Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 23:36:06
Ja, maar dat heeft niet zoveel te maken met het punt van Jeroen waar ik op reageerde. Ik ging uit van de hypothetische situatie dat het best mogelijk is dat Rosberg op het podium lief deed en twee uur later woedend was, want dat was wat Jeroen raar vond. Wat ie dan in die woede al dan niet gezegd zou hebben, was voor mijn posts compleet irrelevant. Maar ik snap je verwarring.
maar voor waar jullie vandaan komen is het juist wel weer relevant. Jeroen droeg dat punt aan (ben je het niet helemaal mee eens), ik draag nog een ander punt aan waarom het onwaarschijnlijk is dat Rosberg dergelijke dingen heeft gezegd.

Perton

Euh, nogmaals, het gaat me niet om wat Rosberg heeft gezegd. Al heeft ie het Duitse volkslied staan zingen.

Breaktest

Het lijkt er niet op dat Caterham met Lotterer een nieuwe bron heeft aangeboord. De Duitser zegt geen nee tegen nieuwe uitnodigingen, zolang het maar zijn reguliere werk niet in de weg zit.
Verfrissend, zo'n kijk. Eindelijk iemand die zich niet gek laat maken bij het vooruitzicht van een F1 stoeltje. Hij weet dat er voor hem als 32-jarige toch geen F1 carrière in zit, en past ervoor om dromend van mooie vergezichten een heilloze zoektocht naar sponsors te beginnen of zich in de schulden te steken.

Perton

Citaat van: Breaktest op 25 augustus 2014 - 23:50:03
Het lijkt er niet op dat Caterham met Lotterer een nieuwe bron heeft aangeboord. De Duitser zegt geen nee tegen nieuwe uitnodigingen, zolang het maar zijn reguliere werk niet in de weg zit.
Verfrissend, zo'n kijk. Eindelijk iemand die zich niet gek laat maken bij het vooruitzicht van een F1 stoeltje. Hij weet dat er voor hem als 32-jarige toch geen F1 carrière in zit, en past ervoor om dromend van mooie vergezichten een heilloze zoektocht naar sponsors te beginnen of zich in de schulden te steken.
Dat zal inderdaad voornamelijk komen door dat getal 32. Waren die twee cijfers omgedraaid, had hij er denk ik heel anders tegenaan gekeken. Bovendien was het resultaat in de Super Formula zelfs behoorlijk ideaal voor hem met bijvoorbeeld Nakajima die maar twee punten scoorde, dus hij heeft nog steeds alle kansen op de titel, iets wat voorafgaand aan Spa misschien niet in de lijn der verwachting lag. Ik snap best dat hij zich daar meer op wil richten.

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 23:48:50
Euh, nogmaals, het gaat me niet om wat Rosberg heeft gezegd. Al heeft ie het Duitse volkslied staan zingen.
dat weet ik, maar daar kwam de discussie wel vandaan. Op een gegeven moment moet je ook weer terug ;)

Breaktest

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 23:54:27
Citaat van: Breaktest op 25 augustus 2014 - 23:50:03
Het lijkt er niet op dat Caterham met Lotterer een nieuwe bron heeft aangeboord. De Duitser zegt geen nee tegen nieuwe uitnodigingen, zolang het maar zijn reguliere werk niet in de weg zit.
Verfrissend, zo'n kijk. Eindelijk iemand die zich niet gek laat maken bij het vooruitzicht van een F1 stoeltje. Hij weet dat er voor hem als 32-jarige toch geen F1 carrière in zit, en past ervoor om dromend van mooie vergezichten een heilloze zoektocht naar sponsors te beginnen of zich in de schulden te steken.
Dat zal inderdaad voornamelijk komen door dat getal 32. Waren die twee cijfers omgedraaid, had hij er denk ik heel anders tegenaan gekeken. Bovendien was het resultaat in de Super Formula zelfs behoorlijk ideaal voor hem met bijvoorbeeld Nakajima die maar twee punten scoorde, dus hij heeft nog steeds alle kansen op de titel, iets wat voorafgaand aan Spa misschien niet in de lijn der verwachting lag. Ik snap best dat hij zich daar meer op wil richten.
En niet te vergeten zijn werk als fabriekscoureur voor Audi (WEC)


