Monza: Cijfer voor de race

Gestart door 0634, 07 september 2014 - 15:18:17

« vorige - volgende »

Wat vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
3 (12%)
8
6 (24%)
7
13 (52%)
6
1 (4%)
5
2 (8%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 25

robbert

haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

SDG

Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 18:17:40
haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

Ik val in deze draad overigens niemand persoonlijk aan; nergens noem ik namen. Ik geef alleen mijn eigen mening. Wat je ergens op pagina 2 van deze discussie kunt lezen; dàt is een persoonlijke aanval.

Arthur

Cijfer voor de race... Tja, een ieder beleeft het blijkbaar [en logisch] anders. Ben je voor Hamilton dan was je weekend goed. Ben je neutraal en verheug je je op een gevecht om P1 dan was het een anticlimax. Ben je voor Alonso of heb je een bloedhekel aan hem en geniet je van zijn uitvallen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te verzinnen. Ieder zijn meuk en dus hoge en lage scores.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: SDG op 11 september 2014 - 18:30:29
Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 18:17:40
haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

Ik val in deze draad overigens niemand persoonlijk aan; nergens noem ik namen. Ik geef alleen mijn eigen mening. Wat je ergens op pagina 2 van deze discussie kunt lezen; dàt is een persoonlijke aanval.

Ik voelde me wel aangesproken aangezien ik een 5 heb gegeven. Maar persoonlijk aangevallen NEE niet echt.

Arthur

Citaat van: Sabai op 11 september 2014 - 18:56:02
Citaat van: SDG op 11 september 2014 - 18:30:29
Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 18:17:40
haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

Ik val in deze draad overigens niemand persoonlijk aan; nergens noem ik namen. Ik geef alleen mijn eigen mening. Wat je ergens op pagina 2 van deze discussie kunt lezen; dàt is een persoonlijke aanval.

Ik voelde me wel aangesproken aangezien ik een 5 heb gegeven. Maar persoonlijk aangevallen NEE niet echt.

Ik heb een 8 gegeven.... [en sta er nog steeds achter]!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Arthur op 11 september 2014 - 18:59:24
Citaat van: Sabai op 11 september 2014 - 18:56:02
Citaat van: SDG op 11 september 2014 - 18:30:29
Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 18:17:40
haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

Ik val in deze draad overigens niemand persoonlijk aan; nergens noem ik namen. Ik geef alleen mijn eigen mening. Wat je ergens op pagina 2 van deze discussie kunt lezen; dàt is een persoonlijke aanval.

Ik voelde me wel aangesproken aangezien ik een 5 heb gegeven. Maar persoonlijk aangevallen NEE niet echt.

Ik heb een 8 gegeven.... [en sta er nog steeds achter]!

Dat maakt toch ook niks uit iedereen beleeft een race op zijn eigen manier en heeft zo zijn voorkeur voor bepaalde circuits.

robbert

Citaat van: SDG op 11 september 2014 - 18:30:29
Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 18:17:40
haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

Ik val in deze draad overigens niemand persoonlijk aan; nergens noem ik namen. Ik geef alleen mijn eigen mening. Wat je ergens op pagina 2 van deze discussie kunt lezen; dàt is een persoonlijke aanval.

ik bedoel jij daar niet mee, maar ik bedoel het gewoon over het algemeen op dit forum. Er wordt te veel persoonlijk aangevallen

SDG

Citaat van: Sabai op 11 september 2014 - 18:56:02
Citaat van: SDG op 11 september 2014 - 18:30:29
Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 18:17:40
haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

Ik val in deze draad overigens niemand persoonlijk aan; nergens noem ik namen. Ik geef alleen mijn eigen mening. Wat je ergens op pagina 2 van deze discussie kunt lezen; dàt is een persoonlijke aanval.

Ik voelde me wel aangesproken aangezien ik een 5 heb gegeven. Maar persoonlijk aangevallen NEE niet echt.

Het hangt van jezelf af of je dit als een 'aanval' beschouwt. Ik geef hierbij nl. geen enkel waardeoordeel. Het is niet omdat je de race niets vond dat ik me daarom verheven boven jou voel of zo. Ik ben zelf bv. de laatste jaren minder geïnteresseerd in Indycars. Waar ik vroeger alle races integraal bekeek, heb ik nu vaak genoeg aan de highlights. Waarom? Een combinatie van verschillende factoren, wellicht, maar dat is stof voor een andere discussie. Nu kunnen sommige mensen tegenover mij de bedenking maken dat Indycars misschien gewoon niet echt mijn ding meer zijn. Nu ja, misschien is dat wel zo. Maar of ik mij daarom persoonlijk aangevallen of beledigd moet voelen? Dat dan zeer zeker weer niet.

