banaan van de race

Gestart door FolkertE, 24 augustus 2014 - 15:54:20

« vorige - volgende »

Wie is de banaan.

Nico Rosberg
3 (18.8%)
Lewis Hamilton
6 (37.5%)
Fernando Alonso
3 (18.8%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Jenson Button
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Pastor Maldonado
0 (0%)
Iemand anders.
4 (25%)

Totaal aantal stemmen: 16

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 21:14:46
Volgens mij meer frustratie dan objectief oordeel gezien je reactie in een ander topic. Dit ligt dan in de lijn er van. Verder vind ik de ophef en reactie overdreven. Natuurlijk raakt men elkaar maar van beiden kun je wat zeggen: Rosberg zat er niet ver genoeg naast maar Hamilton weet dat hij er zit. Telkens de deur dicht gooien gaat eens een keer mis. En hoewel ik Hamilton niks verwijt komt het er nu een keer uit. Waar Rosberg eerder als een mak lammetje van het gas ging laat hij nu zijn auto staan. Misschien was er de situatie niet naar maar hij moest ooit eens dat statement maken. Ik ben Rosberg, ik wil kampioen worden, en ruw duelleren kan ik ook. Alsjeblieft! Overigens even in het algemeen, toen Hamilton grof de deur dicht mieterde werd hij als held weggezet en Rosberg als iemand die niet graag genoeg kampioen wilt worden. Nu dat hij het tegendeel bewijst is het weer niet goed....

Tegendeel bewijzen is prima. Maar met dit soort akties laat je niet zien anders te kunnen. Sterker nog, hij bewijst het niet te kunnen. Niet de rust te bewaren of het juiste racegevoel te bezitten om druk te kunnen uit te oefenen. Te fors en dan dit resultaat. Dat vind ik niet het juiste gevoel van agressiviteit. Jammer, maar hij komt er mee weg en profiteert nog ook! Ik had liever een mooie inhaalmanoevre gezien dan deze eliminatie van je directe concurrent!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 21:14:46
Volgens mij meer frustratie dan objectief oordeel gezien je reactie in een ander topic. Dit ligt dan in de lijn er van. Verder vind ik de ophef en reactie overdreven. Natuurlijk raakt men elkaar maar van beiden kun je wat zeggen: Rosberg zat er niet ver genoeg naast maar Hamilton weet dat hij er zit. Telkens de deur dicht gooien gaat eens een keer mis. En hoewel ik Hamilton niks verwijt komt het er nu een keer uit. Waar Rosberg eerder als een mak lammetje van het gas ging laat hij nu zijn auto staan. Misschien was er de situatie niet naar maar hij moest ooit eens dat statement maken. Ik ben Rosberg, ik wil kampioen worden, en ruw duelleren kan ik ook. Alsjeblieft! Overigens even in het algemeen, toen Hamilton grof de deur dicht mieterde werd hij als held weggezet en Rosberg als iemand die niet graag genoeg kampioen wilt worden. Nu dat hij het tegendeel bewijst is het weer niet goed....

Ben ik het als Hamilton fan mee eens. Wij verwachten dat coureurs alles doen om een race te winnen, we kunnen niet verwachten dat er nooit een keer wat fout gaat.

In het voetbal worden tientallen overtredingen gemaakt tijdens een wedstrijd, die hoeven ook niet allemaal met geel of rood bestraft te worden. Als je op het randje opereert van het menselijke vermogen, dan kan je er eens afvallen.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 16:06:44
Massa misschien, al ken ik de achtergrond niet van zijn P13.

Ik vroeg me al af of die eigenlijk meegereden had vandaag. Blijkbaar dus wel...

Maikel0230

Alonso, met pijn in het hart, die fout in de laatste ronde heeft hem een mogelijke P5 gekost.

Maar als het waar is dat Rosberg express lewis van de baan kegelde, dan wel zeker hem!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Massa...P13 terwijl Bottas alweer naar het podium rijdt. En dan wijzen naar een stuk rubber onder de auto? Rosberg had een stuk van een autoband voor zijn snavel zitten. Die reed toch ook gewoon door? ::)

Sabai

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2014 - 13:39:06
Massa...P13 terwijl Bottas alweer naar het podium rijdt. En dan wijzen naar een stuk rubber onder de auto? Rosberg had een stuk van een autoband voor zijn snavel zitten. Die reed toch ook gewoon door? ::)


;D nou ik vraag me af of dat geen pijn aan zijn handen deed. Vond het knap hoe hij ermee omging.

