Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 01 oktober 2014 - 22:43:51
Als ze dit weekend in actie komen...

Er zijn namelijk ook onderdelen voor de GP van dit weekend in beslag genomen volgens dat lijstje.

En Caterham ontkent weer...
Vrijdagnacht weten we het  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 01 oktober 2014 - 22:23:17
http://www.gppits.net/nieuws/valt_het_doek_over_caterham/

Koba heeft zijn zitje maar het zijn donkere uren voor Caterham :P

Als ik dit lees [ervan uitgaande dat het op waarheid berust] concludeer ik dat dit [als het nog mocht doorgaan] de laatste deelname is van Caterham. Begint serieuze vormen van Arrows aan te nemen....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 01 oktober 2014 - 22:45:25
Citaat van: Maikel0230 op 01 oktober 2014 - 22:43:51
Als ze dit weekend in actie komen...

Er zijn namelijk ook onderdelen voor de GP van dit weekend in beslag genomen volgens dat lijstje.

En Caterham ontkent weer...
Vrijdagnacht weten we het  :)

Caterham kan veel ontkennen, een lijst van een gerechtsdeurwaarder doet dat niet...

Maar inderdaad, vrijdagnacht weten we het.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 01 oktober 2014 - 22:46:30
Citaat van: Maikel0230 op 01 oktober 2014 - 22:23:17
http://www.gppits.net/nieuws/valt_het_doek_over_caterham/

Koba heeft zijn zitje maar het zijn donkere uren voor Caterham :P

Als ik dit lees [ervan uitgaande dat het op waarheid berust] concludeer ik dat dit [als het nog mocht doorgaan] de laatste deelname is van Caterham. Begint serieuze vormen van Arrows aan te nemen....

Daar deed het mij ook aan denken, Arrows.
Die gingen tot het laatste moment door totdat ze echt niet meer konden rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 01 oktober 2014 - 22:51:35
Citaat van: gloudiesaurus op 01 oktober 2014 - 22:45:25
Citaat van: Maikel0230 op 01 oktober 2014 - 22:43:51
Als ze dit weekend in actie komen...

Er zijn namelijk ook onderdelen voor de GP van dit weekend in beslag genomen volgens dat lijstje.

En Caterham ontkent weer...
Vrijdagnacht weten we het  :)

Caterham kan veel ontkennen, een lijst van een gerechtsdeurwaarder doet dat niet...

Maar inderdaad, vrijdagnacht weten we het.
Och, Andy Soucek heeft ook ooit beslag laten leggen op de spullen van Fisichella (het GP2-raceteam van Fisichella, that is). Dat was ook allemaal 100% waar, maar de consequenties leken in de media vele malen erger te zijn dan de daadwerkelijke situatie was. Ik neem dit bericht dan ook .... 'niet serieus' is niet de juiste term, noch is 'korreltje zout' dat. Maar ik maak me er weinig druk over dat het écht 'mis' zal gaan.

-edit- je neemt niet een noodlijdend team over als investeerder om vervolgens alle rekeningen niet te betalen. Dat is heel raar. Het kan om strategische redenen natuurlijk best, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Franky R.

Citaat van: Perton op 01 oktober 2014 - 23:20:05


-edit- je neemt niet een noodlijdend team over als investeerder om vervolgens alle rekeningen niet te betalen. Dat is heel raar. Het kan om strategische redenen natuurlijk best, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.


HRT...*kuch*kuch*Thesan Capital...*hoest*
Die gingen zelfs zover om Narain en Perdo met een tot op de draad versleten auto de baan op te sturen. Een wonder dat er bij die knal tussen Kartikeyan en Rosberg geen gewonden vielen... >:(


Maar inderdaad wonderlijk dat "investeerders" de boel opkopen en het vervolgens laten doodbloeden...

Perton

#126
Oja Thesan had je natuurlijk ook. Maar volgens mij was dat meer dat die er geen geld in wilden stoppen en daarom zelf de stekker eruit trokken. Tot die tijd zijn de rekeningen in ieder geval genoeg betaald om op de baan te blijven, al dan niet met gevaarlijke onderdelen. Dus ik snap je vergelijking, maar ik denk dat de situatie toch anders is dan destijds.

Maar goed, dat zeg ik natuurlijk als complete outsider in het gebeuren, wie weet heb ik het compleet mis. Dat merken we gauw genoeg.

Franky R.

