Vraagje over de startnummers

Gestart door SDG, 17 augustus 2014 - 15:04:39

« vorige - volgende »

Kootje


Maikel0230

Vreemd, vraag me of of ze dan volgend jaar wel een ander nummer mogen kiezen. Denk het wel, zou toch het meest logische zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Lijkt me ook wel, maar het blijft een rare maatregel.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 21 augustus 2014 - 21:23:32
Raar dat je dan ineens niet mag kiezen...


Typisch FIA toch? Hoe kunnen we iets simpels zo moeilijk mogelijk maken? ::)

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 21 augustus 2014 - 21:11:31
Blijkbaar mag je geen nummer meer kiezen als je halverwege het seizoen binnen komt vallen.

De FIA bepaalt de nummers van de testcoureurs en die worden nu overgeheveld naar de coureurs.

Lotterer krijgt het nummer dat Rossi bij Caterham had: 45

en Rossi krijgt 42, een van de testnummers van Marussia.

Nog een geluk dat ze Rossi niet nummer 46 gegeven hebben...  :P

Edwin90

Wat een onzin zeg, laat die jongens lekker een eigen nummer kiezen. Mag de rest toch ook?

Tuesday

tja, met dit soort laatste moment vervangingen kan ik me voorstellen dat de FIA de voorkeur geeft aan vaste startnummers. Voor dit soort coureurs heeft het ook echt totaal geen meerwaarde. Prima oplossing van de FIA dus.

Perton

Ik neem aan dat in een situatie dat Sainz bij Caterham zou komen te rijden voor de rest van het seizoen, dat hij wel een vast startnummer mag kiezen.

0634

Ik denk dat je de FIA aangaande niks zomaar kan aannemen.

Kootje

En neem dat maar van Jeroen aan. :P

0634


Tuesday

toch denk ik dat Perton wel een punt heeft. De FIA doet echt niet moeilijk om het moeilijk doen, regels moeten soms ook gewoon praktisch zijn. Maar goed, blijkbaar wordt ook elk klein puntje aangegrepen om de FIA aan te vallen. We weten het altijd beter, ook al hebben we maar de helft van de info of kennis die de FIA heeft.

0634

Los van het feit dat ik de FIA niet aanval en ik weet niet wei wel, weten we sowieso bijna niks tov iedereen die actief bij de F1 betrokken is.

Dus wie sluit dit forum?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2014 - 19:36:40
Los van het feit dat ik de FIA niet aanval en ik weet niet wei wel, weten we sowieso bijna niks tov iedereen die actief bij de F1 betrokken is.

Dus wie sluit dit forum?
dan moet je ff teruglezen, ik bedoel niet perse jou hoor. Ik snap dat mensen zich afvragen wat de gedachte hierachter is, maar niet dat men het zo maar onzin of typisch FIA noemt.

0634

Jamaar als ik een regel van de FIA onzin zou vinden, val ik ze toch niet meteen aan? We hoeven het toch niet altijd met ze eens te zijn?

Ik heb niks tegen de FIA, noch tegen (en ik ben geloof ik nog de enige) Bernie Ecclestone. Maar daarom mag ik nog wel twijfels hebben bij bepaalde zaken.