Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Wings op 25 augustus 2014 - 11:22:36
@F1Fan2987: ik denk dat alles wel gezegd is dus laat het hierbij. Waarom de SC niet naar buiten kwam weet ik niet. Inderdaad apart gezien de rotzooi en de gevolgen.
Mee eens, maar mijn punt was dat ik nog niet mijn mening klaar had omdat ik nog niet alles gelezen had, maar kreeg wel direct een verwijt van jou naar mijn hoofd ;).
En zoals ik al zei, ik ga straks alles lezen en dan zal ik kijken of ik het als nog plaats hier, of het gewoon laat zitten. Maar mocht Rosberg helemaal niks expres hebben gedaan en dat alles verkeerd is geïnterpreteerd door de media, zal ik mij berusten in race incident.

@Maikel: En ik denk ook dat Mercedes meer weet van wat de rijders voor de race( en afgelopen 4 weken) hebben gezegd. Misschien was het al duidelijk dat Rosberg kei en kei hard zou zijn in een mogelijke confrontatie.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 12:00:47
Nou gisteren zou ik het nog als een race-incident gezien hebben maar als die woorden van Lewis waar zijn dan zit er niks anders op dan Nico Rosberg voor een of meerdere races te schorsen. Je kan toch niet zomaar expres iemand van de baan rammen en verwachten dat er niks van komt?

Ik was gisteren furieus op de manier waarop de Mercedes top gisteren meteen Rosberg, hun eigen coureur aanviel, die onzin van: hij kan toch niet zomaar de tweede ronde met het mes tussen de tanden ten aanval trekken. Natuurlijk wel beide heren vechten nog altijd voor een WK, Lewis zou net hetzelfde gedaan hebben.

Maar nogmaals als de woorden van Lewis kloppen dan wist de Mercedes top gisteren misschien meer dan wij en verklaart dat hun reactie misschien wel.

Dit verandert de zaak cruciaal want dit is ongehoord en als het waar is moet de FIA optreden, DIT KAN NIET!

inderdaad dat kan niet, maar ik vrees dat de fia daardoor de regels terug strenger zal maken, en vanaf er een botsing is, straffen gaan uitdelen. Waardoor de heren piloten weer netjes achter elkaar zal racen...

Maikel0230

Ik hoop van niet maar dit is toch iets wat ze moeten gaan onderzoeken, kan niet anders.

Als het waar is kan en mag Rosberg hier niet mee wegkomen.

Maar je zal wel gelijk hebben als Rosberg schuldig wordt bevonden zal de FIA weer paniekvoetbal spelen en opnieuw elke scheet onderzoeken.

Edit: ik zie dat Toto Wolff het brandje al probeer te blussen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115558

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 12:09:31
Ik hoop van niet maar dit is toch iets wat ze moeten gaan onderzoeken, kan niet anders.

Als het waar is kan en mag Rosberg hier niet mee wegkomen.

Maar je zal wel gelijk hebben als Rosberg schuldig wordt bevonden zal de FIA weer paniekvoetbal spelen en opnieuw elke scheet onderzoeken.

Edit: ik zie dat Toto Wolff het brandje al probeer te blussen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115558

ja als ze dit onderzoeken, dan denk ik dat ze weer, zoals vroeger, ieder race-incident onderzoeken en bestraffen. Dus het is best dat de fia deze zaak gewoon gerust laat, dan krijgen we nog altijd leuke strijd in de f1. En niet bij mercedes, maar bij alle piloten

Breaktest

Wat valt er nu te onderzoeken? Het gaat om daad, niet om intentie. Je kunt tientallen, zo niet honderden vergelijkbare incidenten in de F1 historie vinden waar niets mee is gedaan. Hooguit bijzonder is dat het twee teamgenoten betreft. Het enige dat FIA zou sieren is bepaalde eisen aan voorvleugels stellen opdat ze  niet meer als snijplaat fungeren, een uiterst simpele en o zo voor de hand liggende maatregel die zelfs een kind al honderd keer bedacht zou kunnen hebben.

Maikel0230

Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

Als iemand iets met opzet doet dan hoort dat gewoon bestraft te worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Breaktest op 25 augustus 2014 - 15:08:24Wat valt er nu te onderzoeken? Het gaat om daad, niet om intentie. Je kunt tientallen, zo niet honderden vergelijkbare incidenten in de F1 historie vinden waar niets mee is gedaan. Hooguit bijzonder is dat het twee teamgenoten betreft. Het enige dat FIA zou sieren is bepaalde eisen aan voorvleugels stellen opdat ze  niet meer als snijplaat fungeren, een uiterst simpele en o zo voor de hand liggende maatregel die zelfs een kind al honderd keer bedacht zou kunnen hebben.

Nu ben ik (als ingenieur in de wereld van composieten) wel heel benieuwd wat jouw o zo simpele oplossing precies is.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 15:19:01
Citaat van: Breaktest op 25 augustus 2014 - 15:08:24Wat valt er nu te onderzoeken? Het gaat om daad, niet om intentie. Je kunt tientallen, zo niet honderden vergelijkbare incidenten in de F1 historie vinden waar niets mee is gedaan. Hooguit bijzonder is dat het twee teamgenoten betreft. Het enige dat FIA zou sieren is bepaalde eisen aan voorvleugels stellen opdat ze  niet meer als snijplaat fungeren, een uiterst simpele en o zo voor de hand liggende maatregel die zelfs een kind al honderd keer bedacht zou kunnen hebben.

Nu ben ik (als ingenieur in de wereld van composieten) wel heel benieuwd wat jouw o zo simpele oplossing precies is.
Oh heel simpel. De zijplaat van de voorvleugel minsten een inch breed maken, ronde vormen/hoeken en ander materiaal dan koolstof, bv aluminium of een bepaald soort plastic. 

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

Als iemand iets met opzet doet dan hoort dat gewoon bestraft te worden.

De auto laten staan is opzet. Dus zou je, volgens jou getrokken lijn, ieder incident moeten bestraffen.

Perton

Meestal laat iemand de auto staan door miscommunicatie, niet om een punt te maken. Dus nee, dat hoeft helemaal niet.

Nogmaals, niet dat dit incident bestraft moet worden (tenzij Rosberg moedwillig Hamilton wilde uitschakelen, maar daar is geen sprake van volgens mij), maar het is niet zo dat omdat hier een straf voor zou komen, dat bij elke botsing zou moeten komen. Da's gewoon pure onzin.

Sabai

Massa laat ook altijd zijn auto staan. Brengt hem niet veel maar je weet dat hij het doet net als dat Hamilton op deze manier verdedigd en het hem soms ook niet veel brengt. Rosberg had imo gelijk en heeft eindelijk ballen getoond.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 25 augustus 2014 - 16:56:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

Als iemand iets met opzet doet dan hoort dat gewoon bestraft te worden.

De auto laten staan is opzet. Dus zou je, volgens jou getrokken lijn, ieder incident moeten bestraffen.

Helemaal niet, op beelden die ik zag was dit niet meer dan een race-incident, Rosberg dacht dat Hammi hem nog meer ruimte zou geven maar dat deed ie niet.

Maar dat hij blijkbaar tegen het team zegt waar Hamilton bij is dat hij en ik citeer Hamilton: 1) Het incident had kunnen voorkomen en 2) het deed om een punt te maken.

Dan spreken we toch van iemand moedwillig toucheren niet? In welke wereld is zoiets toelaatbaar? Er is voor mij een heel verschil tussen je auto laten staan en vertrouwen op het kunnen van de andere coureur dan moedwillig gewoon een crash laten gebeuren.

Maar nogmaals dit zijn de woorden van Hamilton en Wolff dekt die nu al af, dus het kan ook gewoon dat Hamilton Rosberg probeert terug te pakken, weten wij veel.

Verder ben ik het gewoon met Perton eens, zolang het niet moedwillig was hoeven gewone race-incideten echt niet onderzocht te worden en al zeker niet bestraft te worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 17:13:23
Citaat van: Wings op 25 augustus 2014 - 16:56:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

Als iemand iets met opzet doet dan hoort dat gewoon bestraft te worden.

De auto laten staan is opzet. Dus zou je, volgens jou getrokken lijn, ieder incident moeten bestraffen.

Helemaal niet, op beelden die ik zag was dit niet meer dan een race-incident, Rosberg dacht dat Hammi hem nog meer ruimte zou geven maar dat deed ie niet.

Maar dat ie blijkbaar tegen het team zegt waar Hamilton bij is dat ie en ik citeer Hamilton: 1) Het incident had kunnen voorkomen en 2) het deed om een punt te maken.

Dan spreken we toch van iemand moedwillig toucheren niet? In welke wereld is zoiets toelaatbaar? Er is voor mij een heel verschil tussen je auto laten staan en vertrouwen op het kunnen van de andere coureur dan moedwillig gewoon een crash laten gebeuren.

Maar nogmaals dit zijn de woorden van Hamilton en Wolff dekt die nu al af, dus het kan ook gewoon dat Hamilton Rosberg probeert terug te pakken, weten wij veel.

Verder ben ik het gewoon met Perton eens, zolang het niet moedwillig was hoeven gewone race-incideten echt niet onderzocht te worden en al zeker niet bestraft te worden.
euh, Wolff dekt de woorden van Hamilton af omdat hij de woorden van Rosberg verdraaid heeft. Ik snap niet dat men de woorden van Hamilton niet met een klein korreltje zout neemt. Ok, jullie willen onderzoek? van mij mag het, maar dat gaat echt niks opleveren.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 17:16:43
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 17:13:23
Citaat van: Wings op 25 augustus 2014 - 16:56:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

Als iemand iets met opzet doet dan hoort dat gewoon bestraft te worden.

De auto laten staan is opzet. Dus zou je, volgens jou getrokken lijn, ieder incident moeten bestraffen.

Helemaal niet, op beelden die ik zag was dit niet meer dan een race-incident, Rosberg dacht dat Hammi hem nog meer ruimte zou geven maar dat deed ie niet.

Maar dat ie blijkbaar tegen het team zegt waar Hamilton bij is dat ie en ik citeer Hamilton: 1) Het incident had kunnen voorkomen en 2) het deed om een punt te maken.

Dan spreken we toch van iemand moedwillig toucheren niet? In welke wereld is zoiets toelaatbaar? Er is voor mij een heel verschil tussen je auto laten staan en vertrouwen op het kunnen van de andere coureur dan moedwillig gewoon een crash laten gebeuren.

Maar nogmaals dit zijn de woorden van Hamilton en Wolff dekt die nu al af, dus het kan ook gewoon dat Hamilton Rosberg probeert terug te pakken, weten wij veel.

Verder ben ik het gewoon met Perton eens, zolang het niet moedwillig was hoeven gewone race-incideten echt niet onderzocht te worden en al zeker niet bestraft te worden.
euh, Wolff dekt de woorden van Hamilton af omdat hij de woorden van Rosberg verdraaid heeft. Ik snap niet dat men de woorden van Hamilton niet met een klein korreltje zout neemt. Ok, jullie willen onderzoek? van mij mag het, maar dat gaat echt niks opleveren.
Huh
Ik zeg toch al dat dit misschien gewoon Hamilton is die Rosberg probeert terug te pakken?

We kunnen niet achter de deuren kijken dus weten wij veel wat er echt gezegd is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 17:18:52
Citaat van: Tuesday op 25 augustus 2014 - 17:16:43
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 17:13:23
Citaat van: Wings op 25 augustus 2014 - 16:56:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

Als iemand iets met opzet doet dan hoort dat gewoon bestraft te worden.

De auto laten staan is opzet. Dus zou je, volgens jou getrokken lijn, ieder incident moeten bestraffen.

Helemaal niet, op beelden die ik zag was dit niet meer dan een race-incident, Rosberg dacht dat Hammi hem nog meer ruimte zou geven maar dat deed ie niet.

Maar dat ie blijkbaar tegen het team zegt waar Hamilton bij is dat ie en ik citeer Hamilton: 1) Het incident had kunnen voorkomen en 2) het deed om een punt te maken.

Dan spreken we toch van iemand moedwillig toucheren niet? In welke wereld is zoiets toelaatbaar? Er is voor mij een heel verschil tussen je auto laten staan en vertrouwen op het kunnen van de andere coureur dan moedwillig gewoon een crash laten gebeuren.

Maar nogmaals dit zijn de woorden van Hamilton en Wolff dekt die nu al af, dus het kan ook gewoon dat Hamilton Rosberg probeert terug te pakken, weten wij veel.

Verder ben ik het gewoon met Perton eens, zolang het niet moedwillig was hoeven gewone race-incideten echt niet onderzocht te worden en al zeker niet bestraft te worden.
euh, Wolff dekt de woorden van Hamilton af omdat hij de woorden van Rosberg verdraaid heeft. Ik snap niet dat men de woorden van Hamilton niet met een klein korreltje zout neemt. Ok, jullie willen onderzoek? van mij mag het, maar dat gaat echt niks opleveren.
Huh
Ik zeg toch al dat dit misschien gewoon Hamilton is die Rosberg probeert terug te pakken?

We kunnen niet achter de deuren kijken dus weten wij veel wat er echt gezegd is.
dus wat wil je dan gaan onderzoeken? moet Mercedes een opname van de gesprekken beschikbaar stellen? moeten mensen onder ede verhoord worden?