Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 05 oktober 2014 - 15:14:17
Die foto he, het lijkt wel alsof die achterkant van de helm helemaal aan gort is...

Weet je wat het is. FIA heeft bevestigd dat er dubbel geel gezwaaid werd en als je kijkt naar de schade aan de wagen van Bianchi dan is de Fransman er echt met een rotvaart van afgevlogen. Even afgezien wat er veiliger is, als daar met dubbel geel gezwaaid wordt, weet iedere coureur dat er een gevaar is en in dit geval heeft Bianchi geen snelheid geminderd. Met dit verschrikkelijk tragische ongeluk als gevolg. Ik hoop dat het goed komt met Bianchi (al heb ik daar als ik de foto's zie twijfels over)

Ik vraag me af of Bianchi er zo superhard af is gevlogen als wordt beweerd: Formule 1 wagens zijn niet berekend op incidenten als deze. En carbon is retesterk totdat het anders belast wordt dan waarvoor het ontworpen is....

0634

Citaat van: Franky R. op 05 oktober 2014 - 14:54:09
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 13:58:15

Dus was bedoel je nou te zeggen? Jij vond het allemaal best goed gaan zo? Anders was het misschien ook mis gegaan? Wat doet het ertoe? Het was een levensgevaarlijke situatie in potentie en er is niet adequaat op gereageerd.
Je legt alles dus op het bordje van de FIA? Was het dan niet mis gegaan achter de SC? Dat bedoelde ik met de opmerking over een glazen bol. Nu blijkt dat Bianchi door aquaplaning van de baan raakte.

En wat bedoel je met 'of ik het allemaal wel best vond'? Net of ik het prima vind dat Bianchi nu in de kreukels ligt? :(
En wat wil je nog gewoon niet snappen? Geel is gas los. Dubbel geel, zoals dat blijkt uit het statement van de FIA betekent gas los en opgelet, gevaarlijke situatie.


Ga dan niet doen alsof de FIA niets gedaan heeft. Of op z'n minst de marshalls ter plaatse!

Dat zeg ik ook niet, geen van de dingen die jij beweert zeg ik.

Ik zeg dat als je onder deze omstandigheden het niet nodig vind om een SC uit te sturen dan heb ik geen flauw idee wanneer je die ooit nog in kan zetten.

Hoe het dan zou zijn afgelopen, weet niemand, maar dan had de wedstrijdleiding de maximale veiligheidsmaatregelen genomen. Meer zeg ik niet, ik zeg nergens dat Whiting weg moet of wat dan ook, ik zeg dat gezien de omstandigheden er m.i. een SC in gezet had moeten worden.

Mijn mening. Punt.

0634

Overigens, nav eerdere opmerkingen: Volgens F1Fanatic reed Bianchi op 17 ronden oude intermediates.

FolkertE

Ik heb de race nu op skysport terug gezien(altijd leuk tijdens opruimen en schoonmaken) en Magnussen had een probleem met een lekke band en een probleem met het stuur. Dus dat verklaard wel waarom hij ineens zo ver achter Button lag. Jammer, want hij had op een gegeven moment een uitstekende pace.

Maar Hamilton is dus nu ook al Magnussen aan het saboteren. de schurk  >:( ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:20:01
Citaat van: Franky R. op 05 oktober 2014 - 14:54:09
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 13:58:15

Dus was bedoel je nou te zeggen? Jij vond het allemaal best goed gaan zo? Anders was het misschien ook mis gegaan? Wat doet het ertoe? Het was een levensgevaarlijke situatie in potentie en er is niet adequaat op gereageerd.
Je legt alles dus op het bordje van de FIA? Was het dan niet mis gegaan achter de SC? Dat bedoelde ik met de opmerking over een glazen bol. Nu blijkt dat Bianchi door aquaplaning van de baan raakte.

En wat bedoel je met 'of ik het allemaal wel best vond'? Net of ik het prima vind dat Bianchi nu in de kreukels ligt? :(
En wat wil je nog gewoon niet snappen? Geel is gas los. Dubbel geel, zoals dat blijkt uit het statement van de FIA betekent gas los en opgelet, gevaarlijke situatie.


Ga dan niet doen alsof de FIA niets gedaan heeft. Of op z'n minst de marshalls ter plaatse!

Dat zeg ik ook niet, geen van de dingen die jij beweert zeg ik.

Ik zeg dat als je onder deze omstandigheden het niet nodig vind om een SC uit te sturen dan heb ik geen flauw idee wanneer je die ooit nog in kan zetten.

Hoe het dan zou zijn afgelopen, weet niemand, maar dan had de wedstrijdleiding de maximale veiligheidsmaatregelen genomen. Meer zeg ik niet, ik zeg nergens dat Whiting weg moet of wat dan ook, ik zeg dat gezien de omstandigheden er m.i. een SC in gezet had moeten worden.

