Round 14: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 13 september 2014 - 17:41:15

« vorige - volgende »

rafael25


0634

Ha, ja zoiets dus. Een halve pizzalengte op een afstand van 5.067 km en 23 bochten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 september 2014 - 20:19:00
Ik weet niet welke snelheid het werd berekend, zag het op twitter langskomen. Kan ook zomaar niet kloppen. Er zat in ieder geval weinig tussen vandaag. Leuke kwali. Leuk ook dat RBR en Ferrari mee konden doen.
nee, het klopt wel, op start/finish ligt de snelheid hoger (253 km/u), dus daar was het idd zo n 50 cm. Idd, leuke kwali, toch enigzins onvoorspelbaar, kan niet wachten op de race morgen. Hopelijk kunnen de Red Bulls of eventueel Ferrari het spel op de wagen brengen? Ik denk dat 1 van de Bulls (Vettel) weer heel vroeg gaat stoppen en dat de ander mogelijk kan profiteren.

gloudiesaurus

Heb de kwalificatie helaas niet kunnen zien. Maar ben nu toch wel benieuwd naar de race van morgen. Hopelijk kan Red Bull of Ferrari zich ook in het gevecht om de kop mengen.

En sowiezo zal er wel een safety car zijn  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Tuesday op 20 september 2014 - 20:50:15
Citaat van: Jeroen op 20 september 2014 - 20:19:00
Ik weet niet welke snelheid het werd berekend, zag het op twitter langskomen. Kan ook zomaar niet kloppen.
nee, het klopt wel, op start/finish ligt de snelheid hoger (253 km/u), dus daar was het idd zo n 50 cm

Zo werkt het natuurlijk niet. Het verschil wordt gemaakt over 'n complete ronde, niet slechts op start/finish.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 september 2014 - 21:37:01
Citaat van: Tuesday op 20 september 2014 - 20:50:15
Citaat van: Jeroen op 20 september 2014 - 20:19:00
Ik weet niet welke snelheid het werd berekend, zag het op twitter langskomen. Kan ook zomaar niet kloppen.
nee, het klopt wel, op start/finish ligt de snelheid hoger (253 km/u), dus daar was het idd zo n 50 cm

Zo werkt het natuurlijk niet. Het verschil wordt gemaakt over 'n complete ronde, niet slechts op start/finish.
de rest van het topic/pagina niet gelezen?

Kootje

Je doelt vast en zeker op:

Citaat van: Tuesday op 20 september 2014 - 19:58:29
zou kunnen, ligt aan welke snelheid je neemt. Op de gemiddelde snelheid (172 km/u) is het 33 cm volgens mn eigen berekening. t is misschien een nutteloos weetje, maar het maakt het laat toch zien dat er wel degelijk een verschil was.


Die had ik gelezen, was alleen vergeten dat die ook van jouw toetsenbord afkomstig was. Des te vreemder maakt het je reactie waar ik op reageerde, aangezien je je eigen berekening daarin tegenspreekt. Nu weet ik niet of die berekening klopt, maar  zo werkt het dus wel. Hoe dan ook blijft mijn vorige reactie daarom gewoon van kracht, omdat deze werd gedaan nav 'n uitspraak dat het verschil gemaakt werd door de snelheid op start/finish, niet door de gemiddelde rondetijd. ::)


Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 september 2014 - 21:48:36
Je doelt vast en zeker op:

Citaat van: Tuesday op 20 september 2014 - 19:58:29
zou kunnen, ligt aan welke snelheid je neemt. Op de gemiddelde snelheid (172 km/u) is het 33 cm volgens mn eigen berekening. t is misschien een nutteloos weetje, maar het maakt het laat toch zien dat er wel degelijk een verschil was.


Die had ik gelezen, was alleen vergeten dat die ook van jouw toetsenbord afkomstig was. Des te vreemder maakt het je reactie waar ik op reageerde, aangezien je je eigen berekening daarin tegenspreekt. Nu weet ik niet of die berekening klopt, maar  zo werkt het dus wel. Hoe dan ook blijft mijn vorige reactie daarom gewoon van kracht, omdat deze werd gedaan nav 'n uitspraak dat het verschil gemaakt werd door de snelheid op start/finish, niet door de gemiddelde rondetijd. ::)
beiden waren mn eigen berekening. Zo n formule zet je in een minuutje in excel en dan kun je elk willekeurig km/u aantal invullen. Maar nee, ik spreek mezelf nergens tegen. 0,007 op de finishlijn bij 250 km/u geeft een groter verschil in cm als 0,0007 bij 100 km/u. Maar goed, de finishlijn is uiteindelijk maar op 1 plek, dus naast de gemiddelde rondetijd zie ik verder weinig andere referentiepunten.

Kootje

Oh .... dat o.oo7 sec bij 250 kmu 'n ander beeld geeft dan o.oo7 bij 100 kmu betwist ik ook niet. Ik zeg alleen dat die 250 kmu op start/finish niet het juiste getal is om die berekening te maken, maar dat je daarvoor juist de gemiddelde snelheid moet nemen.

