Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 20:48:50
Waarbij wel gezegd moet worden dat die grenzen nogal eens verlegd worden.

Komt door de lay-out vd verschillende circuits. ;D



Maar nee ... je hebt gelijk. Zolang men geen vast team van stewards heeft, zal inconsequentie de boventoon voeren. :-\


rafael25

Citaat van: rafael25 op 07 september 2014 - 16:07:03
Alonso valt voor het eerst in dertig races!!! Laatste keer dat Alonso viel (zonder punt) was in 2010 GP van Belgie 8) 8) 8)
Sorry GP van Maleisië 2012


0634

Over kansloos straffen gesproken.. Guiterrez krijgt een 20 seconden tijdstraf terwijl hij al ver buiten de punten finishte. Ja, dat heeft zin, zo'n straf.

Pijnlijker voor GUT was de opmerking van Kalterborn over het incident met Grosjean: Unnecessary. Dat zei ze. Dat klopt ook wel, maar aan de andere kant, de hele aanwezigheid van deze vent in de F1 is unnecessary. En dat hebben we aan Monisha te danken.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 22:42:41
Over kansloos straffen gesproken.. Guiterrez krijgt een 20 seconden tijdstraf terwijl hij al ver buiten de punten finishte. Ja, dat heeft zin, zo'n straf.

Pijnlijker voor GUT was de opmerking van Kalterborn over het incident met Grosjean: Unnecessary. Dat zei ze. Dat klopt ook wel, maar aan de andere kant, de hele aanwezigheid van deze vent in de F1 is unnecessary. En dat hebben we aan Monisha te danken.

Nah misschien is Guiterezz wel necessart voor Sauber. Zonder de Dollars van Carlos Slim bestond Sauber misschien al niet meer...

Maar 20 seconden tijdstraf dat heeft geen nut natuurlijk. Geef hem dan een gridpenalty voor Singapore.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

@Kootje: Ik kijk nu de skysport verslaggeving terug en volgens Davidson is ERS een belangrijk onderdeel van het startsysteem. Ik denk dat de slechte start van Hamilton dus toch op technisch falen kan worden geschoven.
niet dat het heel veel uit maakt, maar toch wilde ik het even zeggen.

Dus, ha, ondanks dat ik dingen vergeet, weet ik tijdelijk nu wel iets wat jij niet weet.  :D ;D

Perton

Volgens Mercedes was het een probleem met het launch system waardoor de koppeling niet goed werkte. Hamilton zei dat ze de proefstarts nooit doen zonder dat systeem uit te schakelen dus dat zijn start verder maar op hoop van zegen was. In dat geval vind ik het vrij netjes dat ie slechts terugvalt naar P4.

Anywayz, geen idee of ERS daar verder iets mee te maken heeft.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 20:29:41
Citaat van: Tuesday op 07 september 2014 - 19:34:49
Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 19:27:36
Ondertussen was de trage Renault van Riccardo met 362,1 kph de snelste van de dag door de speedtrap. Rosberg met zijn Merc 21e met 331. How about that.
Rosberg heeft geen DRS of slipstream gehad (afgezien van een paar achterblijvers misschien?). Bovendien gebruikte hij vrijdag in de racesimulatie ook nooit de 8e versnelling. Lijkt me vooral een kwestie van afstelling van de auto.

Dat van Rosberg klopt wel, maar Ricciardo vond ik persoonlijk toch wel heel opmerkelijk qua topsnelheid.

De RB's reden op Spa in ieder geval al met een veel kleinere achtervleugel (dus minder drag en downforce) dan de Merc's, mogelijk hadden ze in Monza weer het kleinste aeropakket van allemaal. Dan win je wat in topsnelheid maar geef je natuurlijk wel toe in met name de Lesmo's, Parabolica en Ascari. En in alle remzones. In Spa was het goed te merken dat Red Bull downforce tekort kwam waar/wanneer dat nodig was, namelijk in sector 2 of in de natte kwalificatie. Maar qua topsnelheid zaten ze er dus wel goed bij met hun minder krachtige motor.

