Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 10:27:10
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 10:02:37
Alleen in Canada was dat discutabel, in Australië, Duitsland en Hongarije kun je het Lewis absoluut niet aanrekenen. Nieuwe onderdelen die al na 3 rondjes kapot gaan, daar heeft de coureur echt geen invloed op. Maar goed, die discussie hebben we al in het Rosberg vs Hamilton topic gevoerd. ;)

Geen idee of dat alleen in Canada discutabel was. Rosberg heeft bovendien over de complete linie bekeken betrekkelijk minder problemen met de remmen dan Hamilton wat op z'n minst opmerkelijk is. Dat ligt ergens aan en aangezien het materiaal exact het zelfde is sluit ik rijstijl niet direct uit. Of het defect in Hongarije geen erfenis is van zijn rit in Duitsland, weet ik niet. Waarom zouden verschillende botsinkjes geen invloed kunnen hebben op de overgevoelige techniek?

Los daarvan zou Rosberg op zondag (Hongarije) keihard gewonnen hebben als hij niet zou zijn gepiepeld door de SC-situatie. Dus in hoeverre kun je daar nog spreken van pech van Hamilton afgestreken over het hele weekend? Ik vind het echt (en dat bedoel ik niet persoonlijk naar jou maar in het algemeen) onsportief gedrag van mensen die het maar niet kunnen verkroppen dat Lewis wordt verslagen. Telkens is wel weer iets dat naar voren kan worden geschoven.

CitaatAls er één seizoen is waar dit wel het geval kan zijn dan is dat dit jaar wel. In het ergste geval zou bv Nico met +50 punten de laatste race in kunnen gaan, uitvallen, Lewis zien winnen en hem met de titel aan de haal zien gaan vanwege één P3 meer. ::)

Simpel: een seizoen duurt een x-aantal races, de puntentelling is vooraf bekend gemaakt, na de laatste race wordt de balans opgemaakt. Diegene die kampioen wordt is diegene die binnen de lijnen van het reglement de meeste punten scoort over al de races. Moeilijker ga ik het niet maken. 

-edit-

Een seizoen duurt een aantal races. Niet een race. ;)
Lewis zou ook keihard hebben gewonnen als hij geen probleem had in de kwalificatie. En de SC is niet de enige reden waarom hij niet gewonnen heeft. Hij heeft het zelf laten liggen en ging van p4 naar p7 en LH ging van P13 naar P9 in ongeveer het zelfde tijdbestek. Rosberg had misschien problemen met de remmen, maar die had Hamilton paar ronde later ook( te warm geworden.) Maar Rosberg maakte niet het verschil toen hij door pech gehinderd werd. Van P4 kan je best makkelijk nog winnen, maar als nog eindigd hij achter Hamilton, die nog op een langzamere strategie zat ook.

Overigens weet ik niet op wie je doelt, maar ik denk dat niemand hier de successen van Rosberg misgunt of dat ze alle successen van Rosberg schuiven op de problemen van Hamilton. Hamilton maakt ook de nodige fouten die hem punten hebben gekost. Maar die maakt Rosberg ook.

Dat is het punt m.b.t het vergelijk tussen Alonso en Hamilton. Als Hamilton faalt en pech heeft mag dat niet genoemd worden, maar als Alonso al sinds 2006 geen titel meer heeft gehaald, mag tot in den treuren worden herhaald dat hij nooit meer een kampioenschapswagen heeft gehad. Dat is het kromme. En dat snap ik niet.

0634

Daar is niks kroms aan. Alonso haalt namelijk constant het maximale, zo niet meer, uit zijn wagen. Hamilton doet dat nooit. Integendeel, Rosberg - een in de basis mindere rijder - haalt er net zoveel uit.

Als Hamilton Rosberg de baas is zoals Alonso Raikkonen en Massa de baas is/was, dan zal de kritiek verstommen. Maar ik zie maar zelden een dergelijk verschil.

0634

Het is overigens maar relatieve kritiek hoor. Ik vind dat hij verder een best goed seizoen draait (zie ook de punten die ik hem gaf in het tussentijd-topic). Alleen waren mij verwachtingen wellicht te hoog. Ik had gehoopt/gedacht enkele jaren terug dat Lewis buitencategorie zou zijn/worden. Maar dat is ie (nog steeds) niet. In januari is ie ook alweer 30.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 11:37:14
Lewis zou ook keihard hebben gewonnen als hij geen probleem had in de kwalificatie.

Is dat zo? Lijkt mij vrij lastig te voorspellen namelijk.

CitaatEn de SC is niet de enige reden waarom hij niet gewonnen heeft. Hij heeft het zelf laten liggen en ging van p4 naar p7 en LH ging van P13 naar P9 in ongeveer het zelfde tijdbestek. Rosberg had misschien problemen met de remmen, maar die had Hamilton paar ronde later ook( te warm geworden.) Maar Rosberg maakte niet het verschil toen hij door pech gehinderd werd. Van P4 kan je best makkelijk nog winnen, maar als nog eindigd hij achter Hamilton, die nog op een langzamere strategie zat ook.

