Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 20:27:57
Rosberg's punt was dus vermoedelijk: 'Wat ik aan het begin van het jaar nog wel deed, gas terugnemen om een aanrijding te voorkomen, doe ik nu niet meer.'

Op zich snap ik dat wel. De leider in het WK heeft nou eenmaal minder te verliezen bij een gezamenlijke crash dan de nummer twee.

Precies. En Hamilton heeft vaker afgedwongen door zijn auto te laten staan. Nu zit Rosberg in een positie om het te doen en laat het niet na. Prima! De commotie hieromtrent vind ik ook ietwat overdreven.

NielsD

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 21:06:10
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 20:27:57
Rosberg's punt was dus vermoedelijk: 'Wat ik aan het begin van het jaar nog wel deed, gas terugnemen om een aanrijding te voorkomen, doe ik nu niet meer.'

Op zich snap ik dat wel. De leider in het WK heeft nou eenmaal minder te verliezen bij een gezamenlijke crash dan de nummer twee.

Precies. En Hamilton heeft vaker afgedwongen door zijn auto te laten staan. Nu zit Rosberg in een positie om het te doen en laat het niet na. Prima! De commotie hieromtrent vind ik ook ietwat overdreven.

Maar heeft Rosberg dat toen ook race gekost, toen Hamilton hem liet staan?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Nee en dat is dus precies het punt!

Rosberg liet hem steeds gaan om een aanrijding te voorkomen, nu doet hij dat niet meer. Nu verkiest hij de aanrijding boven de nederlaag. Terwijl Lewis nu precies hetzelfde doet als toen, want die heeft altijd de aanrijding boven de nederlaag verkozen. Hij laat altijd zijn auto staan.

Waar ligt dan de fout? Bij Lewis die altijd al zo heeft gereden of bij Nico die nu het punt heeft bereikt waarop hij ook bereid is om zijn wagen te laten staan?

Wings

Alweer mee eens. Zoals ik in een ander topic schrijf werd Rosberg verweten van het gas te gaan in een duel. Hij was niet assertief genoeg en zou daarom geen kampioen worden. Het verwijt kwam vooral van de Hamilton-brigade. Nu hij laat zien dat hij wel bereid is en ook zijn auto laat staan als het moet is het weer niet goed. Zo kun je aan de gang blijven natuurlijk. Ik denk dat Rosberg nu een statement heeft willen maken.

0634

Dat denk ik dus ook. Dat móet bijna wel het punt zijn geweest dat Rosberg schijnt te hebben willen maken.

Overigens wil ik hiermee niet beweren dat Lewis ook maar iets verkeerd heeft gedaan hoor. Begrijp me goed. Lewis gooit altijd de gaten dicht, en dat is zijn goed recht. Hij is feitelijk slachtoffer van Rosberg's veranderde state of mind.

Ik snap ook prima dat Hamilton helemaal klaar is met Rosberg. Zo gaan die dingen. Zijn race was naar de kloten, ik zou ook pissed zijn. Alleen, als je er verder van af staat, zie je misschien een iets groter geheel.

Ik kan me Rosberg's actie wel levendig voorstellen en vind tevens dat het enorm wordt opgeblazen (al had ik dat wel verwacht). Ook door Mercedes. Want kom op he, in de basis is dit een ongeval die we al duizend keer hebben gezien in allerlei varianten. De voorste geeft net te weinig ruimte en de achterste laat hem staan. Boem.

Toto zegt zelf dat ze de twee willen laten racen. Dan valt een race-incident nou eenmaal niet altijd te voorkomen. Dan moet je het zoals Ferrari doen: gewoon een kopman en een nummer twee aanstellen. Dan voorkom je het racen en dus ook race-ongevallen. Want die zijn anders nooit helemaal te voorkomen.

Nu beweert Toto dat het nooit meer gebeuren zal. Maar wat als we straks in de slotrace een vergelijkbare tussenstand in het WK hebben en Rosberg weer zijn neus naast die van Lewis prikt? Wat dan? Is er echt iemand die denkt dat Rosberg dan wél zal liften?

