Round 14: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 13 september 2014 - 17:41:15

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: SDG op 15 september 2014 - 11:04:30
Citaat van: Arthur op 14 september 2014 - 21:34:41
Citaat van: Kootje op 14 september 2014 - 21:18:07
Citaat van: Arthur op 14 september 2014 - 20:35:42
Singapore en Dubai. Geweldige beleving op de PC! Daar staan ze hoog in de top 10 qua uitstraling 8)

Dubaï ? ???  Bedoel je niet Abu Dhabi of Bahrain ? :-\

Ik bedoel:

Abu Dhabi [Verenigde Arabische Emiraten; VAE] Yas Marina Circuit

En dus niet:

Bahrein [zandbak en op PC absoluut boring...]

In Dubai is er ook nog een circuit, wellicht iets minder bekend (daar rijden ze o.a. ieder jaar de 24 Uur van Dubai).

Dat is trouwens ook al op PC verschenen (zat in GTR2).  ;)

Bedankt! Weer wat wijzer geworden [behalve door mijn leeftijd] ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE


Arthur

Citaat van: F1fan2987 op 15 september 2014 - 22:25:35
Idd, daar word je wel grijzer van ;)

Een uitstekend middel om grijs worden te voorkomen is het op voorhand grijs te verven... Helaas kwam ik daar te laat achter en dus... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Tuesday op 14 september 2014 - 19:16:45ja, ik lees het ook elke keer weer met verbazing (blijkbaar moet de afschuw elk jaar worden uitgesproken). Vind het een schitterend circuit en voor de rijders ook erg uitdagend. Zou alleen nog eens graag een regenrace willen zien daar.

Nou...


robbert


Tuesday

het moet er toch weer een keer van komen, een echte regenrace.

Jozef

Citaat van: robbert op 16 september 2014 - 17:59:28
;D ;D ;D ;D  eerst zien dan geloven

Ik heb inderdaad een andere bron die zegt dat het zaterdag zo goed als droog blijft en vrijdag en zondag wel wat kan regenen maar niet per se extreem. Altijd afwachten, een race duurt maar ca. 100 minuten en dat je precies in die tijdsspanne wel of geen regen krijgt, kan geen enkele meteoroloog ver op voorhand zeggen.

Gerard

Dat zou dan volgens mij een primeur zijn... Hebben we daar al eens regen gezien in een raceweekend?

Jehoentelaar

Volgens mij niet. Maar vergeet niet dat Singapore hetzelfde klimaat heeft als Kuala Lumpur, waardoor ze daar een dagelijkse hoosbui hebben in de tweede helft van de middag. De regenkans kan wel 100% zijn, maar ik ga uit van droge avonden. En da's maar goed ook, want een hoosbui à la Maleisië betekent in Singapore gelijk een rode vlag: muren overal direct naast het circuit en ik denk niet dat regen erg prettig is met de felle verlichting langs de baan (ondanks speciale vizieren).

robbert

ja het is idd beter dat het daar niet regent of de race wordt onmiddellijk voor een paar uur stil gelegd

Matthijs

In dergelijke landen kan je als het ware je klok erop gelijk zetten, zo regelmatig zijn die regenbuien. Kunnen ze dus best een race omheen plannen. Maar het zou wel leuk zijn als de wedstrijd met een halfnatte (intermediate) baan begint!

robbert

Citaat van: Matthijs op 16 september 2014 - 19:47:49
In dergelijke landen kan je als het ware je klok erop gelijk zetten, zo regelmatig zijn die regenbuien. Kunnen ze dus best een race omheen plannen. Maar het zou wel leuk zijn als de wedstrijd met een halfnatte (intermediate) baan begint!

mss wel, maar  hoe zal het dan zijn met de weerspiegeling van de lichten op de baan?

Jehoentelaar

Denk dat ze dan razendsnel de boel droog willen blazen.

Maikel0230

Citaat van: Gerard op 16 september 2014 - 19:19:36
Dat zou dan volgens mij een primeur zijn... Hebben we daar al eens regen gezien in een raceweekend?

Kan me herineren dat de eerste vrij training in 2010 nog eventjes 'damp' was maar dat het zo opgedroogd was, voor de rest was naar mijn weten zo goed als altijd droog daar...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Citaat van: Jozef op 15 september 2014 - 17:29:27
Mercedes past de versnellingsverhoudingen aan. De hoge versnellingen worden iets korter waardoor ze sneller zouden moeten kunnen accelereren boven de 200km/h.

Toen we in de preview van Monza was er een discussie dat de bakverhoudingen niet aangepast mochten worden. Hoe kan dit dan?