Perton

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 23:59:49
Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 23:48:50
Euh, nogmaals, het gaat me niet om wat Rosberg heeft gezegd. Al heeft ie het Duitse volkslied staan zingen.
dat weet ik, maar daar kwam de discussie wel vandaan. Op een gegeven moment moet je ook weer terug ;)
Ok, dan begreep ik je posts verkeerd. Dan gaan we terug ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 26 augustus 2014 - 00:08:14
Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 23:59:49
Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 23:48:50
Euh, nogmaals, het gaat me niet om wat Rosberg heeft gezegd. Al heeft ie het Duitse volkslied staan zingen.
dat weet ik, maar daar kwam de discussie wel vandaan. Op een gegeven moment moet je ook weer terug ;)
Ok, dan begreep ik je posts verkeerd. Dan gaan we terug ;)
misschien dat Jeroen er nog op terug wil komen morgen? ik bepaal natuurlijk niet wanneer jullie teruggaan, van mij mogen jullie er nog dagen over door blijven gaan ;)

0634

Citaat van: robbert op 25 augustus 2014 - 23:22:08
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:46:52
Citaat van: robbert op 25 augustus 2014 - 22:37:13

jammer dat hamilton liegt over de aanrijding

Dat zou ik ook gedaan hebben. Give the guy a break. Hij is natuurlijk ontzettend pissig en dat begrijp ik ook wel.

De druk is ook groot. Hij is wéér punten kwijt. En laten we eerlijk wezen: de meesten van ons dachten toch wel dat hij Rosberg wel zou verslaan om de titel. Dat kan nog, zeker, maar zo 'makkelijk' als verwacht gaat het niet.

daar ga ik niet mee akkoord. Iedereen kan zo roepen dat de andere piloot, waarmee hij heeft gestreden, hem express van de baan duwt.
En stel dat het de volgende race terug zo is, en hamilton zegt terug dat rosberg het express heeft gedaan, gaat men op den duur zeggen dat het een zeikerd is...

Hij zei het in Monaco ook al. Dat deed Nico ook expres volgens hem.

Maar ja, maakt het uit als ze je een zeikerd noemen? Zolang je ook maar wereldkampioen noemen, toch?

Sabai

Citaat van: Jeroen op 26 augustus 2014 - 06:15:01
Citaat van: robbert op 25 augustus 2014 - 23:22:08
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:46:52
Citaat van: robbert op 25 augustus 2014 - 22:37:13

jammer dat hamilton liegt over de aanrijding

Dat zou ik ook gedaan hebben. Give the guy a break. Hij is natuurlijk ontzettend pissig en dat begrijp ik ook wel.

De druk is ook groot. Hij is wéér punten kwijt. En laten we eerlijk wezen: de meesten van ons dachten toch wel dat hij Rosberg wel zou verslaan om de titel. Dat kan nog, zeker, maar zo 'makkelijk' als verwacht gaat het niet.

daar ga ik niet mee akkoord. Iedereen kan zo roepen dat de andere piloot, waarmee hij heeft gestreden, hem express van de baan duwt.
En stel dat het de volgende race terug zo is, en hamilton zegt terug dat rosberg het express heeft gedaan, gaat men op den duur zeggen dat het een zeikerd is...

Hij zei het in Monaco ook al. Dat deed Nico ook expres volgens hem.

Maar ja, maakt het uit als ze je een zeikerd noemen? Zolang je ook maar wereldkampioen noemen, toch?