Sabai

Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 19:04:42
Citaat van: SDG op 11 september 2014 - 18:30:29
Citaat van: robbert op 11 september 2014 - 18:17:40
haha, ja het is waar. Daarom vind ik een eigen mening zo belangrijk. Maar iemand persoonlijk aanvallen omwille van zijn mening, kan een mens zeer diep raken. Ik weet waarover ik spreek, jammergenoeg

Ik val in deze draad overigens niemand persoonlijk aan; nergens noem ik namen. Ik geef alleen mijn eigen mening. Wat je ergens op pagina 2 van deze discussie kunt lezen; dàt is een persoonlijke aanval.

ik bedoel jij daar niet mee, maar ik bedoel het gewoon over het algemeen op dit forum. Er wordt te veel persoonlijk aangevallen

Ik vind het wel meevallen hier. Dit is het enige forum waar ik actief op ben omdat er tenminste op een beschaafde manier met elkaar omgegaan word. En natuurlijk zijn er wel eens incidenten maar dat moet kunnen imo en word door de redactie altijd netjes opgelost.

Arthur

Een [en niet meer dan] reactie hieromtrent; ik ben nog steeds actief op dit forum omdat er nuttige discussies zijn en ik het naar mijn zin heb. Zeker denk ik soms ook: "jongens houd je wat in" maar over het algemeen heb ik niets te klagen. En over sommige opmerkingen in discussies moet je je afvragen: voegt die opmerking nu iets toe in deze discussie? Zo niet, laat het achterwege. Ach, we weten het allemaal wel en sommigen zijn [wat] feller dan anderen in hun reactie. Maar..., er staan geen levens op het spel ;) 
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Perton op 11 september 2014 - 11:58:27
Citaat van: NielsD op 11 september 2014 - 06:45:45
In principe horen die wedstrijden geen uitzonderingen te zijn, los van dat kan elke wedstrijd mij wel bekoren.
Die horen juist wel uitzonderingen te zijn, dat maakt ze juist speciaal. Spanje - Nederland was juist leuk, omdat het een uitzondering was. Liechtenstein - Nederland met hetzelfde resultaat was tegenvallend geweest.

Maar in principe hoort elke Grand Prix net zo'n pareltje te zijn als Bahrein of Canada, maar dat is mijn mening. Voor mij blijft het een sport waar elke wedstrijd hard gestreden mag worden, met een paar crashes en een verrassende winnaar. Die zeven verschillende winnaars in 2012, dat vond ik prachtig.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Maar als je elke race een verrassende winnaar hebt, is het niet meer verrassend. En als elke race dikke strijd voorin heeft en een paar crashes, wennen we daaraan en worden de eisen nog hoger.

Sabai

Citaat van: NielsD op 12 september 2014 - 09:16:44
Citaat van: Perton op 11 september 2014 - 11:58:27
Citaat van: NielsD op 11 september 2014 - 06:45:45
In principe horen die wedstrijden geen uitzonderingen te zijn, los van dat kan elke wedstrijd mij wel bekoren.
Die horen juist wel uitzonderingen te zijn, dat maakt ze juist speciaal. Spanje - Nederland was juist leuk, omdat het een uitzondering was. Liechtenstein - Nederland met hetzelfde resultaat was tegenvallend geweest.

Maar in principe hoort elke Grand Prix net zo'n pareltje te zijn als Bahrein of Canada, maar dat is mijn mening. Voor mij blijft het een sport waar elke wedstrijd hard gestreden mag worden, met een paar crashes en een verrassende winnaar. Die zeven verschillende winnaars in 2012, dat vond ik prachtig.

Zeven verschillende winnaars in een jaar is wel leuk. Alleen dan niet op de manier zoals in 2012. Dat was gewoon een banden loterij.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 12 september 2014 - 12:07:07
Maar als je elke race een verrassende winnaar hebt, is het niet meer verrassend. En als elke race dikke strijd voorin heeft en een paar crashes, wennen we daaraan en worden de eisen nog hoger.

Dat is toch racen? Constante strijd? Voor mij kunnen de eisen niet hoger. Een verrassende winnaar vind ik beter dan te weten dat Rosberg of Hamilton bijna elke race gaat winnen.

@Sabai, en toch heb ik mij ontzettend goed vermaakt tijdens die races, zelfs toen Pastor won.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Dan zou ik eens NASCAR gaan kijken. Crashes, verrassende winnaars en veel strijd ;)