Round 14: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 13 september 2014 - 17:41:15

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 22 september 2014 - 11:39:30
Citaat van: Wings op 21 september 2014 - 15:10:41
Citaat van: Kootje op 21 september 2014 - 15:06:36
Citaat van: Wings op 21 september 2014 - 15:04:09
@Kootje: Alonso reed er met meer snelheid een wagenlengte voor. Dus ook zonder track-limits was hij er voorgekomen. Zonder twijfel. Daarom werd het terecht niet bestraft.

Ik zie dat toch anders, maar goed ... verder niet belangrijk.

Zelfs dan vind ik het in het kader 'geen onbenullige straffen uitdelen' ook niet strafwaardig. In de starthectiek gebeuren dit soort dingen wel vaker. Bovendien pleiten we collectief voor minder straffen dus laten we ook nu dan zeggen dat shit happens zonder het onder een vergrootglas te ontleden.
Hamilton kreeg in 2008 nog een straf voor de hectiek in bocht 1 ;) Maar goed ik vind dat Alonso wel erg veel voordeel heeft gehad. Hij had die plek ook aan Ricciardo moeten terug geven. Alonso was gewoon iets te gretig. Hij maakte een goede start en remde te laat.
idd, eigenlijk is er ook geen twijfel over mogelijk, degene die hij in probeert te halen is Ricciardo en uiteindelijk doet ie dat op illegale wijze.


FolkertE

Inderdaad, hij had Ricciardo nooit te pakken gehad als hij de bocht wilde halen. Straffen hoefde niet, maar hij moest de plek wel terug geven aan Ricciardo.


Maar gister avond de race gekeken en vond het wel leuke race op zich. Jammer dat Kimi problemen had gister, want zijn race was toch best aardig en verloor toch best veel achter de kapotte RBR van Daniel (Of ben ik nu abuis met de problemen van Daniel, want ik dacht dat hij ook bijna de hele race met een probleem reed.)

Ik moet toch even juichen toen Rosberg werd weg geduwd om van uit de pit te starten, maar kort daarna realiseerde ik me ook dat de kans op een spannend gevecht direct weer is ontnomen.
Even dacht ik dat Vettel heel goed met Lewis mee kon, maar al snel werd duidelijk dat Lewis gewoon aan het cruisen was.
Perez en Vergne reden echt met het mes tussen de tanden. Als of ze iets wilde bewijzen ;D. Maar ik heb wel leuke gevechten gezien en vind het altijd een leuke race om naar te kijken.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 22 september 2014 - 11:48:40

idd, eigenlijk is er ook geen twijfel over mogelijk, degene die hij in probeert te halen is Ricciardo en uiteindelijk doet ie dat op illegale wijze.




Je hebt gelijk...Zijn mazzel was dat Ricciardo druk bezig was met Vettel en dat Vettel die strijd won. Alonso zou inderdaad beiden voorbij moeten laten.


Ik had dat niet gezien, vanwege een @#$#@ stream die telkens bevroor. >:(
Dank voor de video, dinsdag... ;) ;) ;)

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 22 september 2014 - 12:15:17
Citaat van: Tuesday op 22 september 2014 - 11:48:40

idd, eigenlijk is er ook geen twijfel over mogelijk, degene die hij in probeert te halen is Ricciardo en uiteindelijk doet ie dat op illegale wijze.




Je hebt gelijk...Zijn mazzel was dat Ricciardo druk bezig was met Vettel en dat Vettel die strijd won. Alonso zou inderdaad beiden voorbij moeten laten.


Ik had dat niet gezien, vanwege een @#$#@ stream die telkens bevroor. >:(
Dank voor de video, dinsdag... ;) ;) ;)
Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven er bewust voor gekozen om de race niet live te kijken en lekker naar Rotterdam te gaan en de toko's maar bezocht. Ik heb gister de kwalificatie live gezien op een stream(wat ik ook altijd deed.) Maar die was zo haperend en irritant dat ik de pole van Hamilton al op de live time app had gezien voor hij op de stream te zien was.
Moest wel alle nieuwsradio berichten vermijden en niet per ongeluk op mijn telefoon de uitslag te zien. ;D

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 21 september 2014 - 14:51:16
Citaat van: Perton op 21 september 2014 - 14:49:35
Citaat van: Jeroen op 21 september 2014 - 14:27:06
Rosberg kan beter stoppen. Bijna niks werkt nog. Punten zijn volkomen kansloos.
Volgens sommige lieden op dit forum mag een coureur niet vanuit kansloze positie opgeven.

Van mij dus wel. Daar is het woord kansloos ook voor uitgevonden, als in: zonder kans.

Je gaat ook niet voetballen als iemand de doelen heeft weggehaald.
Nou ja ik snap het wel waar het bij Kootje vandaan komt. Er word telkens wel gezegd dat Hamilton Rosberg niet op een hoopje rijd en dat Rosberg gelijkwaardig is aan Hamilton( dan wel Qua ronden tijden dan wel op de baan.) maar als je zo veel pech hebt, is dat gewoon niet goed mogelijk.

Perton

Nu ik die start zo terugkijk, verbaast het me eigenlijk dat er geen straf voor Alonso is gekomen. Was het niet Webber twee jaar terug die ook een illegale inhaalactie had en de plaats vervolgens niet terug kon geven omdat er inmiddels al een andere positiewisseling had plaatsgevonden? Die kreeg toen ook gewoon een straf, meen ik me te herinneren.

Niet dat ik per se wil zeggen dat Alonso een straf had moeten krijgen, het verbaast me alleen dat die er niet is gekomen.

Breaktest

Citaat van: Perton op 22 september 2014 - 15:10:11
Nu ik die start zo terugkijk, verbaast het me eigenlijk dat er geen straf voor Alonso is gekomen. Was het niet Webber twee jaar terug die ook een illegale inhaalactie had en de plaats vervolgens niet terug kon geven omdat er inmiddels al een andere positiewisseling had plaatsgevonden? Die kreeg toen ook gewoon een straf, meen ik me te herinneren.

Niet dat ik per se wil zeggen dat Alonso een straf had moeten krijgen, het verbaast me alleen dat die er niet is gekomen.
Ik kan met het voorval ook nog slechts vagelijk herinneren, maar wist zelfs de afloop niet meer. Wel een interessante casus. Het lijkt me dat het om de positie gaat, niet om de persoon. Dus als Webber onterecht een plaats wint, moet ie ook 1 positie afstaan. Dat die positie inmiddels in handen van een ander is, lijkt me zijn zaak niet. 

Kootje

Het lastige van dat verhaal is dat wanneer Webber desbetreffende coureur niet illegaal ingehaald had, deze ook (nog) niet gepasseerd was door de 3e coureur. Webber had daar op dat moment nog tussen moeten zitten.