Man van de race: Spa

Gestart door FolkertE, 24 augustus 2014 - 15:47:22

« vorige - volgende »

Wie heeft het het beste gedaan vandaag?

Daniel Ricciardo
5 (29.4%)
Nico Rosberg
1 (5.9%)
Valteri Bottas
2 (11.8%)
Kimi Raikkonen
3 (17.6%)
Sebastian Vettel
2 (11.8%)
Kevin Magnussen
4 (23.5%)
Jenson Button
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Sergio Perez
0 (0%)
Daniil Kvyat.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Jozef

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2014 - 13:43:48
Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 13:41:25
Ik snap niet dat Magnussen zo veel stemmen krijgt. Als McLarenfan is mijn visie juist: hij had wat mooi punten kunnen pakken maar overtreedt de regels en finisht op P12 met lege handen door deze domme fout. ::)

Wat Magnussen liet zien, was volkomen normaal in 1990/2006, maar niet in 2014...Nu is er iemand die flink vecht en dan is het weer niet goed. Ok dan! ::)

De regel is toch duidelijk, namelijk je mag van je racelijn afwijken om je positie te verdedigen maar je moet dan wel altijd ruimte voor 1 auto laten. Als je dat dan niet doet, gewoon op een recht stuk, tja dat vind ik dan dom. Heeft McLaren weer een paar punten gekost en ze hebben er nog niet veel gepakt dit seizoen. Ik zie ook graag coureurs vechten maar sommige regels staan gewoon zwart op wit en die moet je niet overtreden. Hij had ook kunnen verdedigen zonder Alonso in het gras te drukken.

Gelukkig zijn er permanente startnummers, het bespaart McLaren de schaamte om dubbele cijfers op hun auto te moeten plakken volgend jaar.

Pas op, zo extreem dom vond ik het nu ook weer niet, het ging uiteindelijk maar om plaats 6 of 7 of zo. Maar om hem man van de race te noemen omdat hij een paar mooie acties deed die uiteindelijk resulteerden in een straf en 0 punten, vind ik toch te veel van het goede.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2014 - 13:43:48
Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 13:41:25
Ik snap niet dat Magnussen zo veel stemmen krijgt. Als McLarenfan is mijn visie juist: hij had wat mooi punten kunnen pakken maar overtreedt de regels en finisht op P12 met lege handen door deze domme fout. ::)


Wat Magnussen liet zien, was volkomen normaal in 1990/2006, maar niet in 2014...Nu is er iemand die flink vecht en dan is het weer niet goed. Ok dan! ::)

Er is bij mijn weten nog een verschil tussen vechtlust tonen en tot drie maal toe een coureur van de baan dwingen ;)

Die eerste keer met Alonso toen ie met zijn handen zwaaide telde niet mee, dat was juist hoe je het wel moet doen Magnussen!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Welk moment gaat het nou om met Magnussen? Ik dacht de inhaalactie zelf, uitkomen Bruxelles/Rivage.

Jozef

Nope, het ging om een incident in/voor Les Combes.

Kootje

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 19:49:30
Nope, het ging om een incident in/voor Les Combes.

Klopt, het was 'n incident in turn 5, dat is de rechterknik van Les Combs.
Rivage is turn 8

Jehoentelaar

Oja, ik had het hele verhaal niet precies meegekregen, alleen dat hij die straf kreeg.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 19:49:30
Nope, het ging om een incident in/voor Les Combes.
http://www.fia.com/sites/default/files/championship/documents/Document37.pdf

volgens mij ging het om het incident op Kemmel straight, dat werd ook uitvoerig besproken op Sky en een straf daarvoor is ook volledig terecht. Als Schumacher het had gedaan, dan was de wereld te klein geweest.

Jozef

Idd, voor Les Combes dus (ik was niet zeker of het in de bocht was of ervoor aangezien ik de beelden niet gezien heb). :)

Perton

Tuesday (of iemand anders) heb je linkje naar het incident of desnoods het stukje van Sky? Want daarin zullen ook wel beelden van het incident voorbij komen.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 21:12:15
Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 19:49:30
Nope, het ging om een incident in/voor Les Combes.
http://www.fia.com/sites/default/files/championship/documents/Document37.pdf

volgens mij ging het om het incident op Kemmel straight, dat werd ook uitvoerig besproken op Sky en een straf daarvoor is ook volledig terecht. Als Schumacher het had gedaan, dan was de wereld te klein geweest.

Of andersom, omdat het Alonso was wordt Magnussen bestraft....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 21:30:14
Tuesday (of iemand anders) heb je linkje naar het incident of desnoods het stukje van Sky? Want daarin zullen ook wel beelden van het incident voorbij komen.
niet van Sky, maar op veronica staat wel een samenvatting online, daar zit het volgens mij ook wel in. http://www.veronicatv.nl/programmas/formule-1/videos/yVe8AsL9TXT9/veronica-formule-1-gp-van-belgi%C3%AB

Tuesday

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:37:20
Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 21:12:15
Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 19:49:30
Nope, het ging om een incident in/voor Les Combes.
http://www.fia.com/sites/default/files/championship/documents/Document37.pdf

volgens mij ging het om het incident op Kemmel straight, dat werd ook uitvoerig besproken op Sky en een straf daarvoor is ook volledig terecht. Als Schumacher het had gedaan, dan was de wereld te klein geweest.

Of andersom, omdat het Alonso was wordt Magnussen bestraft....
nou, wie het slachtoffer was zal weinig invloed gehad hebben hoor. Volgens mij hadden de stewards hier weinig keus.

Sabai

#42
Ik vond het wel knap hoe Alonso zijn auto daar in het spoor hield gebeurde toch met 300 kph.

Maikel0230

En dan die inhaalbeweging op PĂ©rez buitenom in Bruxelles :o

Dat ene momentje in de laatste ronde was jammer.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 21:37:54
Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 21:30:14
Tuesday (of iemand anders) heb je linkje naar het incident of desnoods het stukje van Sky? Want daarin zullen ook wel beelden van het incident voorbij komen.
niet van Sky, maar op veronica staat wel een samenvatting online, daar zit het volgens mij ook wel in. http://www.veronicatv.nl/programmas/formule-1/videos/yVe8AsL9TXT9/veronica-formule-1-gp-van-belgi%C3%AB
Thanks, zal er vanavond eens naar kieken.