hoewel ik al weet hoe ik het zou aanpakken. ;)

Maar als ze vervolgens allerlei akties verzinnen [beslaglegging o.i.d.] waar jij weer tegen in het verweer moet [en geld aan moet spenderen] dan krijgen ze je uiteindelijk wel klein hoor.... [ik chargeer even].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 06 oktober 2014 - 23:54:14
Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 23:49:42
Dat zou heel waar kunnen zijn. Ik weet niet hoe Shane zijn rechten terug heeft gekregen, alleen dat hij ze terugkreeg met een flinke zak geld.


Maar dat zoiets op een geldkwestie kan uitlopen, ja...dat mag ik niet ontkennen. Hoewel ik al weet hoe ik het zou aanpakken. ;)

Maar als ze vervolgens allerlei akties verzinnen [beslaglegging o.i.d.] waar jij weer tegen in het verweer moet [en geld aan moet spenderen] dan krijgen ze je uiteindelijk wel klein hoor.... [ik chargeer even].


Ja, dat snap ik...dan gaat men het vies spelen. Maar of ze dat echt willen doen omwille van een amateurfilmpje van pakweg 3 minuten? :P