NielsD

Ik hou van fair racen en wat Rosberg vandaag liet zien is niet eerlijk racen. Hij zet hem er naast (aan de buitenkant) bij Les Combes, iedereen weet dat dat sowieso niet lukt. Vervolgens laat Rosberg zich zakken, en stuur mijns inziens expres weer een tikje naar rechts, waarna hij de achterband snijdt van Hamilton.

Rosberg heeft ook al toegegeven dat hij het met opzet deed, dan kun je hem toch juist alles kwalijk nemen? Wat voor lul/teamgenoot ben je als je iemand opzettelijk schade toebrengt?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 24 augustus 2014 - 21:28:49
Ik hou van fair racen en wat Rosberg vandaag liet zien is niet eerlijk racen. Hij zet hem er naast (aan de buitenkant) bij Les Combes, iedereen weet dat dat sowieso niet lukt. Vervolgens laat Rosberg zich zakken, en stuur mijns inziens expres weer een tikje naar rechts, waarna hij de achterband snijdt van Hamilton.

Rosberg heeft ook al toegegeven dat hij het met opzet deed, dan kun je hem toch juist alles kwalijk nemen? Wat voor lul/teamgenoot ben je als je iemand opzettelijk schade toebrengt?

Dat heeft hij helemaal niet toegegeven. Toto Wolff heeft het op Autosport verduidelijkt. Rosberg heeft gezegd dat hij het had kunnen voorkomen maar ervoor gekozen heeft zijn auto te laten staan. Hij liet de keuze dus aan Lewis. In het begin van het jaar deed hij dat zeker drie keer niet, toen lifte hij steeds, nu niet meer. Dat is wat anders dan iemand van de baan rossen natuurlijk.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 21:31:17
Citaat van: NielsD op 24 augustus 2014 - 21:28:49
Ik hou van fair racen en wat Rosberg vandaag liet zien is niet eerlijk racen. Hij zet hem er naast (aan de buitenkant) bij Les Combes, iedereen weet dat dat sowieso niet lukt. Vervolgens laat Rosberg zich zakken, en stuur mijns inziens expres weer een tikje naar rechts, waarna hij de achterband snijdt van Hamilton.

Rosberg heeft ook al toegegeven dat hij het met opzet deed, dan kun je hem toch juist alles kwalijk nemen? Wat voor lul/teamgenoot ben je als je iemand opzettelijk schade toebrengt?

Dat heeft hij helemaal niet toegegeven. Toto Wolff heeft het op Autosport verduidelijkt. Rosberg heeft gezegd dat hij het had kunnen voorkomen maar ervoor gekozen heeft zijn auto te laten staan. Hij liet de keuze dus aan Lewis. In het begin van het jaar deed hij dat zeker drie keer niet, toen lifte hij steeds, nu niet meer. Dat is wat anders dan iemand van de baan rossen natuurlijk.

De quotes die Lewis Hamilton zei, zoals: "He did it on purpose". Zijn bevestigd door Mercedes zelf,  die hebben het zelf gezegd tegen Jennie Gow en die dat is een betrouwbare bron..

Dus Mercedes bevestigt dat Rosberg dat heeft gezegd tijdens die bespreking..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 24 augustus 2014 - 21:33:55
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 21:31:17
Citaat van: NielsD op 24 augustus 2014 - 21:28:49
Ik hou van fair racen en wat Rosberg vandaag liet zien is niet eerlijk racen. Hij zet hem er naast (aan de buitenkant) bij Les Combes, iedereen weet dat dat sowieso niet lukt. Vervolgens laat Rosberg zich zakken, en stuur mijns inziens expres weer een tikje naar rechts, waarna hij de achterband snijdt van Hamilton.

Rosberg heeft ook al toegegeven dat hij het met opzet deed, dan kun je hem toch juist alles kwalijk nemen? Wat voor lul/teamgenoot ben je als je iemand opzettelijk schade toebrengt?