Hij zegt wel vaker van dat soort dingen zoals dat hij een penalty kreeg omdat hij zwart was of post gevoelige data op Twitter.Hoort gewoon bij hem.

FolkertE

Die uitspraak was een referentie naar de uitspraak van Ali G. Must be because I am black. Typische Britse Humor. Ik zag er de lol wel van in.

Dat met de telemetrie was gewoon dom. Maar zo heeft elke coureur wel iets doms. Alonso uitte openlijk zijn ongenoegen met Ferrari vorig jaar, Vettel verteld vrolijk dat hij niet vond dat Webber het verdiende en er spijt van had. Maar vervolgens wel zeggen dat hij het zo op nieuw zou doen.
Kimi die journalist om ver duwt
Rosberg die verdachte trukjes uithaalt.
Button die 3 keer per jaar zijn contract wilde opzeggen en voor Williams, euh Bar, nee Williams wilden rijden.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:08:11
Helder. En nogmaals, ik geloof nooit dat Rosberg zou zeggen dat hij expres een aanrijding zou veroorzaken. Dat zou uberdom zijn, want heftige consequenties met zich meebrengen, en uberdom is hij niet. Hij is doorgaans welbespraakt, in controle en iemand die doorgaans weloverwogen spreekt.
Mee eens, maar ik denk dat Rosberg ook een type is die ontzettend boos/pissig/nijdig kan zijn als hij over zo'n grens van tolerantie zit. En dat hij misschien in privé sfeer of achter gesloten deuren meer zijn emotionele of boze kant laat zien.
Ik heb het gevoel dat Rosberg gefrustreerd was omdat Hamilton hem direct bij de start te pakken had en hem in de 2de ronde niet voor bij kwam. Ik denk dat Bahrein en Hongarije hem ook nog dwarszaten en dat hij zich hard wilde maken tegen over alle kritiek die hij over zich heen heeft gehad. Op dat moment besloot hij denk ik zijn Duitse kant te laten zien en te zeggen van, toedels.
Het team heeft al aan gegeven dat ze behoorlijk pissig zijn op Rosberg en dat hij intern zal worden bestraft en niet alleen met een tik op de vingers.
En dan kan ik Rosberg best begrijpen dat hij op dat moment helemaal los gaat en zegt, ik deed dit omdat ik een punt wilde maken. 

Ik begrijp nog steeds niet waar al die verwarring en tegen spraak door word veroorzaakt. Wolf heeft al bevestigd dat Rosberg heeft gezegd dat de interpretatie van Lewis verkeerd was, maar wel heeft gezegd dat Rosberg bewust die confrontatie en aanrijding niet uit de weg wilde gaan terwijl hij het wel kon. Dit om een punt te maken.
Maar toch lees ik overal weer dat Wolff ook dat ontkent zou hebben. Maar dat lees ik nergens echt terug.

Overigens vond ik de poging van Rosberg geweldig. En zat met dicht geknepen billen te kijken. Als er geen contact was gekomen had ik het daar bij gelaten, want dat is wat ik wil zien. Maar dit contact was zo knullig dat ik er wat minder mee kan lachen of er van kan genieten. Zelfs zonder opzet vond ik het te knullig dat het onbestraft moet blijven omdat het zulke grote gevolgen heeft gehad. En dat is mijn voornaamste reden, een race incident is in mijn ogen meer het geval als beide rijders even veel er meer winnen of verliezen. (ook niet helemaal waar want soms kan je brute pech hebben.)

Overigens wil ik er ook niet al te lang over door gaan om te voorkomen dat ik in mijn oude patronen verval.

gloudiesaurus

Over de discussie, ik kwam deze nog tegen op Twitter  ;D

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

#494
Ik weet het niet, maar ik vind dit toch wel erg verdacht. En ja ik baal ontzettend als Hamilton fan, maar het was allemaal niet nodig van Rosberg

En dit filmpje vind ik toch wel sprekend.