Ik heb wel geen beelden of foto's gezien van Monza, zit in het buitenland. Dus ik ben niet 100% zeker van deze verklaring maar plausibel is ze zeker.

Matthijs

Iemand nog gelet op bakverhoudingen? Daar zou ook een groot deel van het snelheidsverschil in zitten. Zo vond ik de Ferrari's opvallend traag op topsnelheid en reed Bottas opvallend veel harder op het rechte stuk dan anderen die ook gewoon DRS hadden. Verschillende bakverhoudingen kan hier een oorzaak van zijn.

robbert

Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 11:22:07
Iemand nog gelet op bakverhoudingen? Daar zou ook een groot deel van het snelheidsverschil in zitten. Zo vond ik de Ferrari's opvallend traag op topsnelheid en reed Bottas opvallend veel harder op het rechte stuk dan anderen die ook gewoon DRS hadden. Verschillende bakverhoudingen kan hier een oorzaak van zijn.

ja, ferrari heeft nu eenmaal een tragere topsnelheid dan de rest. En williams rijdt met mercedesmotoren, de beste motoren van het veld ;)

Matthijs

Citaat van: robbert op 08 september 2014 - 12:01:18
Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 11:22:07
Iemand nog gelet op bakverhoudingen? Daar zou ook een groot deel van het snelheidsverschil in zitten. Zo vond ik de Ferrari's opvallend traag op topsnelheid en reed Bottas opvallend veel harder op het rechte stuk dan anderen die ook gewoon DRS hadden. Verschillende bakverhoudingen kan hier een oorzaak van zijn.

ja, ferrari heeft nu eenmaal een tragere topsnelheid dan de rest. En williams rijdt met mercedesmotoren, de beste motoren van het veld ;)
Maar dat verklaart natuurlijk niet hoe Bottas een Force India of een McLaren kan inhalen.

Jozef

Williams heeft idd korte bakverhoudingen waardoor ze snel accelereren. Het hele seizoen zijn ze al snel op de rechte stukken (vaak de snelste, dus ook sneller dan Merc en Force India).

Vieze baas

Wat is er trouwens met Hulkenberg aan de hand. Weer een hele beperkte race waar Perez gewoon leuk meedeed.

Vanaf Hongarije stelt Hulkenberg me eigenlijk best wel teleur waar ik hem daarvoor uitstekend vond rijden legt hij het nu al 3 races op rij af tegen Perez. In Hongarije die knullige fout waarbij die Perez uitschakelde, in Belgie een matige p10 en hier in Italie een schamele p12...

Jozef

Force India zelf kan de ontwikkelingsrace niet meer echt bijhouden. Waar ze een race of 6 geleden sterker waren dan McLaren moeten ze het nu meestal nipt afleggen. In Monza schijnen ze vrijdag een resem nieuwe onderdelen uitgeprobeerd te hebben die vervolgens allemaal op zaterdag niet meer op de auto zaten omdat ze niet goed bleken te werken.

Maar daar heeft Pérez net zoveel last van als Hülkenberg. Misschien is Pérez, nu we het seizoenseinde naderen, beter gewend aan het team en de auto en is hij gewoon beter dan Hülkenberg? Het is ook niet alsof Pérez een totale pannenkoek is natuurlijk, en over Hülk blijf ik zeggen: die is goed op weg om de nieuwe Heidfeld te worden.

Maar we mogen niet te snel oordelen, hij had dit jaar wel tien puntenfinishes op rij en misschien had nu gewoon een tijdelijk dipje.

Perton

Voor mijn gevoel heeft Hülkenberg daar vaker last van, dat ie maar een half seizoen écht sterk presteert. Dat idee had ik ook in 2012 en 2013, waarbij hij toen juist in de tweede helft wat beter presteerde met een verbeterde auto. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie in de eerste seizoenshelft niet goed presteerde, want ook toen waren de resultaten erg prima. Het is ook een gevoel dat ik heb, ik kan niet met argumenten komen dat Hülkenberg écht niet een heel seizoen top kan presteren, maar ik heb het wel vaker genoemd als mogelijke reden waarom topteams hem blijven negeren.