Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

Perton

Ik zou persoonlijk ook niet weten waarom Marussia uit het kampioenschap zou moeten worden geschrapt. Kaltenborn begon ook al over die onzin. We gaan Bianchi toch ook niet uit het WK schrappen omdat ie de laatste zoveel races van het seizoen heeft gemist? Marussia is dit jaar gewoon negende geworden.

Uiteraard kan je het erover hebben of dat geld dat oorspronkelijk voor Marussia bedoeld was een plekje opschuift of dat je het verdeelt onder alle teams, en daar heb ik verder eigenlijk niet een mening over, maar dat hele idee dat Marussia uit het kampioenschap zou moeten worden gehaald vind ik zo frappant.

gloudiesaurus

Eerder was er zoiets met Prost. Zij scoorder ook punten in het seizoen waarin ze failliet gingen.
Dat TV-geld werd toen gewoon niet uitbetaald. Denk dat hetzelfde gebeurd met Caterham.

Bernie heeft het niet op Caterham. Dus Caterham hoeft niks te verwachten.
Het was destijds ook een idee van Mosley om die 3 teams toe te laten (Caterham, Marussia, Campos/ HRT).

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Perton op 22 november 2014 - 23:55:28
Ik zou persoonlijk ook niet weten waarom Marussia uit het kampioenschap zou moeten worden geschrapt. Kaltenborn begon ook al over die onzin. We gaan Bianchi toch ook niet uit het WK schrappen omdat ie de laatste zoveel races van het seizoen heeft gemist? Marussia is dit jaar gewoon negende geworden.

Uiteraard kan je het erover hebben of dat geld dat oorspronkelijk voor Marussia bedoeld was een plekje opschuift of dat je het verdeelt onder alle teams, en daar heb ik verder eigenlijk niet een mening over, maar dat hele idee dat Marussia uit het kampioenschap zou moeten worden gehaald vind ik zo frappant.

Nou, ik heb ondertussen een interview van Eddie Jordan met Bernie Ecclestone gevonden van in Brazilië. Daar ging het ook over Caterham en Marussia.
EJ: Is there any way back for these guys?
BE: Well, they're still in the championship.
EJ: Until when?
BE: If they turn up in Abu Dhabi they're still in the championship.
EJ: And if they don't?
BE: Unfortunately they're out.

Dus ja, als in de overeenkomsten met de teams staat dat als je 3 races mist, je uit het kampioenschap ligt, dan wordt Sauber dus 9de en Caterham 10de (als er niks geks gebeurt in Abu Dhabi).


(2:10)


FolkertE

Bizar eigenlijk dat als je door omstandigheden niet meer kan racen, je eerdere prestaties gewoon geschrapt worden. Maar goed, regels zijn regels.

Perton

In dat geval is het inderdaad een ander verhaal.

0634

Citaat van: FolkertE op 23 november 2014 - 11:16:31
Bizar eigenlijk dat als je door omstandigheden niet meer kan racen, je eerdere prestaties gewoon geschrapt worden. Maar goed, regels zijn regels.

Mja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind er wel iets voor te zeggen dat je alleen in het kampioenschap wordt opgenomen als je een x-percentage aan races hebt volbracht.

Perton

Klopt. Maar then again. Sauber heeft drie extra races gehad om dat gat met Marussia te dichten en dat is ze gewoon niet gelukt. Ja, ik ben voorbarig, want ik verwacht niet dat ze het vanmiddag plotseling gaan redden. Waarom zou je dan plotseling een hogere positie in het kampioenschap verdienen?

Enige argument dat ik kan verzinnen is dat je anders net zo goed je volledige budget er in 5 races doorheen kan jagen, terwijl anderen wél hun best doen een heel jaar op de grid te staan, maar goed, dat lijkt me dan nog altijd je eigen keuze als je zo je team wilt leiden.

0634

Tja, omdat zij nog wél meedoen. Nogmaals, ik vind daar wel wat voor te zeggen.

