Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Edwin90 op 07 september 2014 - 17:37:53
Citaat van: el25 op 07 september 2014 - 16:07:03
Alonso valt voor het eerst in dertig races!!! Laatste keer dat Alonso viel (zonder punt) was in 2010 GP van Belgie 8) 8) 8)

Nope, Maleisie 2013.

Klinkt ook logischer. Dertig races terug zaten we niet in 2010  ;)

FolkertE

Overigens was het geen fout van Rosberg, hij moest Hamilton iets duidelijk maken ;D

0634

Domme straf trouwens voor Magnussen.  Deed weinig fout.

Kootje

Hij reed tegen Bottas aan en drukte hem daardoor vd baan. Dat dit onnodig was, bewezen al die anderen die daar wel succesvol inhaalden/ingehaald werden. Straf was niet echt nodig imo, maar zeker niet onterecht.

0634

Hij reed niet tegen Bottas aan, hij reed daar gewoon. Bottas had kunnen inhouden, Magnussen had dat ook gekund. Beiden kozen ervoor dat niet te doen. Race-incident. Niks meer. Verschilt niet veel met Spa.

0634

Ondertussen was de trage Renault van Riccardo met 362,1 kph de snelste van de dag door de speedtrap. Rosberg met zijn Merc 21e met 331. How about that.

Kootje

Dat het 'n race-incident was ben ik met je eens, vandaar dat ik 'n straf ook niet nodig vind, maar Bottas zat er volledig naast en is dus totaal niet vergelijkbaar met Spa. Magnussen had daar gewoon de buitenlijn moeten houden, zoals bv Massa wel deed toen Hamilton hem passeerde of Ricciardo deed toen hij hem passeerde. Maar nee, Kevin kiest ervoor om gewoon de ideale lijn te rijden terwijl Valterri naast hem zit. Prima, maar dan kan je erop wachten dat er 'n straf volgt, hoe onnodig dat imo ook was.


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 19:27:36
Ondertussen was de trage Renault van Riccardo met 362,1 kph de snelste van de dag door de speedtrap. Rosberg met zijn Merc 21e met 331. How about that.
Rosberg heeft geen DRS of slipstream gehad (afgezien van een paar achterblijvers misschien?). Bovendien gebruikte hij vrijdag in de racesimulatie ook nooit de 8e versnelling. Lijkt me vooral een kwestie van afstelling van de auto.

Perton

Bottas en Magnussen is tot nu toe het enige wat ik van de race heb gezien. Die straf lijkt me vrij logisch, met de race in Spa nog in het achterhoofd. Dit was gewoon oerstom van Magnussen om te doen. Hij zegt wel dat hij ervan wil leren, maar dan snap ik niet zo goed waarom hij dat twee weken geleden niet heeft bedacht.

0634

Citaat van: Tuesday op 07 september 2014 - 19:34:49
Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 19:27:36
Ondertussen was de trage Renault van Riccardo met 362,1 kph de snelste van de dag door de speedtrap. Rosberg met zijn Merc 21e met 331. How about that.
Rosberg heeft geen DRS of slipstream gehad (afgezien van een paar achterblijvers misschien?). Bovendien gebruikte hij vrijdag in de racesimulatie ook nooit de 8e versnelling. Lijkt me vooral een kwestie van afstelling van de auto.

Dat van Rosberg klopt wel, maar Ricciardo vond ik persoonlijk toch wel heel opmerkelijk qua topsnelheid.

0634

Citaat van: Kootje op 07 september 2014 - 19:29:48
Dat het 'n race-incident was ben ik met je eens, vandaar dat ik 'n straf ook niet nodig vind, maar Bottas zat er volledig naast en is dus totaal niet vergelijkbaar met Spa. Magnussen had daar gewoon de buitenlijn moeten houden, zoals bv Massa wel deed toen Hamilton hem passeerde of Ricciardo deed toen hij hem passeerde. Maar nee, Kevin kiest ervoor om gewoon de ideale lijn te rijden terwijl Valterri naast hem zit. Prima, maar dan kan je erop wachten dat er 'n straf volgt, hoe onnodig dat imo ook was.
Ik bedoelde ook niet dat het dezelfde crash was, maar meer dat ze zich beiden niet gewonnen gaven en dat er dan ergens geen ruimte meer is. Gevolg: boem. Voor mij hoeft dat niet bestraft te worden, maar goed, voor jou ook niet dus waar hebben we het eigenlijk over :).

0634

Overigens vind ik Magnussen in de duels wel een geinig ventje. Kan wel racen hoor.

Kootje

Dat zeker, alleen jammer dat hij nogal eens over de grenzen van het door de FIA toelaatbare gaat. ::)

0634

Waarbij wel gezegd moet worden dat die grenzen nogal eens verlegd worden.