Mijn mening. Punt.
en Duitsland vond je wel prima? als ze altijd voor maximale veiligheid moeten gaan, dan kun je geel en dubbel geel ook wel afschaffen. Als ik teruglees, was je live aan het commentaar geven hier, ik heb je niet toen niet gehoord. Lekker makkelijk praten achteraf. Op Sky zeggen ze trouwens hele ander dingen als de analisten bij Sport 1.  Ook coureurs vinden grotendeels (van wat ik gehoord/gelezen) heb dat de FIA niks te verwijten valt en dat dit is hoe het altijd gaat. Hamilton gaf bv ook aan dat hij de kraan gezien had en ivm de wave yellows voorzichtig heeft gedaan daar. Tja, tuurlijk kan het allemaal nog veiliger en dit zal ook zeker gevolgen gaan hebben, maar ik vind het wel heel makkelijk om nu dit soort dingen te roepen.

0634

O. Okee. Wat jij wil jongen.

Het enige dat ik zeg is dat ik toen ik live keek geen idee had wat er aan de hand was en nog niet eens wist om wie het ging. Maar wordt verder gerust lekker boos hoor.

robbert


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:20:01


Dat zeg ik ook niet, geen van de dingen die jij beweert zeg ik.

Ik zeg dat als je onder deze omstandigheden het niet nodig vind om een SC uit te sturen dan heb ik geen flauw idee wanneer je die ooit nog in kan zetten.

Hoe het dan zou zijn afgelopen, weet niemand, maar dan had de wedstrijdleiding de maximale veiligheidsmaatregelen genomen. Meer zeg ik niet, ik zeg nergens dat Whiting weg moet of wat dan ook, ik zeg dat gezien de omstandigheden er m.i. een SC in gezet had moeten worden.

Mijn mening. Punt.


Nu krabbel je terug en kom je met een 'punt', want dat is jouw almachtige mening? Je wijst BEWUST naar naar mij toe op persoonlijk toon!


En ik heb louter feiten aangegeven waarom Whiting het niet nodig vond om de SC uit te laten rijden. Daarbij hoef je niet persoonlijk te worden!


'Punt'... ::)

0634


Arthur

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:50:18
O. Okee. Wat jij wil jongen.

Het enige dat ik zeg is dat ik toen ik live keek geen idee had wat er aan de hand was en nog niet eens wist om wie het ging. Maar wordt verder gerust lekker boos hoor.

Ik had de race opgenomen en had het ook helemaal gemist maar werd door mijn ega er op gewezen dat er een ernstig ongeluk was gebeurd en dat een coureur ernstig hersenletsel had opgelopen en dat alle coureurs naar het ziekenhuis waren gegaan. Toen moest de podiumceremonie nog plaats vinden en zag ik Rosberg iets influisteren bij Hamilton. Tijdens de ingetogen podiumceremonie wist ik zeker dat het foute boel was... En BBC had het blijkbaar ook gemist. Allemaal achteraf maar met de info die mij gegeven werd... Dat maakt het allemaal ineens zoveel anders...!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Het was ook allemaal niet in beeld, dus kwam niet binnen zoals het gebeurde. Dat was inderdaad wat apart. De BBC scheen inderdaad behoorlijk te hebben door gekeuveld over Lewis en diens zege en leek aanvankelijk niet echt door te hebben dat het serieus was.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 16:50:18
O. Okee. Wat jij wil jongen.

Het enige dat ik zeg is dat ik toen ik live keek geen idee had wat er aan de hand was en nog niet eens wist om wie het ging. Maar wordt verder gerust lekker boos hoor.
boos? nee, hoor, hooguit wat verbaasd. Die kraan is een paar keer duidelijk in beeld geweest, zoals die dat wel vaker is geweest in F1 wedstrijden maar k heb je er toen nooit over gehoord.

Arthur

BBC zat wss ook in tijdnood en had het de ernst van de situatie blijkbaar gemist en onderschat. Ook ik had het niet gezien en de crash is niet in beeld geweest. 
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 05 oktober 2014 - 17:14:43
BBC zat wss ook in tijdnood en had het de ernst van de situatie blijkbaar gemist en onderschat. Ook ik had het niet gezien en de crash is niet in beeld geweest.
nee, maar Sutil zn auto en die kraan zijn veelvuldig in beeld geweest, ook op het moment dat er nog geen SC was, zelfs zo n 20 seconden. Ik heb niemand horen zeggen (of hier gelezen) dat er een SC moest komen, de commentatoren op Sky en BBC ook niet. Zo duidelijk was het dus allemaal niet dat er een SC moest komen.

0634

Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 17:08:49

boos? nee, hoor, hooguit wat verbaasd. Die kraan is een paar keer duidelijk in beeld geweest, zoals die dat wel vaker is geweest in F1 wedstrijden maar k heb je er toen nooit over gehoord.
Want ik moet altijd over kranen beginnen wanneer er eentje in beeld komt? Want ze komen altijd in snelle bochten voorbij aan de bandenstapels tijdens hevige regenval, gevaarlijke omstandigheden en invallende duisternis?