Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

Jehoentelaar

Het is nog zeer de vraag of ze er wel bij zijn, toch?

Jozef

Ik denk ook dat die 40 miljoen bijna integraal gebruikt kan worden om schulden af te lossen, dus even een paar miljoen opharken zit er sowieso niet in lijkt me. :P

Arthur

Zoiets lijkt mij op... 40 mio al direct verdampt....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: NielsD op 01 december 2014 - 21:53:55
Citaat van: Jehoentelaar op 01 december 2014 - 21:50:35
Nieuws van het front:

http://www1.skysports.com/f1/news/17583/9588388/caterham-given-dispensation-by-f1-commission-to-use-2014-car-next-season

Ach toch leuk voor ze, maar ik snap niet waarom ze gewoon niet nokken. Als Sauber en Lotus allebei een sprongetje gaan maken dan bungelen ze er met nog meer verschil in seconden achter.
Lotus zie ik wel een grote sprong maken, maar Sauber? Nee die gaat niet echt een sprong maken.

Jozef

Dat wordt toch afwachten hoor. Lotus heeft m.i. echt aan een zijden draadje gehangen een jaar geleden, en lijkt zich nu goed geherstructureerd te hebben waardoor het weer een stabiel team is. Maar of ze de capaciteit hebben om weer een stap naar voor te zetten, blijft afwachten. Ze zeiden in elk geval een paar maanden geleden al te weten waarom hun auto het zo slecht deed en dat dat in 2015 beter zal zijn. Ik ben benieuwd.

Sauber heeft een slechte auto afgeleverd voor hun doen, maar dat overkomt veel teams wel eens (check Ferrari en McLaren). Ik heb niet het idee dat dat halve team leeggelopen is. Dus dan kunnen ze ook gewoon weer vooruit komen, dat weet je niet op voorhand. Maar het zou kunnen dat ik wat nieuws gemist heb.

FolkertE

Lotus krijgt wel Mercedes motoren. Nu zal dat niet het heilige middel zijn, maar zal wel erg veel helpen.

Perton

Citaat van: Jozef op 06 december 2014 - 21:19:41
Sauber heeft een slechte auto afgeleverd voor hun doen, maar dat overkomt veel teams wel eens (check Ferrari en McLaren). Ik heb niet het idee dat dat halve team leeggelopen is. Dus dan kunnen ze ook gewoon weer vooruit komen, dat weet je niet op voorhand. Maar het zou kunnen dat ik wat nieuws gemist heb.
Klopt, maar ik denk dat Sauber het volgend jaar wel gaat merken met twee niet heel sterke coureurs die er vooral zijn vanwege hun geld. Maar goed, die situatie had Williams een paar jaar geleden ook met Senna en Maldonado en dat heeft ze ongetwijfeld geholpen bij de wederopstanding van 2014, dus dat kan Sauber natuurlijk ook weten te bereiken. Maar ik gok niet eerder dan 2016.

Jozef

Oké, de posts van hierboven zijn allebei zeer goede punten. Lotus zal Sauber volgend jaar wel ruim de baas zijn ja.

FolkertE

Citaat van: Perton op 06 december 2014 - 23:00:35
Citaat van: Jozef op 06 december 2014 - 21:19:41
Sauber heeft een slechte auto afgeleverd voor hun doen, maar dat overkomt veel teams wel eens (check Ferrari en McLaren). Ik heb niet het idee dat dat halve team leeggelopen is. Dus dan kunnen ze ook gewoon weer vooruit komen, dat weet je niet op voorhand. Maar het zou kunnen dat ik wat nieuws gemist heb.
Klopt, maar ik denk dat Sauber het volgend jaar wel gaat merken met twee niet heel sterke coureurs die er vooral zijn vanwege hun geld. Maar goed, die situatie had Williams een paar jaar geleden ook met Senna en Maldonado en dat heeft ze ongetwijfeld geholpen bij de wederopstanding van 2014, dus dat kan Sauber natuurlijk ook weten te bereiken. Maar ik gok niet eerder dan 2016.
Het voordeelnwat Williams in 2014 kreeg, was dat ze Mercedes motoren kregen. Maar de autonzelf was ook gewoon erg goed.

Perton

Dat klopt, maar die verbeterde auto hebben ze natuurlijk wel kunnen financieren door een paar jaar met paydrivers te rijden. Niet dat die coureurs per se betaald hebben voor de auto (oké Maldonado misschien), maar die paydrivers hebben Williams denk ik wel in staat gesteld om de boel een beetje draaiende te houden, te reorganiseren en toen alles weer stond sterk terug te komen. Geholpen door de Mercedes inderdaad.

Ik denk dat Sauber dat in mindere mate ook kan en weer gewoon het middenveld-team kan worden dat ze ooit waren. Alleen verwacht ik, net als bij Williams, dat dat een paar jaar zal duren.

FolkertE

Dat gaat inderdaad nog wel even duren. Sauber rijd met Ferrari toch?
Ik verwacht namelijk wel dat Ferrari veel gaat verbeteren komende jaren. Maar de motor is slechts een deel van het verhaal(kijk maar naar Mclaren/FI en Williams.) Dus inderdaad, het geld van de payrijders zal flinke boost geven om het team draaiende te houden.

0634

Williams heeft financieel ook wat risico genomen. Ging eerder dit jaar 17 mln in de min maar heeft inmiddels 30 mln aan prijzengeld plus sponsorshipgeld van Rexona en Avanade binnen gehaald. Dus het betaald zich uit.

Perton

Ging Williams Grand Prix in de min of het hele bedrijf Williams? Want ik kan me voortellen dat het bedrijf Williams misschien ook nog wel wat geld naar het F1-team kon overmaken. Vast geen 17 miljoen, maar wel een deel ervan.

0634

Ik denk Williams GP, maar dat weet ik niet zeker.

Jozef

Bij mijn weten staat alleen het bedrijf als geheel op de beurs en gaat het dus ook om het bedrijf als geheel wanneer het om winst/verliescijfers gaat.

(het bedrijf heet ook 'Williams Grand Prix Engineering' trouwens ;))