Wings

Citaat van: Arthur op 24 augustus 2014 - 23:27:08
Tegendeel bewijzen is prima. Maar met dit soort akties laat je niet zien anders te kunnen. Sterker nog, hij bewijst het niet te kunnen. Niet de rust te bewaren of het juiste racegevoel te bezitten om druk te kunnen uit te oefenen. Te fors en dan dit resultaat. Dat vind ik niet het juiste gevoel van agressiviteit. Jammer, maar hij komt er mee weg en profiteert nog ook! Ik had liever een mooie inhaalmanoevre gezien dan deze eliminatie van je directe concurrent!

Rosberg weet dat Hamilton vrij agressief verdedigd en weinig ruimte laat. Al eerder vond ik het naar het onsportieve neigen. Dat hij dan ballen toont vind ik getuigen van lef. Misschien dat Hamilton in de toekomst wel sportieve ruimte biedt nu hij weet dat Rosberg ook zijn auto laat staan en hij ook in de situatie verkeert waarin hij het kan permitteren. Misschien niet de meest toffe manier maar dat is de deur dicht gooien en teamorders negeren (hier houd ik wel een slag om de arm) ook niet.

Kootje

Ik weet dat je 'm in het midden houd, maar toch ... om die teamorder die Hammi in Hongarije niet honoreerde als negeren te bestempelen gaat mij iets te ver. Daarvan had je kunnen spreken als Rosberg ook echt 'n poging tot passeren ondernomen had en Lewis toch gewoon z'n positie besloot te verdedigen. Maar omdat Nico zich nooit in die positie manouvreerde, hij liet uiteindelijk zelf het gat, vind ik niet dat je van negeren kunt spreken.

Wings

Ik vond de teamorder onterecht maar hij was er wel. En Hamilton schoof -tot Rosbergs frustratie- niet. Het zijn allemaal dingen die meewegen. Ik hou een slag om de arm omdat ik van mening ben dat Mercedes hier niet slim bezig was. Rosberg was niet snel genoeg dus had Hamilton een punt om bezwaar te maken (of om niet te schuiven). Dat staat los van het feit dat het teamorder er was en Hamilton deze weigerde uit te voeren.

Kootje

Ik zeg ook niet dat er geen teamorder was, ik zeg alleen dat je niet kunt zeggen dat Lewis hem negeerde omdat Rosberg nooit geprobeerd heeft hem voorbij te rijden. We weten dus niet of Lewis dan wel opzij was gegaan. ::)


Wings

Zeker niet. Ik neem het Lewis ook niet kwalijk. Integendeel. Maar ik kan me voorstellen dat Rosberg daar anders over denkt.

Kootje

Oh ... daar zul je mij niet over horen. Ik denk zelfs dat Nico tevergeefs verwachtte dat Lewis wel ff van het gas zou gaan. ;D

Arthur

Citaat van: Wings op 25 augustus 2014 - 18:21:04
Citaat van: Arthur op 24 augustus 2014 - 23:27:08
Tegendeel bewijzen is prima. Maar met dit soort akties laat je niet zien anders te kunnen. Sterker nog, hij bewijst het niet te kunnen. Niet de rust te bewaren of het juiste racegevoel te bezitten om druk te kunnen uit te oefenen. Te fors en dan dit resultaat. Dat vind ik niet het juiste gevoel van agressiviteit. Jammer, maar hij komt er mee weg en profiteert nog ook! Ik had liever een mooie inhaalmanoevre gezien dan deze eliminatie van je directe concurrent!

Rosberg weet dat Hamilton vrij agressief verdedigd en weinig ruimte laat. Al eerder vond ik het naar het onsportieve neigen. Dat hij dan ballen toont vind ik getuigen van lef. Misschien dat Hamilton in de toekomst wel sportieve ruimte biedt nu hij weet dat Rosberg ook zijn auto laat staan en hij ook in de situatie verkeert waarin hij het kan permitteren. Misschien niet de meest toffe manier maar dat is de deur dicht gooien en teamorders negeren (hier houd ik wel een slag om de arm) ook niet.

Beetje domme manier van ballen laten zien vind ik. Getuigt van weinig intelligentie. Maar goed, hij komt er mee weg!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Waarom getuigt het van weinig intelligentie? Hij had vermoedelijk twee doelen voor ogen:

1) Lewis tonen dat hij niet meer lift zoals eerder dit jaar;
2) Verder uitlopen, of in ieder geval voorkomen dat Lewis inloopt.

In beiden opzetten is hij geslaagd. Wat je ook vindt van het ongeluk; dat waait echt wel weer over.