Round 14: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 13 september 2014 - 17:41:15

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 september 2014 - 22:53:39
Citaat van: Tuesday op 20 september 2014 - 22:17:36
ik zeg alleen tegen Jeroen dat die 50 cm wel klopt,

En ik zeg jou dat dat dus niet klopt.


Citaathet hangt er alleen af welke snelheid je neemt. Of de finishlijn, of de gemiddelde snelheid. Voor beiden valt wat te zeggen. De finishlijn is nou eenmaal de plek waar het uiteindelijke verschil gemeten wordt.

Klopt, de finishlijn is idd de plek waar het verschil gemeten word, maar dat verschil van o.oo7 sec. word niet gemaakt door de snelheid die men daar rijd. Dat verschil word gemaakt over 'n complete ronde, niet op één gefixeerd punt. Je zult dus ook de snelheid gereden over die hele ronde moeten nemen om tot 'n correcte berekening te komen. Het sommetje zelf zal best kloppen, maar de gebruikte waardes niet.


CitaatGa verder lekker je gang Kootje, maak ervan wat je wilt en drink er lekker een biertje bij. Tot morgen!

Ik maak er niet van wat ik wil, het is gewoon zo of we dat nu leuk vinden of niet.
sorry, maar ik wordt hier echt gek van. Wat wil je nou man?

Matthijs

Het zou fijn zijn als Kootje zijn arrogante 'ik ben de enige die gelijk heeft'-houding zou laten varen. Want waar gaat het over? Iemand vond het leuk om uit te rekenen wat het verschil in cm zou zijn en op start-finish is het inderdaad ongeveer 50 cm. Op een andere plek van het circuit waar men langzamer rijdt (en waar Rosberg tijd verloor) is het inderdaad minder dan 50 cm. En gemiddeld genomen over de hele ronde ook. Dus er zijn meerdere mensen die gelijk hebben.

Kootje

@Tuesday,

Wat ik wil is je duidelijk maken dat de rekensom waarbij je gebruik maakt van de gereden snelheid op start/finish niet de juiste is omdat het gat van 0.007 seconden niet daar gecreëerd word, maar over de gehele lengte vd baan. Klaarblijkelijk is dat 'n kansloze missie.


@Matthijs,

Heeft niets met arrogantie te maken.

Wings

Citaat van: Kootje op 20 september 2014 - 22:06:31
Oh .... dat o.oo7 sec bij 250 kmu 'n ander beeld geeft dan o.oo7 bij 100 kmu betwist ik ook niet. Ik zeg alleen dat die 250 kmu op start/finish niet het juiste getal is om die berekening te maken, maar dat je daarvoor juist de gemiddelde snelheid moet nemen.

Klopt niet. Je rekent uit hoeveel meter per seconde wordt gereden, deelt dat door 1000 en vermenigvuldigt het met 7. Vervolgens neem je de gemiddelde snelheid en rekent uit hoe deze procentueel in relatie staat tot de startfinish snelheid. Dat verschil moet je verrekenen. Als ik 25% - 30% meer start-finish snelheid neem (deze verzin ik ter plekke) dan de gemiddelde snelheid, kom ik uit rond de 42-45 centimeter.

-edit-

De cijfers die Jeroen plaatst kloppen aardig.


Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 september 2014 - 08:24:53
@Tuesday,

Wat ik wil is je duidelijk maken dat de rekensom waarbij je gebruik maakt van de gereden snelheid op start/finish niet de juiste is omdat het gat van 0.007 seconden niet daar gecreëerd word, maar over de gehele lengte vd baan. Klaarblijkelijk is dat 'n kansloze missie.


@Matthijs,

Heeft niets met arrogantie te maken.
Nee, maar dat is wel het ultieme meetpunt. Uiteindelijk gaat het erom wie als eerste op dat punt is. Hamilton was daar als eerste, op dat moment moest Rosberg nog zo n 50 cm afleggen. Daarnaast reageerde ik juist op Jeroen dat er daarnaast nog meerdere uitgangspunten mogelijk zijn zoals de gemiddelde snelheid. Dus ik snap uberhaupt niet wat je mij dan nog wilt duidelijk maken. Wat jij de hele tijd roept, daar begon ik juist mee (zie hieronder);

Citaat van: Tuesday op 20 september 2014 - 19:58:29
Citaat van: Jeroen op 20 september 2014 - 19:17:37
49 cm las ik ergens. Een volkomen nutteloos weetje trouwens, maar goed.
zou kunnen, ligt aan welke snelheid je neemt. Op de gemiddelde snelheid (172 km/u) is het 33 cm volgens mn eigen berekening. t is misschien een nutteloos weetje, maar het maakt het laat toch zien dat er wel degelijk een verschil was.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 september 2014 - 08:26:12
Citaat van: Kootje op 20 september 2014 - 22:06:31
Oh .... dat o.oo7 sec bij 250 kmu 'n ander beeld geeft dan o.oo7 bij 100 kmu betwist ik ook niet. Ik zeg alleen dat die 250 kmu op start/finish niet het juiste getal is om die berekening te maken, maar dat je daarvoor juist de gemiddelde snelheid moet nemen.

Klopt niet. Je rekent uit hoeveel meter per seconde wordt gereden, deelt dat door 1000 en vermenigvuldigt het met 7. Vervolgens neem je de gemiddelde snelheid en rekent uit hoe deze procentueel in relatie staat tot de startfinish snelheid. Dat verschil moet je verrekenen. Als ik 25% - 30% meer start-finish snelheid neem (deze verzin ik ter plekke) dan de gemiddelde snelheid, kom ik uit rond de 42-45 centimeter.

-edit-

De cijfers die Jeroen plaatst kloppen aardig.
waarom zo ingewikkeld? je kunt ook de gemiddelde snelheid delen door 3,6, dan heb je meter/per seconde, doe dat keer 7/1000 en je hebt het aantal meters.

Kootje

Start/finish snelheid heeft er niets mee te maken. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat die bij Rosberg hoger lag dan bij Hamilton aangezien Rosberg 'n snellere 3e sector reed. Dus hoe kan hij dan 'n achterstand hebben als je die snelheid als waarde in je berekening gebruikt?


Dit is één manier hoe je het berekent:

Lewis reed 5065 meter in 105.681 sec, dat is 47.927 m/s
Nico reed 5065 meter in 105.688 sec, dat is 47.924 m/s
Hij verliest dus 0.003 m/s.
Vermenigvuldig dat met het aantal secondes dat hij nodig had om de beoogde afstand af te leggen en je komt uit op 0.31 meter. 


Dat is wat hij over de gehele lengte vd baan verloren heeft, dat was dus het gat op start/finish. Dat dit gedurende de ronde fluctueerd is logisch maar veranderd daar verder niets aan.



0634

Open anders een rekenklasjes-topic. Kunnen wij hier gewoon over de aanstaande race praten.

Gisteren, pal na kwali, kwam er een hoos water naar beneden, als ik Giedo vd Garde moet geloven (en dat doe ik). Ben ernstig benieuwd of het weer op de race wel invloed gaat hebben. We hebben hier nog nooit een spatje gezien tijdens wedstrijden en met de vangrails zo angstig dichtbij kan dat wel eens spektakel opleveren (of een snelle rode vlag. Dat kan ook).

Kootje

@Tuesday,

1)
Start/finish is niet alleen het ultieme meetpunt, het is het enige meetpunt. Echter moet je wel de juiste waardes in je rekensom gebruiken. De snelheid waarmee ze over die lijn kwamen is dat niet.

2)
Dat je daar juist mee begon is me duidelijk. Des te vreemder vind ik het dat je nu krampachtig vol blijft houden aan de foute methode.


Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 september 2014 - 09:08:48
@Tuesday,

1)
Start/finish is niet alleen het ultieme meetpunt, het is het enige meetpunt. Echter moet je wel de juiste waardes in je rekensom gebruiken. De snelheid waarmee ze over die lijn kwamen is dat niet.

2)
Dat je daar juist mee begon is me duidelijk. Des te vreemder vind ik het dat je nu krampachtig vol blijft houden aan de foute methode.
jammer dat er geen icoontje is met een middelvinger. Prettige zondag verder, of ga je me nu ook nog vertellen dat het geen zondag is?

Matthijs

Kootje, je bent echt onuitstaanbaar. Ik wou een heel betoog typen maar daar heb ik geen trek in. Dat laat ik aan anderen over. Maar als jij niet wil inzien dat het voor sommigen juist interessant is om te weten hoeveel cm Rosberg nog moest afleggen nadat Hamilton over S/F kwam (ongeveer 50 cm dus) dan ben je echt arrogant of alleen uit op een rel.

Nu ga ik weer back on topic.

0634


Kootje

@Tuesday,

Als we zo gaan beginnen, dan ben ik tegen jou voortaan uitgepraat. Flikker lekker op met je prettige zondag. Ik kan er ook niets aan doen dat jij niet kunt rekenen.


@Matthijs,

Onuitstaanbaar. Waarom? Omdat ik wel weet hoe je dat gat moet berekenen en jullie niet? Die ca 50 cm klopt gewoon niet en dat heb ik notabene dmv 'n correcte som aangetoond. Dat doe ik niet omdat ik de arrogantie heb om wel even te laten zien hoe goed ik wel niet ben, maar juist omdat ik het ook interessant vind om te weten hoe groot dat gat nu eigenlijk precies is.

0634

Ja, want het boeit echt. Kootje, als iedereen wil stoppen en over de race wil lullen, kan je dan niet gewoon even ophouden hiermee. Het slaat echt helemaal nergens op wat je allemaal uitkraamt en heeft helemaal niks met de race te maken. Ik heb me geen moment in de rekensom verdiept, maar je post wel degelijk onuitstaanbaar arrogant 'omdat ik wel weet hoe het moet en jullie niet'. Louis van Gaal is jaloers.