Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

Figge

Hulkenberg is volgens mij gewoon op het verkeerd moment in de F1 gekomen. De veel sterren aan het front. Hij is geen RB protegé, dus dat zou em hoe dan ook niet worden. McLaren wilde een lichtere rijder. Ferrari kon Kimi krijgen. Mercedes was al voorzien van toprijders. Dat was zeg maar zn issue voor 2014. Voor 2013 kun je het met redenen van gelijke strekking invullen. Ofwel, zijn debuut kwam op het verkeerde moment. Dat is voor hem jammer, want Ricciardo en Bottas hebben zijn status als toekomstige kampioenen nu overgenomen.

Vieze baas

Citaat van: Jozef op 09 september 2014 - 11:50:34
Force India zelf kan de ontwikkelingsrace niet meer echt bijhouden. Waar ze een race of 6 geleden sterker waren dan McLaren moeten ze het nu meestal nipt afleggen. In Monza schijnen ze vrijdag een resem nieuwe onderdelen uitgeprobeerd te hebben die vervolgens allemaal op zaterdag niet meer op de auto zaten omdat ze niet goed bleken te werken.

Maar daar heeft Pérez net zoveel last van als Hülkenberg. Misschien is Pérez, nu we het seizoenseinde naderen, beter gewend aan het team en de auto en is hij gewoon beter dan Hülkenberg? Het is ook niet alsof Pérez een totale pannenkoek is natuurlijk, en over Hülk blijf ik zeggen: die is goed op weg om de nieuwe Heidfeld te worden.

Maar we mogen niet te snel oordelen, hij had dit jaar wel tien puntenfinishes op rij en misschien had nu gewoon een tijdelijk dipje.

Tot Hongarije vond ik Hulkenberg duidelijk de betere tov Perez. Perez is zeker geen pannenkoek maar moet t wel van zn uitschieters hebben waar ik Hulkenberg veel constanter vindt. Daarom verbaast het me ook dat hij nu al 3 races op rij slecht presteert.

Citaat van: Perton op 09 september 2014 - 11:52:48
Voor mijn gevoel heeft Hülkenberg daar vaker last van, dat ie maar een half seizoen écht sterk presteert. Dat idee had ik ook in 2012 en 2013, waarbij hij toen juist in de tweede helft wat beter presteerde met een verbeterde auto. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie in de eerste seizoenshelft niet goed presteerde, want ook toen waren de resultaten erg prima. Het is ook een gevoel dat ik heb, ik kan niet met argumenten komen dat Hülkenberg écht niet een heel seizoen top kan presteren, maar ik heb het wel vaker genoemd als mogelijke reden waarom topteams hem blijven negeren.

Vorig jaar was de Sauber echt heel slecht in het begin maar reed hij Guitierrez wel standaard weg, veel meer dan Sutil nu laat zien tov Guiterrez. Zoals je zelf ook zegt waren de resultaten in die eerste seizoenshelft prima gezien de staat van de wagen. Dan heeft ie dus eigenlijk een heel seizoen goed gepresteert en deze eerste seizoenshelft ook wat hem dan 1,5 seizoen constant goed laat presteren. Daarom des te meer de vraag waarom hij nu 3 races op rij 'faalt'.

Jozef

Eens met je vaststelling over Pérez' uitschieters t.o.v. Hülkenbergs consistentie.

Dat hij het beter deed dan Gutiérrez of ook beter dan wat Sutil nu doet, vind ik echter weinig verheffend (Sutil is ook niet meer het grootste talent).


gloudiesaurus

Gaaf filmpje Enzo omdat zo eens te zien.
Mooie baan heb je dan  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is