Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:42:44
13:31 Mercedes co-chief Niki Lauda has been squarely blaming Rosberg for today's disaster in his initial TV interviews.

Dat zou een hoop kunnen verklaren waarom bijna de hele Mercedes-staf met elkaar stond te overleggen in de pits.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Respect voor Jordan om het publiek aan te spreken op het boe gedrag. Ookal vind ik Rosberg de schuldige, boe geroep is gewoon triest.

Kootje

Zeker goed van Jordan dat hij de uitfluiters terecht wijst.  8)


btw: Ik vind eigenlijk Lewis de schuldige. Hij zit er nog niet volledig voor en keert terug naar de racelijn waar dat dus nog niet kan. Je kunt 'n deur niet sluiten als iemand z'n voet er tussen heeft. Enige dat je Nico kwalijk kunt nemen is dat hij had kunnen weten dat Lewis de deur altijd dichtgooit, ongeacht dat voetje.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 15:41:41
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:33:43
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:32:07
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:30:08
Zullen die 6 ronden dan echt veel schelen voor de motor van Lewis?
Nee, maar daarom wilde hij ook al eerder stoppen ;) Maar op de radio zei Mercedes wel dat ze nu iets zagen in de data, waardoor ze nu wel gingen stoppen. Dus het zal ongetwijfeld een beetje helpen.

Sja, dubbel gevoel. Komt er een SC doet ie weer mee. Dat is ook wel weer zo.

Overigens kwam hij ook echt geen meter dichterbij, waar ik dat wel verwacht had. Vreemd.
Hij had gigantisch veel achterstand. 20 op Grosjean en al 42 op de coureur voor Grosjean. Dit was een kansloze race. Ala Duitsland 2012.

Frappant dat de wedstrijdleiding niet ingrijpt bij Hamilton en Rosberg, maar wel bij Alonso, Magnussen, Button en Vettel.

incident met Hamilton en Rosberg? Misschien voorspelbaar, maar Rosberg was toch wel de schuldige. Wilde te graag zijn verloren positie goed maken.

Had niks te maken met 'te graag'. Dat zou het alleen zijn geweest als het een onmogelijke poging was geweest. Hij was sneller, kwam er naast, dus was het een legitieme aanval die niks met 'te graag' te maken had.

Lewis gooide de deur dicht, dat was zijn goed recht, maar er zit nou eenmaal wel iemand. Had Lewis iets meer ruimte gegeven had hij nu ergens op het podium gestaan vermoed ik.

Maar nogmaals, ik snap dat de schuld iets meer bij de inhaler ligt omdat die achter rijdt. Maar het is te dun om hem de schuld te geven. Gewoon race-ongeval.

0634

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:45:59
Goed van Jordan dat hij de uitfluiters terecht wijst.  8)

Eens. Ik had ook niet het idee dat Rosberg daar met veel plezier stond.

Perton

Wolff lijkt de schuld ook bij Rosberg te leggen, al noemt hij niet expliciet. Hij zegt dat je niet met het mes tussen de tanden moet inhalen in de tweede ronde. Dat lijkt op Rosberg te wijzen. Voor de rest was ie sowieso pissig dat dit gebeurd is, uiteraard.

Tuesday

Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Pancake Shield

Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren binnen Mercedes. Zal wel flink wat afgescholden worden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Vanuit het team gezien zou ik dat ook zeggen, maar zo'n gekke actie was het niet.

En Rosberg lacht zich te pletter straks. Want die is natuurlijk een enorme boost van zijn kansen.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:51:10
Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Ik draai 'm om, je moet niet in ronde 2 met het mes tussen je tanden verdedigen. ;)

Jehoentelaar

Hahaha Mercedes, goed bezig daar.

Jammer dat het voor Alonso niet wilde, met dat gekke gedoe voor de start en het zelf kapotrijden van de vleugel aan het einde. Verder wel puik gereden.

Ricciardo weer geweldig. Wat een baasje is dat. Bottas ook weer een schaal erbij. Twee toekomstige kampioentjes!

Wings

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:50:10
Wolff lijkt de schuld ook bij Rosberg te leggen, al noemt hij niet expliciet. Hij zegt dat je niet met het mes tussen de tanden moet inhalen in de tweede ronde. Dat lijkt op Rosberg te wijzen. Voor de rest was ie sowieso pissig dat dit gebeurd is, uiteraard.

Heb het net teruggezien maar Rosberg zit er niet ver genoeg naast. Natuurlijk kun je daar best sportieve ruimte bieden (zagen we later in de race ook) als Hamilton zijnde maar als er een schuldige moet worden aangewezen ga ik voor Rosberg. Kanttekening is dat Hamilton natuurlijk vaker de deur heeft dichtgegooid dus ik begrijp wel waar het vandaan komt bij Rosberg. Alleen was dit niet het moment denk ik. Dus race-incident waarbij ik Rosberg iets meer verantwoordelijk voor houd.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:52:26
Vanuit het team gezien zou ik dat ook zeggen, maar zo'n gekke actie was het niet.

En Rosberg lacht zich te pletter straks. Want die is natuurlijk een enorme boost van zijn kansen.

Zeker, 29 punten voorsprong met nog 7 races te gaan is riant. Lewis moet z'n hoop maar gaan vestigen op Abu Dhabi.

0634

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:53:01
Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:51:10
Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Ik draai 'm om, je moet niet in ronde 2 met het mes tussen je tanden verdedigen. ;)

Allebei misschien. Maar vanuit beide oogpunten snap ik het ook wel.

Bovendien is het kul van Merc: Nico was gewoon sneller en deed een legitieme poging. Waarom mag dat niet in ronde 2? Als het een Ferrari was geweest, hadden ze het normaal gevonden. Nico had het momentum, dan probeer je die te verzilveren.

Die jongens rijden niet voor Mercedes, die rijden om zelf kampioen te worden. En dat neem ik ze niet kwalijk.

0634

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:55:06

Zeker, 29 punten voorsprong met nog 7 races te gaan is riant. Lewis moet z'n hoop maar gaan vestigen op Abu Dhabi.

nadeel voor Lewis is dat de voorsprong weg is (in snelheid). Red Bull en Williams pakken punten van Merc en dat kan Rosberg wel hebben, maar Lewis niet.