Round 14: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 13 september 2014 - 17:41:15

« vorige - volgende »

Perton

Waarom is Maldonado in de eindfase eigenlijk nog teruggevallen? En dan bedoel ik niet de voor de hand liggende grappen: "Omdat het een clown is", maar een serieus antwoord :P

Kootje

Geen idee. Ik heb alleen gezien dat Magnussen hem passeerde, maar dat was voor P11. Waar en wanneer hij uit de punten geknikkerd is zou ik niet weten. Wellicht 'n late pitsstop?

Jehoentelaar



Franky R.

Citaat van: Wings op 21 september 2014 - 16:06:16
De moeite niet waard deze race. Supersaai. Voor Mercedes een walkover.


Minus Rosberg... ;)


Pancake Shield

Citaat van: Perton op 21 september 2014 - 16:26:32
Waarom is Maldonado in de eindfase eigenlijk nog teruggevallen? En dan bedoel ik niet de voor de hand liggende grappen: "Omdat het een clown is", maar een serieus antwoord :P

Volgens mij had dat iets te maken met de opmars van zowel Vergne als Perez. Volgens mij zijn die in de slotfase nog voorbij hem geschoten (en de rest van het veld)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634


Sabai


BMW.WilliamsF1

Moet Vergne niet nog 5 seconden straf krijgen? Zoiets zei Mol, maar zie hem nog steeds 6e staan overal.

Pancake Shield

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 22 september 2014 - 00:11:02
Moet Vergne niet nog 5 seconden straf krijgen? Zoiets zei Mol, maar zie hem nog steeds 6e staan overal.

Volgens mij is dat ook met die 5 seconden er al af. Ik weet dat ze dit in Belgie ook al gedaan hadden met Magnussen. Die kreeg ook een straf van 5 seconden en stond in de uitslag uiteindelijk al met die vijf seconden eraf.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 22 september 2014 - 00:11:02
Moet Vergne niet nog 5 seconden straf krijgen? Zoiets zei Mol, maar zie hem nog steeds 6e staan overal.

Nadat ie Perez, Kimi en Bottas voorbij was heeft ie een gat gereden dat groot genoeg was om die penalty zo goed als ongedaan te maken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

BMW.WilliamsF1

Ok, had zelf de live timing niet aan staan, dus kon het helaas niet zien. En Mol zat er dus weer naast, die had wel de tijd monitor voor zijn neus alleen bleef aan t einde zeveren dat Vergne nog terug moest.

Franky R.

Citaat van: Perton op 21 september 2014 - 16:26:32
Waarom is Maldonado in de eindfase eigenlijk nog teruggevallen? En dan bedoel ik niet de voor de hand liggende grappen: "Omdat het een clown is", maar een serieus antwoord :P


Miste zijn rempunt ergens...dacht ik

FolkertE

Citaat van: Wings op 21 september 2014 - 15:10:41
Citaat van: Kootje op 21 september 2014 - 15:06:36
Citaat van: Wings op 21 september 2014 - 15:04:09
@Kootje: Alonso reed er met meer snelheid een wagenlengte voor. Dus ook zonder track-limits was hij er voorgekomen. Zonder twijfel. Daarom werd het terecht niet bestraft.

Ik zie dat toch anders, maar goed ... verder niet belangrijk.

Zelfs dan vind ik het in het kader 'geen onbenullige straffen uitdelen' ook niet strafwaardig. In de starthectiek gebeuren dit soort dingen wel vaker. Bovendien pleiten we collectief voor minder straffen dus laten we ook nu dan zeggen dat shit happens zonder het onder een vergrootglas te ontleden.
Hamilton kreeg in 2008 nog een straf voor de hectiek in bocht 1 ;) Maar goed ik vind dat Alonso wel erg veel voordeel heeft gehad. Hij had die plek ook aan Ricciardo moeten terug geven. Alonso was gewoon iets te gretig. Hij maakte een goede start en remde te laat.