Perton

Ik niet. Dan zou je dus ook Bianchi uit de uitslag moeten schrappen. En wat als (geheel fictief natuurlijk) Lotterer in Spa had gewonnen? Wat maakt een coureur anders dan een team?

Natuurlijk, als de regels zo zijn dat Marussia de plek behoort kwijt te raken, dan moeten ze uiteraard geschrapt worden, daar klaag ik ook verder niet over. Ik klaag overigens überhaupt niet, maar ik snap het idee erachter niet zo goed.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 13:47:10
Ik niet. Dan zou je dus ook Bianchi uit de uitslag moeten schrappen. En wat als (geheel fictief natuurlijk) Lotterer in Spa had gewonnen? Wat maakt een coureur anders dan een team?

Natuurlijk, als de regels zo zijn dat Marussia de plek behoort kwijt te raken, dan moeten ze uiteraard geschrapt worden, daar klaag ik ook verder niet over. Ik klaag overigens überhaupt niet, maar ik snap het idee erachter niet zo goed.

Volgens is ook niet zo dat de uitslag geschrapt word. Ik bedoel achter de naam van Marussia en Bianchi staan punten.
Er wordt alleen geen TV-geld uitgekeerd omdat ze er niet meer zijn. Althans zo begrijp ik het.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: FolkertE op 23 november 2014 - 11:16:31
Bizar eigenlijk dat als je door omstandigheden niet meer kan racen, je eerdere prestaties gewoon geschrapt worden. Maar goed, regels zijn regels.

Dit is niet "door omstandigheden", maar door onkunde.

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 12:45:47Klopt. Maar then again. Sauber heeft drie extra races gehad om dat gat met Marussia te dichten en dat is ze gewoon niet gelukt. Ja, ik ben voorbarig, want ik verwacht niet dat ze het vanmiddag plotseling gaan redden. Waarom zou je dan plotseling een hogere positie in het kampioenschap verdienen?

Enige argument dat ik kan verzinnen is dat je anders net zo goed je volledige budget er in 5 races doorheen kan jagen, terwijl anderen wél hun best doen een heel jaar op de grid te staan, maar goed, dat lijkt me dan nog altijd je eigen keuze als je zo je team wilt leiden.

Dat is dus niet je eigen keuze. F1 is onder Ecclestones beleid stabiel geworden en gemondialiseerd juist dankzij de verplichting die teams kregen opgelegd om overal mee te racen, of dat nu in Europa of Amerika of Australië is. Geen eendagsvliegen meer die zich voor één race per jaar inschrijven in hun eigen land, alleen teams die het hele circus meedraaien waardoor je aan elke circuiteigenaar en tv-zender kunt garanderen dat er elke race wat te zien is. En dat er een spannend kampioenschap is.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2014 - 16:44:42
Volgens is ook niet zo dat de uitslag geschrapt word. Ik bedoel achter de naam van Marussia en Bianchi staan punten.
Er wordt alleen geen TV-geld uitgekeerd omdat ze er niet meer zijn. Althans zo begrijp ik het.
Klopt, en dat laatste vind ik ook niet raar. Maar dat is niet wat Kaltenborn eerder deze week zei. Die had het erover dat Marussia geen recht had op de negende plek, niet op "het geld van de negende plek." Daar gaat het mij om, waarom zou Marussia niet als negende geklasseerd mogen worden in het kampioenschap? Wat er vervolgens met hun geld gebeurt, zal me worst wezen. Al geven ze het aan Putin.

@Jozef. Touché.


NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 01 december 2014 - 21:50:35
Nieuws van het front:

http://www1.skysports.com/f1/news/17583/9588388/caterham-given-dispensation-by-f1-commission-to-use-2014-car-next-season

Ach toch leuk voor ze, maar ik snap niet waarom ze gewoon niet nokken. Als Sauber en Lotus allebei een sprongetje gaan maken dan bungelen ze er met nog meer verschil in seconden achter.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna