F1 Spa 2014 - enkele praktische vragen

Gestart door persuader, 17 augustus 2014 - 16:09:43

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Niels_ op 19 augustus 2014 - 18:21:54
Afhankelijk van waar je wil gaan zitten/parkeren kan een beetje kennis over de wegen rondom het circuit wel van pas komen. Naar waar de politie je stuurt daar heb je natuurlijk op voorhand het raden naar, maar meestal kan je daar overal wel parkeren in een of ander veld langs de kant. De prijzen zullen wel variëren, maar volgens mij kan het voor minder dan 15 euro per dag.

@Franky: voor foto's is misschien aan de binnenkant van Bruxelles ook wel een leuke plaats. Auto's komen daar niet snel voorbij en je kan er bij wijze van spreke deels de cockpit inkijken. Je ziet ze niet met het aanzicht van voor af aan, maar er staat geen irritante draad voor die je foto's half verpesten. De combinatie hiervan zorgt ervoor dat ik dit wel een leuke plaats vind.

Kijk er alleszins enorm naar uit, donderdag zijn we hier al op post voor de pitwalk. :)

aah, ik heb altijd de pech dat ik 15 euro moet betalen voor de parking, waar zijn die parkings waar je minder dan 15 euro betaald?

gloudiesaurus

Ik heb ze ook niet gevonden  ;)
En als toegift mag ik altijd erg ver lopen naar mijn stoeltje.

Lijkt wel of ik nooit geluk ik heb met de Belgische politie.
Vorig jaar stond ik op het veld van de lokale voetbalclub.
Ik sta er toch altijd weer van versteld wat voor chaos ze er van maken qua verkeer daar...

@ Franky: Eau rouge blijft ook een mooie plek om te fotograferen!
Ik zat er vorig jaar. Je ziet al van ver aankomen  :)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ik snap het niet. Ik kan altijd mijn auto parkeren waar ik wil, er heeft mij nog geen enkele agent gezegd waar ik moet rijden

gloudiesaurus

Ik werd vorig jaar door de agenten, op zaterdagochtend, allerlei kanten op gestuurd.
Ze stuurden volgens lukraak maar wat auto's naar links en rechts.

Uiteindelijk moest ik wel parkeren bij de lokale voetbalclub, verder rijden ging niet.
Overigens geen slechte parkeerplek, wel 15 euro armer  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: robbert op 19 augustus 2014 - 22:24:22
ik snap het niet. Ik kan altijd mijn auto parkeren waar ik wil, er heeft mij nog geen enkele agent gezegd waar ik moet rijden
Ik ook niet. Maar ik ben dan ook nooit zo'n type die perse zo dicht mogelijk bij het circuit moet lopen. Je ziet op een bepaald moment de drukte toenemen, dan zoeken wij een leuk veldje op, betalen wat ze vragen en wandelen dat laatste stuk met alle racefans mee richting het circuit. Werkt prima.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 19 augustus 2014 - 22:51:42
Citaat van: robbert op 19 augustus 2014 - 22:24:22
ik snap het niet. Ik kan altijd mijn auto parkeren waar ik wil, er heeft mij nog geen enkele agent gezegd waar ik moet rijden
Ik ook niet. Maar ik ben dan ook nooit zo'n type die perse zo dicht mogelijk bij het circuit moet lopen. Je ziet op een bepaald moment de drukte toenemen, dan zoeken wij een leuk veldje op, betalen wat ze vragen en wandelen dat laatste stuk met alle racefans mee richting het circuit. Werkt prima.

Dat zal het verschil zijn  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik denk het. Want als je heel dicht bij de entree komt, tja, dan zal je wel naar een plek gedirigeerd worden.

robbert

Citaat van: Jeroen op 19 augustus 2014 - 22:51:42
Citaat van: robbert op 19 augustus 2014 - 22:24:22
ik snap het niet. Ik kan altijd mijn auto parkeren waar ik wil, er heeft mij nog geen enkele agent gezegd waar ik moet rijden
Ik ook niet. Maar ik ben dan ook nooit zo'n type die perse zo dicht mogelijk bij het circuit moet lopen. Je ziet op een bepaald moment de drukte toenemen, dan zoeken wij een leuk veldje op, betalen wat ze vragen en wandelen dat laatste stuk met alle racefans mee richting het circuit. Werkt prima.

wel, ik sta altijd zo dicht mogelijk bij de entree, en heb nog nooit problemen gehad, dat de politie mij de weg wees. Ze lieten mij gewoon door

Jozef

De Belgische politie plaagt misschien gewoon graag auto's met zo'n gele nummerplaat. ;D

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2014 - 22:21:21
Ik heb ze ook niet gevonden  ;)
En als toegift mag ik altijd erg ver lopen naar mijn stoeltje.

Lijkt wel of ik nooit geluk ik heb met de Belgische politie.
Vorig jaar stond ik op het veld van de lokale voetbalclub.
Ik sta er toch altijd weer van versteld wat voor chaos ze er van maken qua verkeer daar...

@ Franky: Eau rouge blijft ook een mooie plek om te fotograferen!
Ik zat er vorig jaar. Je ziet al van ver aankomen  :)


Ik zal er vroeg bij zijn en dan loop ik wel een rondje op Spa... :)

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 20 augustus 2014 - 01:53:25
De Belgische politie plaagt misschien gewoon graag auto's met zo'n gele nummerplaat. ;D

Dat vermoeden heb ik  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2014 - 02:29:14
Ik zal er vroeg bij zijn en dan loop ik wel een rondje op Spa... :)

Trek dan maar goede wandelschoenen aan, want 'n rondje om het circuit kost je al gauw 1,5 tot 2 uur en dan heb je de binnenkant vd baan nog niet eens gehad. ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 21 augustus 2014 - 18:56:18
Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2014 - 02:29:14
Ik zal er vroeg bij zijn en dan loop ik wel een rondje op Spa... :)

Trek dan maar goede wandelschoenen aan, want 'n rondje om het circuit kost je al gauw 1,5 tot 2 uur en dan heb je de binnenkant vd baan nog niet eens gehad. ;D
Ik heb mijn kisten [werkschoenen]  al opgepoetst. Ik droeg ze al op Zandvoort, want het zijn puike stappers! Maar ik wil i.i.g. actie op de Eau Rouge en dat stukje van Rivage aan de binnenkant op de foto en film hebben zitten! ;)

En ik denk dat ik aan de binnenkant blijf...op het plattegrond is te zien dat het zo makkelijker is ...[min of meer]...om van de ene punt naar de andere te lopen!

En dat het maar droog blijft...de EOS' kunnen niet zo goed tegen water. Ging zelfs al op tilt na eén regendruppeltje tussen het klepje van de geheugenkaart... :P




Maikel0230

Citaat van: Jozef op 20 augustus 2014 - 01:53:25
De Belgische politie plaagt misschien gewoon graag auto's met zo'n gele nummerplaat. ;D

Iemand moet toch ons gat in de begroting betalen?

;)

Binnenkort komt er zelfs een in België een wegenvignet zoals in Duitsland en betalen zullen jullie Nederlanders met jullie sleurhutten!

;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Binnenkant is leuk vanaf het tunneltje na Les Combes tot die rechts-linkscombinatie voor Stavelot, maar daarna heb je heel lang niks tot je bij de paddock uitkomt. Blanchimont krijg je alleen een beetje mee vanuit de bossen aan de buitenkant, met name bij de laatste chicane die ik eigenlijk weiger de Busstop te noemen.