Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Perton

Eddie Jordan zit ook flink te ijlen dat het team moet zeggen dat ze na de eerste bocht niet mogen vechten tot 'de race gesettled' is. Is Coulthard het (terecht) niet mee eens.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:55:42
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:53:01
Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:51:10
Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Ik draai 'm om, je moet niet in ronde 2 met het mes tussen je tanden verdedigen. ;)

Allebei misschien. Maar vanuit beide oogpunten snap ik het ook wel.

Bovendien is het kul van Merc: Nico was gewoon sneller en deed een legitieme poging. Waarom mag dat niet in ronde 2? Als het een Ferrari was geweest, hadden ze het normaal gevonden. Nico had het momentum, dan probeer je die te verzilveren.

Die jongens rijden niet voor Mercedes, die rijden om zelf kampioen te worden. En dat neem ik ze niet kwalijk.
spa (en f1 wedstrijden in het algemeen) wordt (worden) geregeld in de eerste ronden beslist, dus ik vind het onzin van Mercedes om te zeggen dat dit niet in de eerste ronden mag gebeuren

Tuesday

trouwens, wat een onzin opmerkingen over vechtlust van Lewis.

Pancake Shield

Het is natuurlijk een idioot scenario wat ik nu doe. Maar wat als dit gevecht tussen Rosberg en Hamilton idd heel heftig wordt. Zoals bv Alonso-Hamilton in 2007. Gat met Ricciardo is weliswaar 64 punten, maar met de dubbele punten in Abu Dhabi? Zou zo'n scenario compleet ondenkbaar zijn?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Haha nou als dat gebeurt en Ricciardo kampioen wordt loop ik de hele winter in zo'n gruwelijk lelijk Red Bullshirt.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 24 augustus 2014 - 16:02:48
Haha nou als dat gebeurt en Ricciardo kampioen wordt loop ik de hele winter in zo'n gruwelijk lelijk Red Bullshirt.

Sterker nog, dan ga ik die rotzooi drinken ;D.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:58:30
Eddie Jordan zit ook flink te ijlen dat het team moet zeggen dat ze na de eerste bocht niet mogen vechten tot 'de race gesettled' is. Is Coulthard het (terecht) niet mee eens.
het team zegt dat toch ook na de race? dus dan kunnen ze dat beter ook tegen hun coureurs zeggen. In die zin heeft Jordan wel een punt.

0634

Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:59:54
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:55:42
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:53:01
Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:51:10
Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Ik draai 'm om, je moet niet in ronde 2 met het mes tussen je tanden verdedigen. ;)

Allebei misschien. Maar vanuit beide oogpunten snap ik het ook wel.

Bovendien is het kul van Merc: Nico was gewoon sneller en deed een legitieme poging. Waarom mag dat niet in ronde 2? Als het een Ferrari was geweest, hadden ze het normaal gevonden. Nico had het momentum, dan probeer je die te verzilveren.

Die jongens rijden niet voor Mercedes, die rijden om zelf kampioen te worden. En dat neem ik ze niet kwalijk.
spa (en f1 wedstrijden in het algemeen) wordt (worden) geregeld in de eerste ronden beslist, dus ik vind het onzin van Mercedes om te zeggen dat dit niet in de eerste ronden mag gebeuren

Het is ook complete onzin. Op het end mag je ook niet meer inhalen bij je teamgenoot. Dan moet je zuinig zijn op de punten. Wanneer mag je dan wel inhalen? Alleen tussen ronde 10 en 30 (op Spa)?

Hij had het momentum, het was niet dat hij met vier rokende banden van honderd meter aan kwam stomen, het was gewoon een normale poging.

0634

Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 16:00:19
trouwens, wat een onzin opmerkingen over vechtlust van Lewis.

Eens. Hij probeerde het aanvankelijk, maar als je dan ziet dat je geen deuk in een pakkie boter rijdt... tja, dan snap ik dat je er een beetje klaar mee bent.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:57:41
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:55:06

Zeker, 29 punten voorsprong met nog 7 races te gaan is riant. Lewis moet z'n hoop maar gaan vestigen op Abu Dhabi.

nadeel voor Lewis is dat de voorsprong weg is (in snelheid). Red Bull en Williams pakken punten van Merc

Is dat wel zo?

In Q waren ze nog 2 seconde per rondje sneller en de Mercs sloegen in de race ook al direct 'n gaatje. De eerste ronde kon Vettel nog volgen en zelfs even aanvallen, maar in ronde 2 ten tijde van het incident in Les Combs was er al 'n best gat wat Vettel niet eens op eigen kracht dicht kon rijden ondanks dat Rosberg met 'n kapotte vleugel reed.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:55:42
Bovendien is het kul van Merc: Nico was gewoon sneller en deed een legitieme poging. Waarom mag dat niet in ronde 2? Als het een Ferrari was geweest, hadden ze het normaal gevonden. Nico had het momentum, dan probeer je die te verzilveren.

Beetje tegenstrijdig ook als je altijd beweerd dat ze gewoon tegen elkaar mogen racen. ::)

0634

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 16:12:33
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:55:42
Bovendien is het kul van Merc: Nico was gewoon sneller en deed een legitieme poging. Waarom mag dat niet in ronde 2? Als het een Ferrari was geweest, hadden ze het normaal gevonden. Nico had het momentum, dan probeer je die te verzilveren.

Beetje tegenstrijdig ook als je altijd beweerd dat ze gewoon tegen elkaar mogen racen. ::)

Ook dat nog eens. Maar ja, teams en een helder en eenduidig beleid....

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 16:12:27
Ricciardo kon het wel dichten.

Daarom noemde ik ook Vettel. Je moet natuurlijk wel met voorbeelden komen die je theorie ondersteunen, niet met degene die het tegenspreken. :P

Maar goed ... ff zonder gekheid. Ricciardo kon het gat dichten omdat Rosberg die kapotte vleugel had. Ik durf echter niet te stellen dat hij dit ook had gekund wanneer dat niet het geval was geweest.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 16:13:22
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 16:12:33
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:55:42
Bovendien is het kul van Merc: Nico was gewoon sneller en deed een legitieme poging. Waarom mag dat niet in ronde 2? Als het een Ferrari was geweest, hadden ze het normaal gevonden. Nico had het momentum, dan probeer je die te verzilveren.

Beetje tegenstrijdig ook als je altijd beweerd dat ze gewoon tegen elkaar mogen racen. ::)

Ook dat nog eens. Maar ja, teams en een helder en eenduidig beleid....

Vaak ver te zoeken hè? ;D