En ja, daarin spreek je jezelf dus wel tegen imo, omdat je dit eerst zelf bevestigd, en daarna ga je Jeroen's twitteraars gelijk geven door met 'n gefixeerde snelheid aan te komen. Een gefixeerde snelheid die dan ook nog eens de verkeerde is, als het al zo zou werken.

Nu zie ik je al vragen: Waarom is dat dan de verkeerde? Heel simpel. Lewis won die o.oo7 sec niet op start finish, maar in de 2e sector. Zou je dus al 'n gefixeerde snelheid moeten gebruiken om te bepalen hoe groot het gat in cm's was, dan zou je die snelheid in sector 2 moeten vinden.

Aangezien dat problematisch wordt, want welke snelheid moet je dan pakken, is er maar een berekening mogelijk. Dat is die waarbij rondetijd, gemiddelde snelheid en wellicht ook nog de baanlengte samengaan.   

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 september 2014 - 22:06:31
Oh .... dat o.oo7 sec bij 250 kmu 'n ander beeld geeft dan o.oo7 bij 100 kmu betwist ik ook niet. Ik zeg alleen dat die 250 kmu op start/finish niet het juiste getal is om die berekening te maken, maar dat je daarvoor juist de gemiddelde snelheid moet nemen.

En ja, daarin spreek je jezelf dus wel tegen imo, omdat je dit eerst zelf bevestigd, en daarna ga je Jeroen's twitteraars gelijk geven door met 'n gefixeerde snelheid aan te komen. Een gefixeerde snelheid die dan ook nog eens de verkeerde is, als het al zo zou werken.

Nu zie ik je al vragen: Waarom is dat dan de verkeerde? Heel simpel. Lewis won die o.oo7 sec niet op start finish, maar in de 2e sector. Zou je dus al 'n gefixeerde snelheid moeten gebruiken om te bepalen hoe groot het gat in cm's was, dan zou je die snelheid in sector 2 moeten vinden.

Aangezien dat problematisch wordt, want welke snelheid moet je dan pakken, is er maar een berekening mogelijk. Dat is die waarbij rondetijd, gemiddelde snelheid en wellicht ook nog de baanlengte samengaan.
ik zeg alleen tegen Jeroen dat die 50 cm wel klopt, het hangt er alleen af welke snelheid je neemt. Of de finishlijn, of de gemiddelde snelheid. Voor beiden valt wat te zeggen. De finishlijn is nou eenmaal de plek waar het uiteindelijke verschil gemeten wordt. Ga verder lekker je gang Kootje, maak ervan wat je wilt en drink er lekker een biertje bij. Tot morgen!

Wings

Spannende kwalificatie, jammer dat Hamilton hier de pole pakt. Had het Ricciardo, Räikkönen, Alonso en Massa wel gegund. En anders Rosberg natuurlijk. Wel wil ik opmerken dat Hamilton vaak (ook door mij) wordt weggezet als de snellere van de twee maar bekeken over één ronde valt het mee. Rosberg was trouwens meer met zijn banden bezig dan Hamilton. Ik ving zoiets op tijdens de kwalificatie. Kijken of er morgen profijt uitrolt.

Wings

Overigens complimenten voor Kimi. Vond hem wel lekker gaan vandaag. Zuur dat hij net vandaag de strijd vroegtijdig moest staken door mechanische tegenslag. Ik vind Kimi sowieso wel altijd lekker gaan op dit soort circuits.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 20 september 2014 - 22:17:36
ik zeg alleen tegen Jeroen dat die 50 cm wel klopt,

En ik zeg jou dat dat dus niet klopt.


Citaathet hangt er alleen af welke snelheid je neemt. Of de finishlijn, of de gemiddelde snelheid. Voor beiden valt wat te zeggen. De finishlijn is nou eenmaal de plek waar het uiteindelijke verschil gemeten wordt.

Klopt, de finishlijn is idd de plek waar het verschil gemeten word, maar dat verschil van o.oo7 sec. word niet gemaakt door de snelheid die men daar rijd. Dat verschil word gemaakt over 'n complete ronde, niet op één gefixeerd punt. Je zult dus ook de snelheid gereden over die hele ronde moeten nemen om tot 'n correcte berekening te komen. Het sommetje zelf zal best kloppen, maar de gebruikte waardes niet.


CitaatGa verder lekker je gang Kootje, maak ervan wat je wilt en drink er lekker een biertje bij. Tot morgen!

Ik maak er niet van wat ik wil, het is gewoon zo of we dat nu leuk vinden of niet.

Gerard

Spannende Qualy inderdaad, en HEEL jammer van Kimi! Ik hoop dat de race morgen eens zonder controverse eindigt.

Jehoentelaar

Heb in plaats van de kwalificatie een dwaze dag met twee bezochte voetbalwedstrijden gehad, maar ik ga er goed voor zitten morgen. Zal een lang verhaal worden, maar hopelijk wel een leuke. :)