Man van de race: Spa

Gestart door FolkertE, 24 augustus 2014 - 15:47:22

« vorige - volgende »

Wie heeft het het beste gedaan vandaag?

Daniel Ricciardo
5 (29.4%)
Nico Rosberg
1 (5.9%)
Valteri Bottas
2 (11.8%)
Kimi Raikkonen
3 (17.6%)
Sebastian Vettel
2 (11.8%)
Kevin Magnussen
4 (23.5%)
Jenson Button
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Sergio Perez
0 (0%)
Daniil Kvyat.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

FolkertE

Roep maar, wie verdiend de titel de beste te zijn vandaag?

0634

Magnussen. Echt leuk.

Ricciardo verder uitstekend. Bottas ook. Raikkonen prima. Maar ook Rosberg.

Perton

Hoogtepunt van de race was het gevecht om de vijfde plaats. Vettel won dat gevecht, dus ik stem op Vettel. Voor de rest zoals Jeroen zegt, het waren er heel veel die het prima deden vandaag. Er stak niet echt iemand bovenuit, dus dan stem ik op Vettel.

Pancake Shield

Raikkonen. Zijn favoriete circuit en de Fin lijkt eindelijk alles een beetje op de rails te hebben.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Inderdaad een hoop goede jongens. Zou er geen favoriet uit kunnen halen, behalve dat Magnussen het meest positief verraste. Die krijgt mijn stem.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:48:59
Magnussen. Echt leuk.

Ricciardo verder uitstekend. Bottas ook. Raikkonen prima. Maar ook Rosberg.
Rosberg? Muah, hij behaald zijn puntjes, maar hij liet vandaag niet zijn sterkste race zien. Reed goed, maar dit was geen superstrakke race van Nico.

Daniel, Magnussen(en eigenlijk iedereen in dat gevecht) Kimi, Bottas en speciale vermelding voor Lotterer om goed weekend te hebben gedraaid als totale nieuwkomer.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 15:57:17

Rosberg? Muah, hij behaald zijn puntjes, maar hij liet vandaag niet zijn sterkste race zien. Reed goed, maar dit was geen superstrakke race van Nico.


Ik zie niet in wat hij verkeerd deed eigenlijk. Hooguit het moment met Vettel. Voor de rest strak gereden, ondanks de neuswissel en de terugval, en bovendien met een heerlijke actie in Blanchimont.

We (ook ik) verwijten hem wel eens niet assertief genoeg te zijn, nou dat was hij vandaag wel. Bij Lewis liet hij zich meteen geleden en later nog een paar keer. Vond hem prima rijden. Geen Man van de Race, maar wel prima.

Kootje

Er zijn er meer die daarvoor in aanmerking komen, dus ik begin gewoon m'n gedachtes te tikken en dan kom ik er vanzelf wel uit.

Ricciardo:
grijpt wederom z'n kans, vernederd weer z'n teamgenoot en wint in 'n auto die in de basis dus 2 sec. langzamer is
Räikkönen:
laat eindelijk zien waar hij toe in staat is 
Rosberg:
herstelde zich knap van het incident in Les Combs en heeft iig de inhaalactie vd race op z'n naam staan
Bottas:
wederom 'n podium na schitterende gevechten met Alonso, Vettel en Räikkönen

Maar .... ik ga toch voor Magnussen. Hoe hij rondenlang Alonso en Button achter zich wist te houden ... sjapoo. Alleen jammer dat hij Vettel uiteindelijk moest laten gaan, maar ach ...

Tuesday


FolkertE

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 16:02:59
Er zijn er meer die daarvoor in aanmerking komen, dus ik begin gewoon m'n gedachtes te tikken en dan kom ik er vanzelf wel uit.

