Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

Kootje

Oke ... nu ben ik totaal niet technisch onderlegt waar het autosport betreft, maar is het niet zo dat je voor hoge acceleratie 'n korte versnellingsbakverhouding gebruikt en voor hoge topsnelheid 'n lange?

Als dat correct is, dan is het toch juist logisch dat men juist op de bochtige circuits waar acceleratie belangrijker is dan topsnelheid, sneller door hun versnellingen heenlopen en dus ook bij die 8e uitkomen?

??? :-\ ???

FolkertE

Mijn post met weersverwachtingen is op mysterieuze wijze verdwenen.

Maar Kans op regen weekend alla 2008 lijkt elke dag toe te nemen. Zondag kans van 89 %.  op regen. 

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 19:31:38
Oke ... nu ben ik totaal niet technisch onderlegt waar het autosport betreft, maar is het niet zo dat je voor hoge acceleratie 'n korte versnellingsbakverhouding gebruikt en voor hoge topsnelheid 'n lange?

Als dat correct is, dan is het toch juist logisch dat men juist op de bochtige circuits waar acceleratie belangrijker is dan topsnelheid, sneller door hun versnellingen heenlopen en dus ook bij die 8e uitkomen?

??? :-\ ???
dat kan met de nieuwe regel dus niet meer, de verhoudingen moeten op alle circuits hetzelfde zijn.

Kootje

Dat snapte ik al, maar daarom kunnen ze ivm de vele bochtige circuits toch nog wel voor 'n korte(re) verhouding gekozen hebben? Het verklaart iig waarom men in Monaco ook tot aan die 8e versnelling kwam.

Tenminste ... als mijn acceleratie = kort, topsnelheid = lang verhaal klopte en Sabaï gelijk heeft dat men in Monaco die 8e versnelling gebruikte.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 19:46:17
Dat snapte ik al, maar daarom kunnen ze ivm de vele bochtige circuits toch nog wel voor 'n korte(re) verhouding gekozen hebben? Het verklaart iig waarom men in Monaco ook tot aan die 8e versnelling kwam.

Tenminste ... als mijn acceleratie = kort, topsnelheid = lang verhaal klopte en Sabaï gelijk heeft dat men in Monaco die 8e versnelling gebruikte.
dat mag dus niet meer. Dat is nou net het hele punt ;)

Kootje

Hoezo mag dat niet meer dan? Je kunt bij aanvang voor het seizoen toch nog steeds kiezen met wat voor verhoudingen je gaat rijden? Dan kun je toch ook voor 'n lange of korte verhouding kiezen?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 19:56:37
Hoezo mag dat niet meer dan? Je kunt bij aanvang voor het seizoen toch nog steeds kiezen met wat voor verhoudingen je gaat rijden? Dan kun je toch ook voor 'n lange of korte verhouding kiezen?
teams kunnen idd eenmalig kiezen, dus daar kan verschil inzitten, maar dan nog blijft Monaco het circuit waar je het minst snel in de 8 terecht komt. Maar goed, wellicht dat ze m uit tactische overwegingen gebruiken oid, puur voor topsnelheid heb je m daar niet nodig volgens mij.

Jehoentelaar

Als je in Monaco die 8 bereikt dan moet je het wel grondig vergooid hebben op circuits als Spa, Barcelona en Monza. Maar ik ben zo technisch onderlegd als een aardappel.

Perton

Maakt niet uit, zolang ik jou zo maar in 't Golden Fust zie.

Tuesday


Perton

Wel als er een borrel van onze studie is :P Voor de rest ben ik op maandag ook nooit in de stad. Überhaupt eigenlijk niet meer tegenwoordig, tenzij het een studieborrel/feest is of een sporadische avond mijn high scool-homiez.

Grootste probleem van Fust blijft altijd de dagen dat de niet-studenten er komen en ruzie zoeken puur omdat je student bent. Ik heb totaal geen moeite met HBO'ers of MBO'ers, ik ken er genoeg in mijn leven, maar die frustratie die zich altijd uit wanneer ze in studentenkroegen komen, vind ik vrij lachwekkend. Mij proberen omver te schoppen alleen maar omdat ik een keer door omstandigheden in pak was. Treurig volk.

Maar we dwalen af. ;D

FolkertE

Jullie dwalen inderdaad af en zo te zien was het wel wat laat geworden ;D.


Sabai

Citaat van: Tuesday op 01 september 2014 - 20:05:32
Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 19:56:37
Hoezo mag dat niet meer dan? Je kunt bij aanvang voor het seizoen toch nog steeds kiezen met wat voor verhoudingen je gaat rijden? Dan kun je toch ook voor 'n lange of korte verhouding kiezen?
teams kunnen idd eenmalig kiezen, dus daar kan verschil inzitten, maar dan nog blijft Monaco het circuit waar je het minst snel in de 8 terecht komt. Maar goed, wellicht dat ze m uit tactische overwegingen gebruiken oid, puur voor topsnelheid heb je m daar niet nodig volgens mij.

Ik heb nog eens de onboard beelden terug gekeken en zag in de race niemand zijn 8e versnelling gebruiken . Zal me wel vergist hebben of het was in de kwalificatie dat ik het gezien had.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 02 september 2014 - 13:59:21
Citaat van: Tuesday op 01 september 2014 - 20:05:32
Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 19:56:37
Hoezo mag dat niet meer dan? Je kunt bij aanvang voor het seizoen toch nog steeds kiezen met wat voor verhoudingen je gaat rijden? Dan kun je toch ook voor 'n lange of korte verhouding kiezen?
teams kunnen idd eenmalig kiezen, dus daar kan verschil inzitten, maar dan nog blijft Monaco het circuit waar je het minst snel in de 8 terecht komt. Maar goed, wellicht dat ze m uit tactische overwegingen gebruiken oid, puur voor topsnelheid heb je m daar niet nodig volgens mij.

Ik heb nog eens de onboard beelden terug gekeken en zag in de race niemand zijn 8e versnelling gebruiken . Zal me wel vergist hebben of het was in de kwalificatie dat ik het gezien had.
k heb net een stukje van de onboard van Spa gezien en daar gaan ze voor Eau Rouge al naar de 8. De meeste teams bij zo n 300 km/u, Ferrari al bij 280. Ben benieuwd wat dat betekend voor Monza.