banaan van de race

Gestart door FolkertE, 24 augustus 2014 - 15:54:20

« vorige - volgende »

Wie is de banaan.

Nico Rosberg
3 (18.8%)
Lewis Hamilton
6 (37.5%)
Fernando Alonso
3 (18.8%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Jenson Button
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Pastor Maldonado
0 (0%)
Iemand anders.
4 (25%)

Totaal aantal stemmen: 16

Sabai

Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 19:08:18
Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2014 - 18:50:34
Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 18:06:51
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 23:56:14
Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Wellicht, maar dat neemt niet weg dat Lewis gewoon zijn klep moet houden en door moet rijden als zijn werkgever dat vraagt.
je kunt ook doorrijden en ondertussen je team inlichten over hoe de auto aanvoelt en hoe jij de zaken ziet. Ik snap echt niet dat Hamilton in deze kunnen bekritiseren.
Sure, behalve dan dat hij tot 6 maal toe bleef zeuren en het team toch duidelijke instructies terug gaf.

Dat vond ik idd ook een beetje teveel van het goede. Was ook te merken aan de reactie van zijn engineer die nog net niet zei '' nu bek houden en trappen met dat hok''

0634

Citaat van: Kootje op 27 augustus 2014 - 18:30:28

Is 'm niet gevraagd. Er werd hem verteld Rosberg voorbij te laten, maar ja ... als die dan geen aanstalte maakt. ;)

Grote onzin natuurlijk. Er is hem verteld aan de kant te gaan en dat deed hij niet. Ik kan hem best begrijpen, zoals ik Rosberg nu ook kan begrijpen, maar kloppen doet het niet en Mercedes had dat nooit moeten accepteren. Vooral het gedraai van het team na afloop, laat zien dat ze totaal geen controle hebben over hun rijders. Dat bleek dus een race later weer.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 27 augustus 2014 - 19:30:34
Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 19:08:18
Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2014 - 18:50:34
Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 18:06:51
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 23:56:14
Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Wellicht, maar dat neemt niet weg dat Lewis gewoon zijn klep moet houden en door moet rijden als zijn werkgever dat vraagt.
je kunt ook doorrijden en ondertussen je team inlichten over hoe de auto aanvoelt en hoe jij de zaken ziet. Ik snap echt niet dat Hamilton in deze kunnen bekritiseren.
Sure, behalve dan dat hij tot 6 maal toe bleef zeuren en het team toch duidelijke instructies terug gaf.

Dat vond ik idd ook een beetje teveel van het goede. Was ook te merken aan de reactie van zijn engineer die nog net niet zei '' nu bek houden en trappen met dat hok''
dat komt bij jullie misschien zo over, maar Lewis zegt pas in ronde 20 (bijna halverwege) voor het eerst dat ze beter de motor kunnen gaan sparen. Zn engineer zei dat het besproken was, en dat ze het zouden blijven bespreken (vrij vertaald). Dus niet zo gek dat Lewis daar nog 1 of 2x op terug kwam. Gezien de huidige strijd komt een gridpenalty voor Lewis ook neer op 14 punten verliezen tov Rosberg, op een circuit als Spa zou ik dan toch serieus overwegen om mn motor te sparen.

Arthur

Citaat van: Enzo op 26 augustus 2014 - 23:47:33
Citaat van: Jeroen op 26 augustus 2014 - 21:32:41
Toch denk ik dat hij er ook gewoon geen zin meer in had, al verpakte hij het anders. Maar dat is alleen wat ik denk natuurlijk. Ik neem hem dat overigens niet kwalijk hoor, als dat inderdaad zou is.

Precies dat dacht ik ook, die jongen was er gewoon klaar mee volgens mij. Iets wat overigens prima is voor te stellen, echter als het team je dan vraagt om door te rijden moet je niet zeuren en gassen.

Ik bedoel er zijn ook helden die doorgaan no matter what, vast in een versnelling of met brandwonden van een hete uitlaat etc. etc.

Ik kan me Jos Verstappen herinneren in de A1 Grandprix. Die was er klaar mee en pleurde dat ding gewoon aan de kant. Dat zijn pas akties als het om doorzetten gaat.... :D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

#64
Dat Lewis daar bleef zeuren om maar te stoppen is begrijpelijk, hij denkt aan het aantal stukken dat hij nog over heeft, hij heeft sowieso al eentje meer gebruikt dan Nico.

Maar feitelijk maakt dat niks uit maar het verklaart zijn motivering wel een beetje, voor hetzelfde geld valt Nico uit en een SC brengt het veld incluis Lewis terug bij elkaar en kan hij misschien nog punten pakken en dan wordt het gat kleiner.

Lewis wilde meteen opgeven en dat is misschien net dat beetje mentale wat Rosberg meer heeft. Dan denk ik aan de race op Silverstone waar zijn wagen stilviel en hij ondanks verschillende verzoeken van de stewards om uit te stappen bleef proberen om het ding terug aan de gang te krijgen totdat hij doorhad dat dat niet meer ging lukken.

Wat Lewis meer heeft aan snelheid en agressie heeft rosberg dan weer in het mentale departement.

Een snelle aanvallende coureur v.s. een doordachte en geslepen figuur? Mmm.....waar hebben we dat eerder gehoord?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Als het inderdaad pas in ronde 20 gebeurde, zoals Tuesday stelt (ik herinner me niet wanneer het begon, maar Tuesday zal daar niet over liegen lijkt me), dan valt het behoorlijk mee dat Lewis "meteen" wilde opgeven.

Je laatste zin klopt verder wel, dat maakt ze dit jaar aan elkaar gewaagd.

FolkertE

Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 18:06:51
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 23:56:14
Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Wellicht, maar dat neemt niet weg dat Lewis gewoon zijn klep moet houden en door moet rijden als zijn werkgever dat vraagt.
Ik snap die kritiek op Lewis niet zo. Natuurlijk alle respect voor je mening, maar Lewis heeft al van af race 1 problemen met de auto en heeft tussen de 42-70 punten verloren door Materiaal pech. 4 race weekenden heeft hij toch problemen gehad met wat dan ook. Waarom op een kansloze positie blijven door rijden in de hoop op 2 of 4 punten of op een SC? Maar ok, SC kwam naar buiten of het ging regenen en hij had nog 4 punten kunnen pakken, maar moet door deze extra belasting van de auto ineens een motor vervangen omdat deze( of andere) gewoon op is en vervangen moest worden. Dat kan hem 7 punten of meer kosten. Hij loopt al 1 Motor achter op Rosberg en had dat nu kunnen recht trekken. Extra motor over hebben aan het einde van het jaar is nu zo ontzettend belangrijk.
En wat ik ook niet snap, hij krijgt voordurend te horen dat hij te hard of agressief is voor zijn materiaal en alleen denkt aan dag successen( en dus niet aan het seizoen op langere termijn) , maar nu hij dus wilt op geven omdat hij een motor wil uitsparen is het weer niet goed. En ergens is er wel een punt en vond ik het jammer dat hij het deed, maar hij had echt helemaal geen kans meer.

Maikel0230

#67
Citaat van: Perton op 28 augustus 2014 - 11:38:43
Als het inderdaad pas in ronde 20 gebeurde, zoals Tuesday stelt (ik herinner me niet wanneer het begon, maar Tuesday zal daar niet over liegen lijkt me), dan valt het behoorlijk mee dat Lewis "meteen" wilde opgeven.

Je laatste zin klopt verder wel, dat maakt ze dit jaar aan elkaar gewaagd.

Ik heb de race via de La Deux app voor PS4 nog eens herbekeken en 4 a 5 ronden na zijn eerste stop klaagt hij al dat zijn banden het niet uithouden en dat ze hem beter kunnen laten stoppen om zo een motor te sparen. Ik denk dat Tuesday dit bericht gewoon over het hoofd heeft gezien, over zoiets banaals gaat Tuesday niet liegen nee.

Maar goed ik heb die race de maandag teruggekeken dus ik kan ook fout zitten, houd daar rekening mee, zal vanavond de race nog eens opvragen, dan weet ik het precies.

Citaat van: F1fan2987 op 28 augustus 2014 - 12:29:23
Ik snap die kritiek op Lewis niet zo. Natuurlijk alle respect voor je mening, maar Lewis heeft al van af race 1 problemen met de auto en heeft tussen de 42-70 punten verloren door Materiaal pech. 4 race weekenden heeft hij toch problemen gehad met wat dan ook. Waarom op een kansloze positie blijven door rijden in de hoop op 2 of 4 punten of op een SC? Maar ok, SC kwam naar buiten of het ging regenen en hij had nog 4 punten kunnen pakken, maar moet door deze extra belasting van de auto ineens een motor vervangen omdat deze( of andere) gewoon op is en vervangen moest worden. Dat kan hem 7 punten of meer kosten. Hij loopt al 1 Motor achter op Rosberg en had dat nu kunnen recht trekken. Extra motor over hebben aan het einde van het jaar is nu zo ontzettend belangrijk.
En wat ik ook niet snap, hij krijgt voordurend te horen dat hij te hard of agressief is voor zijn materiaal en alleen denkt aan dag successen( en dus niet aan het seizoen op langere termijn) , maar nu hij dus wilt op geven omdat hij een motor wil uitsparen is het weer niet goed. En ergens is er wel een punt en vond ik het jammer dat hij het deed, maar hij had echt helemaal geen kans meer.

Met dat lokaal weer rondom Spa is er altijd wel een kans, alleen dit weekend niet en was stoppen dus wel gerechtvaardigd maar dat kun je ook alleen achteraf zeggen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ik snap ook best dat het team hun hoop op 'n SC vestigden, maar wat ik niet snap is dat ze bij Mercedes wachtte totdat de motor idd slijtage begon te vertonen. Persoonlijk zou ik in eerste instantie namelijk ook op 'n SC gokken, maar op 2/3e á 3/4  vd race had ik Lewis dan toch binnen geroepen om de motor te sparen. Op 'n gegeven moment heeft hopen op 'n SC namelijk geen zin meer als je op P17, P18 rijd.

Anderzijds snap ik Lewis ook. Wanneer je het gevoel hebt kansloos te zijn en je weet dat je bijna door je materiaal heen bent, dan vind ik stoppen echt geen fout idee. Nu wordt er alleen net gedaan alsof hij aan een stuk door zat te vragen om te mogen stoppen, terwijl hij in werkelijkheid gewoon deed wat hij moest doen. Dat hij het daarna nog 'n paar keer vraagt lijkt me met het oog op wat ik hierboven tikte niet zo gek, want hoe lang ga je wachten op 'n SC?

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2014 - 16:35:52
Ik snap ook best dat het team hun hoop op 'n SC vestigden, maar wat ik niet snap is dat ze bij Mercedes wachtte totdat de motor idd slijtage begon te vertonen. Persoonlijk zou ik in eerste instantie namelijk ook op 'n SC gokken, maar op 2/3e á 3/4  vd race had ik Lewis dan toch binnen geroepen om de motor te sparen. Op 'n gegeven moment heeft hopen op 'n SC namelijk geen zin meer als je op P17, P18 rijd.

Anderzijds snap ik Lewis ook. Wanneer je het gevoel hebt kansloos te zijn en je weet dat je bijna door je materiaal heen bent, dan vind ik stoppen echt geen fout idee. Nu wordt er alleen net gedaan alsof hij aan een stuk door zat te vragen om te mogen stoppen, terwijl hij in werkelijkheid gewoon deed wat hij moest doen. Dat hij het daarna nog 'n paar keer vraagt lijkt me met het oog op wat ik hierboven tikte niet zo gek, want hoe lang ga je wachten op 'n SC?

Misschien heb je gelijk maar niet alle boodschappen worden uitgezonden natuurlijk. Ik begrijp het wel maar als racer vind ik het gewoon jammer als men bereidt is zo de handdoek in de ring te gooien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2014 - 16:44:19
Misschien heb je gelijk maar niet alle boodschappen worden uitgezonden natuurlijk.

Maar misschien ook wel, dat weten we dus niet. Maar aangezien hij tussen die radioboodschappen door gewoon stevig doorreed, meerdere malen de snelste ronde neerzette en zelfs nog wat mensen passeerde, denk ik dat hij het niet vaker vroeg als dat wij te horen kregen.


CitaatIk begrijp het wel maar als racer vind ik het gewoon jammer als men bereidt is zo de handdoek in de ring te gooien.

Tsja, je kan ook doorknokken en je knock-out laten slaan, maar wat schiet je daar dan mee op. Je moet weten wanneer je verloren hebt.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2014 - 16:10:11
Citaat van: Perton op 28 augustus 2014 - 11:38:43
Als het inderdaad pas in ronde 20 gebeurde, zoals Tuesday stelt (ik herinner me niet wanneer het begon, maar Tuesday zal daar niet over liegen lijkt me), dan valt het behoorlijk mee dat Lewis "meteen" wilde opgeven.

Je laatste zin klopt verder wel, dat maakt ze dit jaar aan elkaar gewaagd.

Ik heb de race via de La Deux app voor PS4 nog eens herbekeken en 4 a 5 ronden na zijn eerste stop klaagt hij al dat zijn banden het niet uithouden en dat ze hem beter kunnen laten stoppen om zo een motor te sparen. Ik denk dat Tuesday dit bericht gewoon over het hoofd heeft gezien, over zoiets banaals gaat Tuesday niet liegen nee.

Maar goed ik heb die race de maandag teruggekeken dus ik kan ook fout zitten, houd daar rekening mee, zal vanavond de race nog eens opvragen, dan weet ik het precies.
je zit idd zelf fout ;) dat van die banden klopt, maar hij zegt niks over zn motor.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 28 augustus 2014 - 17:15:02
Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2014 - 16:10:11
Citaat van: Perton op 28 augustus 2014 - 11:38:43
Als het inderdaad pas in ronde 20 gebeurde, zoals Tuesday stelt (ik herinner me niet wanneer het begon, maar Tuesday zal daar niet over liegen lijkt me), dan valt het behoorlijk mee dat Lewis "meteen" wilde opgeven.

Je laatste zin klopt verder wel, dat maakt ze dit jaar aan elkaar gewaagd.

Ik heb de race via de La Deux app voor PS4 nog eens herbekeken en 4 a 5 ronden na zijn eerste stop klaagt hij al dat zijn banden het niet uithouden en dat ze hem beter kunnen laten stoppen om zo een motor te sparen. Ik denk dat Tuesday dit bericht gewoon over het hoofd heeft gezien, over zoiets banaals gaat Tuesday niet liegen nee.

Maar goed ik heb die race de maandag teruggekeken dus ik kan ook fout zitten, houd daar rekening mee, zal vanavond de race nog eens opvragen, dan weet ik het precies.
je zit idd zelf fout ;) dat van die banden klopt, maar hij zegt niks over zn motor.

Ok das duidelijk dan, bedankt Tuesday. Als het ronde 20 was dan heeft ie inderdaad nog eerst stevig doorgereden alvorens zijn verzoek tot stoppen te sturen.

Ik zat fout mijn excuses.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2014 - 11:33:13
Dat Lewis daar bleef zeuren om maar te stoppen is begrijpelijk, hij denkt aan het aantal stukken dat hij nog over heeft, hij heeft sowieso al eentje meer gebruikt dan Nico.

Maar feitelijk maakt dat niks uit maar het verklaart zijn motivering wel een beetje, voor hetzelfde geld valt Nico uit en een SC brengt het veld incluis Lewis terug bij elkaar en kan hij misschien nog punten pakken en dan wordt het gat kleiner.

Lewis wilde meteen opgeven en dat is misschien net dat beetje mentale wat Rosberg meer heeft. Dan denk ik aan de race op Silverstone waar zijn wagen stilviel en hij ondanks verschillende verzoeken van de stewards om uit te stappen bleef proberen om het ding terug aan de gang te krijgen totdat hij doorhad dat dat niet meer ging lukken.

Wat Lewis meer heeft aan snelheid en agressie heeft rosberg dan weer in het mentale departement.

Een snelle aanvallende coureur v.s. een doordachte en geslepen figuur? Mmm.....waar hebben we dat eerder gehoord?

Die situaties zijn toch niet vergelijkbaar? Rosberg reed ergens vooraan, viel stil en hoopte meteen weer zijn auto aan de praat te krijgen en dus aansluiting te houden met de jongens in de punten. Hamilton mocht aan zijn race beginnen met een volle minuut achterstand op de leider én een beschadigde auto. Dat geeft wel een heel ander perspectief.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2014 - 17:57:27
Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2014 - 11:33:13
Dat Lewis daar bleef zeuren om maar te stoppen is begrijpelijk, hij denkt aan het aantal stukken dat hij nog over heeft, hij heeft sowieso al eentje meer gebruikt dan Nico.

Maar feitelijk maakt dat niks uit maar het verklaart zijn motivering wel een beetje, voor hetzelfde geld valt Nico uit en een SC brengt het veld incluis Lewis terug bij elkaar en kan hij misschien nog punten pakken en dan wordt het gat kleiner.

Lewis wilde meteen opgeven en dat is misschien net dat beetje mentale wat Rosberg meer heeft. Dan denk ik aan de race op Silverstone waar zijn wagen stilviel en hij ondanks verschillende verzoeken van de stewards om uit te stappen bleef proberen om het ding terug aan de gang te krijgen totdat hij doorhad dat dat niet meer ging lukken.

Wat Lewis meer heeft aan snelheid en agressie heeft rosberg dan weer in het mentale departement.

Een snelle aanvallende coureur v.s. een doordachte en geslepen figuur? Mmm.....waar hebben we dat eerder gehoord?

Die situaties zijn toch niet vergelijkbaar? Rosberg reed ergens vooraan, viel stil en hoopte meteen weer zijn auto aan de praat te krijgen en dus aansluiting te houden met de jongens in de punten. Hamilton mocht aan zijn race beginnen met een volle minuut achterstand op de leider én een beschadigde auto. Dat geeft wel een heel ander perspectief.

Lees de rest van dit topic nog maar eens, ik heb mijn fout inzicht toegegeven, dacht dat ie meteen wilde stoppen maar dat is niet waar. Dan kun je er ook moeilijk een echt probleem van maken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25