Ricciardo:
grijpt wederom z'n kans, vernederd weer z'n teamgenoot en wint in 'n auto die in de basis dus 2 sec. langzamer is
Räikkönen:
laat eindelijk zien waar hij toe in staat is 
Rosberg:
herstelde zich knap van het incident in Les Combs en heeft iig de inhaalactie vd race op z'n naam staan
Bottas:
wederom 'n podium na schitterende gevechten met Alonso, Vettel en Räikkönen

Maar .... ik ga toch voor Magnussen. Hoe hij rondenlang Alonso en Button achter zich wist te houden ... sjapoo. Alleen jammer dat hij Vettel uiteindelijk moest laten gaan, maar ach ...
Ik vond het niet de beste race van Rosberg, maar ondanks zijn wat matige optreden heeft hij toch knap de schade weten te beperken.
Maar ik ga voor....Raikkonen. Niet alleen omdat hij voor Alonso eindigde, maar omdat hij eindelijk weer eens een resultaat boekt die we van hem in een Ferrari mogen verwachten.

Wings

Natuurlijk reed Ricciardo een prima race maar de race kwam zijn kant ook wel uit zonder dat hij boven zichzelf uit hoefde te stijgen. Laten we daar ook eerlijk in zijn. Meer bewondering heb ik hoe Rosberg zich terug vocht. Vol gas door! En dan die inhaalactie: wat een held! Ge-wel-dig! Ben al lang niet meer van de bank gesprongen om te juichen maar deze inhaalactie was zo'n moment! 

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 18:07:32
Natuurlijk reed Ricciardo een prima race maar de race kwam zijn kant ook wel uit zonder dat hij boven zichzelf uit hoefde te stijgen. Laten we daar ook eerlijk in zijn. Meer bewondering heb ik hoe Rosberg zich terug vocht. Vol gas door! En dan die inhaalactie: wat een held! Ge-wel-dig! Ben al lang niet meer van de bank gesprongen om te juichen maar deze inhaalactie was zo'n moment!
op die nieuwe softs bedoel je?? tja....

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 18:14:04
Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 18:07:32
Natuurlijk reed Ricciardo een prima race maar de race kwam zijn kant ook wel uit zonder dat hij boven zichzelf uit hoefde te stijgen. Laten we daar ook eerlijk in zijn. Meer bewondering heb ik hoe Rosberg zich terug vocht. Vol gas door! En dan die inhaalactie: wat een held! Ge-wel-dig! Ben al lang niet meer van de bank gesprongen om te juichen maar deze inhaalactie was zo'n moment!
op die nieuwe softs bedoel je?? tja....

Als Rosberg niet sneller was kon hij ook niet inhalen. Of denk je dat rijders die achteraan starten en voorin eindigen dat bolwerken met inferieur materiaal? Als het snelheidsverschil een issue voor je is blijft weinig over om te jubelen. Want iedere inhaalactie of race heeft dezelfde basis, namelijk, goed (functionerend) materiaal.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 18:18:54
Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 18:14:04
Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 18:07:32
Natuurlijk reed Ricciardo een prima race maar de race kwam zijn kant ook wel uit zonder dat hij boven zichzelf uit hoefde te stijgen. Laten we daar ook eerlijk in zijn. Meer bewondering heb ik hoe Rosberg zich terug vocht. Vol gas door! En dan die inhaalactie: wat een held! Ge-wel-dig! Ben al lang niet meer van de bank gesprongen om te juichen maar deze inhaalactie was zo'n moment!
op die nieuwe softs bedoel je?? tja....

Als Rosberg niet sneller was kon hij ook niet inhalen. Of denk je dat rijders die achteraan starten en voorin eindigen dat bolwerken met inferieur materiaal? Als het snelheidsverschil een issue voor je is blijft weinig over om te jubelen. Want iedere inhaalactie of race heeft dezelfde basis, namelijk, goed (functionerend) materiaal.
hij was 3 seconden per ronde sneller ;) dat is toch ff wat anders. Je moet dingen wel een beetje in perspectief zien hoor.

Wings

Doe ik. Reden is de plaats waar hij doet dus niet het inhalen op zichzelf. Ikzelf heb op Spa geracet en weet dus hoe bijna onmogelijk het daar is om in te halen.