Dat heeft hij helemaal niet toegegeven. Toto Wolff heeft het op Autosport verduidelijkt. Rosberg heeft gezegd dat hij het had kunnen voorkomen maar ervoor gekozen heeft zijn auto te laten staan. Hij liet de keuze dus aan Lewis. In het begin van het jaar deed hij dat zeker drie keer niet, toen lifte hij steeds, nu niet meer. Dat is wat anders dan iemand van de baan rossen natuurlijk.

De quotes die Lewis Hamilton zei, zoals: "He did it on purpose". Zijn bevestigd door Mercedes zelf,  die hebben het zelf gezegd tegen Jennie Gow en die dat is een betrouwbare bron..

Toto heeft heel duidelijk gesteld hoe het zit. Lees het hierboven maar na.

De link: http://www.autosport.com/news/report.php/id/115558

Citaat"[Rosberg] didn't give in. He thought it was for Lewis to leave him space, and that Lewis didn't leave him space.

"So they agreed to disagree in a very heated discussion amongst ourselves, but it wasn't deliberately crashing. That is nonsense."

NielsD

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 21:35:46
Citaat van: NielsD op 24 augustus 2014 - 21:33:55
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 21:31:17
Citaat van: NielsD op 24 augustus 2014 - 21:28:49
Ik hou van fair racen en wat Rosberg vandaag liet zien is niet eerlijk racen. Hij zet hem er naast (aan de buitenkant) bij Les Combes, iedereen weet dat dat sowieso niet lukt. Vervolgens laat Rosberg zich zakken, en stuur mijns inziens expres weer een tikje naar rechts, waarna hij de achterband snijdt van Hamilton.

Rosberg heeft ook al toegegeven dat hij het met opzet deed, dan kun je hem toch juist alles kwalijk nemen? Wat voor lul/teamgenoot ben je als je iemand opzettelijk schade toebrengt?

Dat heeft hij helemaal niet toegegeven. Toto Wolff heeft het op Autosport verduidelijkt. Rosberg heeft gezegd dat hij het had kunnen voorkomen maar ervoor gekozen heeft zijn auto te laten staan. Hij liet de keuze dus aan Lewis. In het begin van het jaar deed hij dat zeker drie keer niet, toen lifte hij steeds, nu niet meer. Dat is wat anders dan iemand van de baan rossen natuurlijk.

De quotes die Lewis Hamilton zei, zoals: "He did it on purpose". Zijn bevestigd door Mercedes zelf,  die hebben het zelf gezegd tegen Jennie Gow en die dat is een betrouwbare bron..

Toto heeft heel duidelijk gesteld hoe het zit. Lees het hierboven maar na.

Ja, alles leuk en aardig.. maar er wordt er niet alleen over geschreven in dat artikel hé.. ;) Er zijn meerdere journalisten daar..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Als Autosport een letterlijke quote van Wolff publiceert, is dat wat Wolff gezegd heeft. Daar twijfel ik echt niet aan.

Maar je mag ook Adam Cooper geloven hoor: http://adamcooperf1.com/

NielsD

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 21:39:09
Als Autosport een letterlijke quote van Wolff publiceert, is dat wat Wolff gezegd heeft. Daar twijfel ik echt niet aan.

Maar je mag ook Adam Cooper geloven hoor: http://adamcooperf1.com/

Nee, daar twijfel ik ook niet aan.. maar er zijn meer mensen naast Toto Wolff en als Jennie Gow zegt dat Mercedes zelf bevestigd heeft dat die uitspraken van Rosberg echt zijn gezegd, waar moet ik dan nog aan twijfelen? Aan de betrouwbaarheid van Jennie?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Ik weet niet wat ze geschreven heeft. Maar wat Cooper schrijft is letterlijk hetzelfde als wat op Jonathan Noble op Autosport schrijft. Dat is voor mij dus een letterlijke quote van Toto.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 21:44:23
Ik weet niet wat ze geschreven heeft. Maar wat Cooper schrijft is letterlijk hetzelfde als wat op Jonathan Noble op Autosport schrijft. Dat is voor mij dus een letterlijke quote van Toto.

Just spoken to Merc and they confirm the quotes from Lewis on what Nico said are correct - should be interesting going forward #f1
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna