Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Kootje

Je zegt het met Jordan eens te zijn, en die zegt dat Rosberg nooit aan had mogen vallen. Dan zeg jij dat in feite toch ook, of ben ik nu gek?

Gerard

LoL Perton.. Lewis had ook iets minder fel kunnen zijn in z'n  lijn aanhouden.. Merc kiest hier duidelijk de kant van Lewis, Majah, die kost ook wat meer..heel jammer...
Magnussen krijgt 20 sec straf voor het van de baan duwen van Alonso? Mmm kost hem aardig wat plaatsen

FolkertE

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 18:17:42
Je zegt het met Jordan eens te zijn, en die zegt dat Rosberg nooit aan had mogen vallen. Dan zeg jij dat in feite toch ook, of ben ik nu gek?
Ik doelde meer op het feit dat ze dit goed moeten bespreken en van te voren moeten vast leggen wat wel of niet mag. En hoe ze willen dat ze met elkaar op de baan vechten en als het mis gaat of beiden aan spreken als het om een race incident gaat of de gene straffen die zij foute achtte.


Tuesday

Citaat van: Edwin90 op 24 augustus 2014 - 18:38:31
Nou, here we go!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115554
ik las het net op f1racing, wilde hier ook de link plaatsen (voor de mensen die liever in Nederlands lezen; http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315224/hamilton-boos-rosberg-raakte-me-opzettelijk/ )

Tja, eigenlijk is dat wel een beetje zoals iedereen het zag, Rosberg had het kunnen voorkomen door af te haken, maar Lewis zegt zelf in feite ook dat ie het had kunnen voorkomen, maar dat hij het recht had om in te sturen. Beiden wisten volgens mij drommels goed waar ze mee bezig waren.

Kootje

Oke, maar in dat geval hadden ze dat ook gedaan. Tenminste ... als we de Beeb mogen geloven. In hun voorbeschouwing werd namelijk gemeld dat beide heren elkaar niet in de eerste ronde aan mochten vallen en dat deden ze ook niet.

Overigens ben ik van mening dat ze bij Mercedes wel erg overdreven reageren nu. Bewoordingen als schandalig en onacceptabel gaan mij iig veel te ver voor iets wat 'n gewoon race-incident is dat alleen maar te voorkomen was geweest als je ze verbied tegen elkaar te racen. Dat hebben ze niet gedaan waardoor ze gedurende het gehele seizoen al op deze wijze met elkaar strijden. Tot nog toe ging het goed, maar je kon erop wachten dat het 'n keer fout zou gaan. Dan moet je niet ineens gaan lopen piepen.

Na het lezen van dit artikel http://www.autosport.com/news/report.php/id/115554 trek ik die woorden in.

0634


Kootje

Begint langzaam steeds meer Prost vs Senna vormen aan te nemen. Ik sta er nu iig niet meer van te kijken als dit WK beslist word door 'n Schumachertje in Abu Dhabi.

0634

Jawel, want Wolff gaat Rosberg bestraffen, zegt ie. Meer dan een 'slap on the wrist'. Wat precies weet ik niet. Want als de stof is neergedaald, lacht Rosberg de ballen uit zijn broek natuurlijk.

En Wolff heeft het zelf zover laten komen. Hij besloot niet in te grijpen toen Hamilton een teamorder negeerde. Los ervan of die order terecht was of niet, Lewis lapte toen het team aan zijn laars en ging voor eigen succes.

Tja, dan krijg je dus blijkbaar dit soort excessen. Rosberg die een dikke middelvinger opsteekt en niet meer, zoals eerder dit jaar, bereid is degene te zijn die de ruimte maakt.

Wings

Citaat van: Edwin90 op 24 augustus 2014 - 18:38:31
Nou, here we go!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115554

Wat nu als Hamilton deze uitspraak had weggelachen? Er wordt gerefereerd aan Senna en Prost maar ik houd er meer een Piquet en Mansell gevoel aan over. Mentaal is hij ijzersterk en weet hij Hamilton telkens weer aan de kook te krijgen. Wie Mercedes ook als schuldige aanwijst, ik denk dat Rosberg er dikke schijt aan heeft en vanavond met een brede glimlach zijn bed in kruipt.

0634

Nou, dat geboe toen hij op het podium stond vond hij toch echt niet fijn.

Wings

Nee nee, dat niet. Maar ik doel meer op Hamilton die verschrikkelijk boos is en misschien het vermanend vingertje van Mercedes. Dat de fans hem uitjoelen is natuurlijk niet fijn. Maar ook niet zoals het moet zijn.

Perton

Als Rosberg expres tegen Hamilton aanrijdt, verdient ie wel straf. Als het een kwestie is van "laten staan", dan uiteraard niet. Uit Hamilton zijn woorden kan ik niet afleiden welke van de twee het is, dus ga ik er vanuit dat het optie 2 is. Niet zoveel aan de hand dus. Voor de rest.. Hamilton zal (terecht of onterecht, maar dat maakt voor zijn belevingswereld niet zoveel uit) vinden dat Rosberg met veel dingen wegkomt (Monaco-kwalificatie uiteraard ook nog) en als Mercedes nu niet ingrijpt (nogmaals, van mij hoeft dat niet), dan kan het behoorlijk gaan escaleren in de komende races.

En daar heb ik maar één ding over te zeggen: Nice. 8)

Perton

Ik ben trouwens wel benieuwd wat Wolff hiermee bedoelt: "If Lewis has said that it's going to be a slap on the wrist, and that there's going to be no consequence, then he's not aware of what consequences we can implement."

Wat willen ze doen waar Rosberg daadwerkelijk last van heeft? Salaris inhouden zal hem geen reet schelen als hij vervolgens gewoon kampioen wordt. Dus alleen hem een race aan de kant houden zou een serieuze interne straf zijn, maar dat zou weer compleet nergens op slaan om te doen. Ik ben benieuwd. Ik baal nu enorm dat ik de volgende race alweer moet missen!

Gerard

Erg vreemd allemaal en ik kan me niet voorstellen dat Rosberg het echt express heeft gedaan... Welke straf Merc in gedachte geeft weet ik ook niet. Maar als Ros nu bestraft moet worden, wat voor straf heeft Maldo dan verdiend? Echt zwaar overtrokken allemaal...