Vraagje over de startnummers

Gestart door SDG, 17 augustus 2014 - 15:04:39

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2014 - 19:59:14
Jamaar als ik een regel van de FIA onzin zou vinden, val ik ze toch niet meteen aan? We hoeven het toch niet altijd met ze eens te zijn?

Ik heb niks tegen de FIA, noch tegen (en ik ben geloof ik nog de enige) Bernie Ecclestone. Maar daarom mag ik nog wel twijfels hebben bij bepaalde zaken.
dat zeg ik ook niet, maar het is altijd hetzelfde liedje als het om beslissingen van de FIA gaat. Zelfs met dit soort niemendalletjes.


Kootje

Tsja ... zolang de FIA moeilijk doet waar het makkelijk kan en met dit soort regeltjes blijft komen, zullen er altijd mensen zijn die dat onzin en dat als typisch FIA bestempelen. Hoef je niet te snappen, hoef je 't ook niet mee eens te zijn. Maar ik ben bang dat je er wel mee moet leren leven. :D

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2014 - 20:18:37
Tsja ... zolang de FIA moeilijk doet waar het makkelijk kan en met dit soort regeltjes blijft komen, zullen er altijd mensen zijn die dat onzin en dat als typisch FIA bestempelen. Hoef je niet te snappen, hoef je 't ook niet mee eens te zijn. Maar ik ben bang dat je er wel mee moet leren leven. :D
dat laatste sowieso, maar hoezo is het moeilijk doen is waar het makkelijk kan? het lijkt me juist dat de FIA hier praktisch gezien voor de makkelijkste weg kiest. Kijk naar vandaag, Rossi stapt na 1 training alweer uit. In feite dus hetzelfde als Hongarije, maar daar maakte niemand zich druk over zijn startnummer.
Overigens kunnen nieuwe coureurs volgens mij wel gewoon een eigen startnummer kiezen (van wat ik uit de regels begrijp)

Franky R.

Het was enigszins gechargeerd van mijn kant, maar ik vond het raar dat de FIA opeens zich ging bemoeien met de startnummers. Ze heeft in deze louter een administratieve functie; enkel kijken of een nummer vrij is en dat toekennen aan de coureur die het heeft aangevraagd.


IMHO

Kootje

@Tuesday,

Sowieso vind ik het hele idee dat test/reserverijders 'n nummer toegewezen krijgen al te belachelijk voor woorden. In het geval van Rossi (en al die andere vrijdagtesters ???) is het totaal onnodig om überhaupt 'n startnummer toe te wijzen. Hij rijd in de auto van Chilton, dus kan hij net zo goed ook Chilton's startnummer gebruiken. Die rijd immers niet mee, toch? ;)

Zelfde geld in principe ook voor Lotterer en Koba's nummer, maar ik kan me dan voorstellen dat Lotterer liever 'n eigen nummer heeft en dat recht heeft hij imo ook. Hij gaat immers racen en dat is toch iets anders dan slechts 'n VT rijden. Alle andere coureurs die races rijden mochten toch ook kiezen, waarom hij dan niet? Alsof dat zoveel meer voeten in de aarde heeft dan hem 'n nummer toewijzen. ::)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2014 - 21:46:46
@Tuesday,

Sowieso vind ik het hele idee dat test/reserverijders 'n nummer toegewezen krijgen al te belachelijk voor woorden. In het geval van Rossi (en al die andere vrijdagtesters ???) is het totaal onnodig om überhaupt 'n startnummer toe te wijzen. Hij rijd in de auto van Chilton, dus kan hij net zo goed ook Chilton's startnummer gebruiken. Die rijd immers niet mee, toch? ;)

Zelfde geld in principe ook voor Lotterer en Koba's nummer, maar ik kan me dan voorstellen dat Lotterer liever 'n eigen nummer heeft en dat recht heeft hij imo ook. Hij gaat immers racen en dat is toch iets anders dan slechts 'n VT rijden. Alle andere coureurs die races rijden mochten toch ook kiezen, waarom hij dan niet? Alsof dat zoveel meer voeten in de aarde heeft dan hem 'n nummer toewijzen. ::)
kan ook, maar dan rij je dus met het favoriete nummer van iemand anders. Het idee was juist om coureurs een uniek nummer te geven. Verder kan ik jou vragen niet beantwoorden, zoals gezegd vind ik prima dat ze gesteld worden. Ze zullen iig niet gedacht hebben, laten we eens ff lekker moeilijk gaan doen.

Kootje

Citaatkan ook, maar dan rij je dus met het favoriete nummer van iemand anders. Het idee was juist om coureurs een uniek nummer te geven.

En nu wijst de FIA je 'n nummer toe wat ook niet jouw favoriet is, dus wat is het verschil? Het is nog steeds niet jouw nummer, maar het team moet wel de de auto omstickeren voor slechts één sessie. Dat noem ik onnodig moeilijk doen. :D


CitaatZe zullen iig niet gedacht hebben, laten we eens ff lekker moeilijk gaan doen.

Dat zullen ze idd niet gedacht hebben, maar is wel typerend voor beleidsbepalers. Niet alleen bij de FIA, maar in alle takken van sport, politiek etc. Nu heb ik niet gestudeerd en het gros van dat soort mensen wel, maar het lijkt af en toe wel of ze tijdens hun studie afgeleerd is om logisch na te denken. ;D

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2014 - 22:14:18
Citaatkan ook, maar dan rij je dus met het favoriete nummer van iemand anders. Het idee was juist om coureurs een uniek nummer te geven.

En nu wijst de FIA je 'n nummer toe wat ook niet jouw favoriet is, dus wat is het verschil? Het is nog steeds niet jouw nummer, maar het team moet wel de de auto omstickeren voor slechts één sessie. Dat noem ik onnodig moeilijk doen. :D
nee, maar het is dan iig niet het unieke nummer van iemand anders. Bij de F1 staat het nog in de kinderschoenen, maar het zou toch vreemd zijn als in de moto gp ineens iemand anders met nummer 46 rondrijdt?

0634

Citaat van: Franky R. op 22 augustus 2014 - 20:56:57
Het was enigszins gechargeerd van mijn kant, maar ik vond het raar dat de FIA opeens zich ging bemoeien met de startnummers. Ze heeft in deze louter een administratieve functie; enkel kijken of een nummer vrij is en dat toekennen aan de coureur die het heeft aangevraagd.


IMHO

Dat lijkt mij dus ook. Ik snap niet wat er moeilijker aan kan zijn dan dat. En of dat nou voor een half jaar is of voor een trainingssessie, wat is er ingewikkeld aan?

Kootje

Citaat van: Tuesday op 22 augustus 2014 - 22:26:49
nee, maar het is dan iig niet het unieke nummer van iemand anders. Bij de F1 staat het nog in de kinderschoenen, maar het zou toch vreemd zijn als in de moto gp ineens iemand anders met nummer 46 rondrijdt?

Alleen als dit tijdens de race het geval is, maar als iemand anders slechts 'n VT rijd zie ik het probleem niet zo. Maar goed ... ik denk ook niet dat 'n Lotterer of 'n Rossi daarmee 'n probleem zouden hebben, net zomin als dat ze 'n probleem hebben met 'n toegewezen nummer. Die zijn allang blij dat ze mogen rijden.