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 02:27:01
Oja Thesan had je natuurlijk ook. Maar volgens mij was dat meer dat die er geen geld in wilden stoppen en daarom zelf de stekker eruit trokken. Tot die tijd zijn de rekeningen in ieder geval genoeg betaald om op de baan te blijven, al dan niet met gevaarlijke onderdelen. Dus ik snap je vergelijking, maar ik denk dat de situatie toch anders is dan destijds.

Maar goed, dat zeg ik natuurlijk als complete outsider in het gebeuren, wie weet heb ik het compleet mis. Dat merken we gauw genoeg.


Thesan heeft heel veel zaken niet betaald. Zo mogen de technici van destijds nu nog steeds op hun centen wachten. En Thesan had ca. 20 miljoen betaald, dan trek je toch niet zomaar de stekker eruit? En ze wilden de tent nog verkopen voor het dubbele terwijl het hoofdkantoor al was leeggetrokken.


Wie gooit er nu 20 miljoen weg, maar noemt zich investeerder. Nou, mijn spaargeld krijgt Thesan dan ook nooit.

Perton

Misschien is het wel een witwaspraktijk, ik heb geen idee :P

Overigens beweert Joe Saward dat alle onderdelen die nu in Japan zijn ook wel veilig blijven omdat ze toch niet meer terugkeren naar de fabriek en eventuele reserveonderdelen kunnen wel bij een subcontractor in Duitsland worden gebouwd. Nu noemde Saward wat dat laatste betreft geen namen, maar een zekere Roemeen zal daar toch wel een rol bij kunnen spelen, vermoed ik.

En daarom blijf ik erbij: de media maken van dit hele spektakel meer dan het is - wat betreft deelname van Caterham aan de resterende races van 2014. Voor 2015 heb ik geen idee wat er gaat gebeuren, en eerlijk gezegd interesseert me dat ook vrij weinig.

gloudiesaurus

Inmiddels duiken er dit soort foto's op:

Geen idee of het echte foto's zijn. Maar het zou inbeslagnemingen zijn van schuldeisers op de fabriek in Leafield.


Inmiddels laat ook Tony Fernandes weten dat Caterham volledig los staat van het F1-team. Die zal ook nattigheid voelen...

Overigens zou ik als teambaas nooit mijn team in de oude Arrows-fabriek in Leafield vestigingen. Caterham zou na Arrows en Super Aguri al het 3e team zijn dat daar failliet zal gaan  :P

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Zo'n sponsorloze auto is toch eigenlijk ook gewoon vet om te zien. Nu weet ik dat dat nooit meer mogelijk zal zijn in deze sport (of er moeten weer wat Arabieren een toren invliegen), maar ik blijf dat toch mooi vinden.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:38:45
Zo'n sponsorloze auto is toch eigenlijk ook gewoon vet om te zien. Nu weet ik dat dat nooit meer mogelijk zal zijn in deze sport (of er moeten weer wat Arabieren een toren invliegen), maar ik blijf dat toch mooi vinden.

Ik vind het ook mooi hoor. Alleen zullen we het niet snel meer zien denk ik  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Concreet over die foto, ik heb ook al gelezen dat de veiling inmiddels is uitgesteld en dat alle onderdelen inmiddels weer terug zijn in de fabriek of daar weer terug gaan keren, tot de problemen zijn opgelost. Dus dat deze foto's nu opduiken lijkt me meer te maken hebben met een vertraging van een paar dagen, dan dat er (nieuwe) problemen zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:41:08
Concreet over die foto, ik heb ook al gelezen dat de veiling inmiddels is uitgesteld en dat alle onderdelen inmiddels weer terug zijn in de fabriek of daar weer terug gaan keren, tot de problemen zijn opgelost. Dus dat deze foto's nu opduiken lijkt me meer te maken hebben met een vertraging van een paar dagen, dan dat er (nieuwe) problemen zijn.

Ben benieuwd.

Rusland zal Caterham sowiezo nog wel halen.
Het raceteam is in Japan dus "veilig".

Overigens hoorde ik wel van Olav Mol dat het team een minimum aan reserve-onderdelen bij heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat kan Mol leuk beweren en ik geloof ook wel dat het zo is, maar zoals ik enkele dagen terug al zei: Kolles is gewoon bij dit project betrokken en heeft volgens mij nog altijd genoeg mensen in Duitsland in dienst, dus daar kunnen zo nieuwe onderdelen gefabriceerd worden zonder dat de fabriek in Leafield daarbij komt kijken. Het zullen misschien geen nieuwe designs zijn, maar dat is in het geval van overleven ook geen noodzaak.

Dus ik vind de uitspraak van Mol weer een typisch geval van iemand uit de media die het allemaal erger doet lijken dan het is.