banaan van de race

Gestart door FolkertE, 24 augustus 2014 - 15:54:20

« vorige - volgende »

Wie is de banaan.

Nico Rosberg
3 (18.8%)
Lewis Hamilton
6 (37.5%)
Fernando Alonso
3 (18.8%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Jenson Button
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Pastor Maldonado
0 (0%)
Iemand anders.
4 (25%)

Totaal aantal stemmen: 16

Jozef

Hij kwam sloom aan, omdat hij niet op drie banden rijdend zijn halve pitcrew omver wil maaien. Enige voorzichtigheid is daar wel geboden, bovendien zal die halve seconde niet veel meer uitmaken ten opzichte van de minuut (?) die hij op dat moment al kwijt was.

Het trage wegrijden vond ik ook raar, maar dat leek toch echt een hapering van de versnellingsbak te zijn en niet dat hij er geen zin in had. Want zin had hij er inderdaad in, want zoals je al zegt was hij met momenten de snelste man op de baan.

Kootje

Citaat van: Enzo op 26 augustus 2014 - 12:22:13
Heb niet echt een banaan gezien deze race. Maar stem toch op Hamilton vanwege zijn slappe onprofessionele houding na zijn lekke band. De hele race blijven zeuren of hij mag stoppen is echt niet waarvoor Mercedes hem heeft aangetrokken.

Als je ziet dat je kansloos bent voor punten, ben je toch juist professioneel als je dan kiest materiaal te sparen dat hij later in het jaar nog hard nodig kan hebben?

Ik bedoel ... je mag van mij op Hammi stemmen, heb ik ook gedaan al is dat achteraf om de verkeerde redenen, maar dit is natuurlijk 'n kulargument. Al jaren wordt hem verweten alleen maar aan dagsuccessen te denken en niet naar het grote geheel te kijken, nu doet hij dat wel en wordt hij daar ineens op afgerekend. Kan ik met m'n pet echt niet bij.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 26 augustus 2014 - 15:11:11
Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2014 - 14:08:45
Citaat van: Enzo op 26 augustus 2014 - 12:22:13
Heb niet echt een banaan gezien deze race. Maar stem toch op Hamilton vanwege zijn slappe onprofessionele houding na zijn lekke band. De hele race blijven zeuren of hij mag stoppen is echt niet waarvoor Mercedes hem heeft aangetrokken.


Hij had al door dat de vloer te beschadigd was, want anders dan in Hongarije kon hij niet naar voren rijden...Dan spaar je toch liever een motor uit, ipv dat ding nog langer te belasten?


Jammer dat je dat "over het hoofd ziet"...

Ik zie niks over het hoofd volgens mij. Merc hoopte idd op een SC situatie en wilde tot die tijd Lewis in dezelfde lap als de rest houden. Na zijn stop met kapotte vloer was hij op bepaalde momenten nog steeds de snelste op de baan, dus om te zeggen dat het niet mogelijk was is te kort door de bocht.

Je zag het ook al bij zijn pitstop, Lewis deed heel sloom en kwam ook weer langzaam weg, iets wat Brundle ook opviel bijvoorbeeld. Dat is gewoon een attitude probleem, welke ik bestempel als slappe onprofessionele houding. Als ik een werknemer miljoenen per jaar betaal om een auto zo snel mogelijk over het circuit te knallen, dan verwacht ik ook dat hij dit doet ongeacht zijn eigen gemoedstoestand.


Dan heb je selectief gekeken en geluisterd. Hamilton heeft over de radio gevraagd om de motor te sparen.
Net wat Kootje al opmerkte, dacht Hamilton nu eens niet aan een dagsuccesje...

En je bent ook nog "vergeten" dat Hamilton twee maal op rij van achter naar voren is gereden. Maar nu doet de auto niet mee, en denkt Hamilton vooruit...maar dan is het voor jou weer niet goed?

Ok dan... ::)

0634

Toch denk ik dat hij er ook gewoon geen zin meer in had, al verpakte hij het anders. Maar dat is alleen wat ik denk natuurlijk. Ik neem hem dat overigens niet kwalijk hoor, als dat inderdaad zou is.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 26 augustus 2014 - 21:32:41
Toch denk ik dat hij er ook gewoon geen zin meer in had, al verpakte hij het anders. Maar dat is alleen wat ik denk natuurlijk. Ik neem hem dat overigens niet kwalijk hoor, als dat inderdaad zou is.
Sterker nog, ik denk dat hij er **** ziek van was dat er al weer een race naar de knoppen was voor deze goed en wel begonnen was. Had hem ook liever door zien rijden, maar aan de andere kant, sparen wat je sparen kan. Misschien won hij 2 of 3 punten, met een opgeblazen motor in Monza zou hij al heel makkelijk weer 7 of meer punten kunnen verliezen.

Kootje

In eerste instantie knalde hij nog lekker door, reed diverse snelste racerondes en wist zelfs nog wat op te klimmen om na iedere stop weer opnieuw te mogen beginnen. Zijn situatie was dus uitzichtloos en dan geloof ik best dat je er weinig zin meer in hebt. Desondanks ging hij niet langzamer rijden na zijn verzoekjes te stoppen om de motor te sparen. Maar zin ... nee, dat zal hij idd niet meer gehad hebben.

Arthur

De enige kans op een redelijk resultaat zou een SC zijn geweest. Maar die kwam dus niet en dus....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Citaat van: Jeroen op 26 augustus 2014 - 21:32:41
Toch denk ik dat hij er ook gewoon geen zin meer in had, al verpakte hij het anders. Maar dat is alleen wat ik denk natuurlijk. Ik neem hem dat overigens niet kwalijk hoor, als dat inderdaad zou is.

Precies dat dacht ik ook, die jongen was er gewoon klaar mee volgens mij. Iets wat overigens prima is voor te stellen, echter als het team je dan vraagt om door te rijden moet je niet zeuren en gassen.

Ik bedoel er zijn ook helden die doorgaan no matter what, vast in een versnelling of met brandwonden van een hete uitlaat etc. etc.

Jozef

Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Enzo

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 23:56:14
Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Wellicht, maar dat neemt niet weg dat Lewis gewoon zijn klep moet houden en door moet rijden als zijn werkgever dat vraagt.

0634

Hij moet ook aan de kant als zijn werkgever dat vraagt.

Kootje

Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 18:06:51
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 23:56:14
Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Wellicht, maar dat neemt niet weg dat Lewis gewoon zijn klep moet houden en door moet rijden als zijn werkgever dat vraagt.

Hij reed toch ook gewoon door? Zette zelfs nog 'n paar keer de snelste ronde neer. ::)


Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2014 - 18:25:04
Hij moet ook aan de kant als zijn werkgever dat vraagt.

Is 'm niet gevraagd. Er werd hem verteld Rosberg voorbij te laten, maar ja ... als die dan geen aanstalte maakt. ;)

Tuesday

Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 18:06:51
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 23:56:14
Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Wellicht, maar dat neemt niet weg dat Lewis gewoon zijn klep moet houden en door moet rijden als zijn werkgever dat vraagt.
je kunt ook doorrijden en ondertussen je team inlichten over hoe de auto aanvoelt en hoe jij de zaken ziet. Ik snap echt niet dat Hamilton in deze kunnen bekritiseren.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2014 - 18:50:34
Citaat van: Enzo op 27 augustus 2014 - 18:06:51
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 23:56:14
Dat was allemaal in de tijd dat ze onbeperkt aantal motoren en versnellingsbakken hadden. Times change.

Wellicht, maar dat neemt niet weg dat Lewis gewoon zijn klep moet houden en door moet rijden als zijn werkgever dat vraagt.
je kunt ook doorrijden en ondertussen je team inlichten over hoe de auto aanvoelt en hoe jij de zaken ziet. Ik snap echt niet dat Hamilton in deze kunnen bekritiseren.
Sure, behalve dan dat hij tot 6 maal toe bleef zeuren en het team toch duidelijke instructies terug gaf.

Tuesday

#59
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2014 - 18:30:28
Is 'm niet gevraagd. Er werd hem verteld Rosberg voorbij te laten, maar ja ... als die dan geen aanstalte maakt. ;)
wel interessant in het licht van een uitspraak die vandaag in de pers verscheen;

Citaat van:  Lewis Hamilton
Ik zet het team op de eerste plaats en ik ga niet voor eigen rechter spelen

Ik geef Lewis overigens groot gelijk hoor, niet voor de reden die jij aanhaalde, maar hij moet niet zo schijnheilig doen.