Dus met falende remmen had Rosberg verschil moeten maken anders is het zijn eigen schuld en als bij Hamilton de remmen falen is het pech. Ik denk dat ik hier nog weinig tegen in kan en wil brengen. Lijkt me zinloos om nog verder te gaan.

CitaatDat is het punt m.b.t het vergelijk tussen Alonso en Hamilton. Als Hamilton faalt en pech heeft mag dat niet genoemd worden, maar als Alonso al sinds 2006 geen titel meer heeft gehaald, mag tot in den treuren worden herhaald dat hij nooit meer een kampioenschapswagen heeft gehad. Dat is het kromme. En dat snap ik niet.

Tsja, wat moet ik hier nog mee? Is het Vettels schuld dat Red Bull geen topauto neerzet? Ik vind het eigenlijk een wel erg slechte discussie worden zo. Er wordt in gaten en hoeken gezocht waar niks te vinden valt. En waarom eigenlijk? Omdat ik vind dat Rosberg het gisteren goed deed?

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 11:49:22
Daar is niks kroms aan. Alonso haalt namelijk constant het maximale, zo niet meer, uit zijn wagen. Hamilton doet dat nooit. Integendeel, Rosberg - een in de basis mindere rijder - haalt er net zoveel uit.

Als Hamilton Rosberg de baas is zoals Alonso Raikkonen en Massa de baas is/was, dan zal de kritiek verstommen. Maar ik zie maar zelden een dergelijk verschil.
En dat is waar ik dan echt verstomd ben van verbazing. Alonso is wel de betere coureur. Hoeveel beter? Geen idee, wij weten niet hoe goed alle auto's relatief waren ten op zichte van elkaar. Maar om te zeggen dat Hamilton nooit het maximale uit de auto haalt is natuurlijk niet waar. Maleisië tot Spanje, Engeland, Duitsland en Hongarije(discutabel) haalt hij toch echt wel het maximum er uit en dat heeft Rosberg zeer zeker niet gedaan. Hamilton wint er 4 op rij, Rosberg niet eens 2. Dus haalt hij er zeker niet net zo veel uit. Hij doet het ontzettend goed, maar ik heb hem al sinds zijn entree in de F1 een goed coureur gevonden (Kan me zelfs korte discussies met jou herinneren dat jij nooit zo gecharmeerd en overtuigd was van het talent van Rosberg, en als ik het zo lees nog steeds niet helemaal.) Altijd een ondergewardeerde rijder geweest.

En dat is ook wat ik niet begrijp, Alonso's auto is de reden dat hij geen kampioen meer is, maar omdat Hamilton nu Rosberg niet constant verslaat moet de auto( de Pech en DNF's) maar vergeten worden? Of mogen we daar niet overpraten dat dat ook 1 van de redenen is dat Hamilton niet voor Rosberg staat. En zoals Kootje al zei, Canada kan je over discussieren, maar Australië, Duitsland en Hongarije kan je Hamilton moeilijk kwalijk nemen en niet zijn rijstijl er de schuld van geven. En zoveel botsinkjes heeft hij ook niet gemaakt( Wings) dat het er voor zou zorgen dat het zou falen.

Alonso is heel goed, zonder twijfel, maar zijn auto's waren veel beter dan Massa liet zien en in 2010 en 2012 waren die auto's niet veel slechter dan de Mclaren, sterker nog, vaak waren ze ook de betere. Net als in 2013. Het was Massa die bij lange na niet alles uit de auto haalde en daarom ook niet de maatstaf was van de Ferrari. Of Massa was belabberd slecht of er speelde meer mee, maar het verschil in punten is niet alleen dankzij de talenten van Alonso.

Nog sterker, ik heb sinds kort een nergens op gebaseerd vermoeden dat Ferrari Massa als in-season test coureur gebruikte voor het lopende seizoen destijds en het huidige seizoen. Om een zo groot mogelijke voorsprong te krijgen in 2014, maar andere kant is dat ontzettend lastig omdat een auto van 2014 natuurlijk moeilijk door de keuring van 2013 komt. Maar dat er meer speelde dan wij zagen en weten ben ik eigenlijk wel van overtuigd.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 11:49:22
Daar is niks kroms aan. Alonso haalt namelijk constant het maximale, zo niet meer, uit zijn wagen. Hamilton doet dat nooit. Integendeel, Rosberg - een in de basis mindere rijder - haalt er net zoveel uit.

Ik kan het verwijt ook niet plaatsen. Omdat ik schrijf dat een rijstijl van invloed kan zijn op de slijtage moet het Alonso maar worden aangerekend dat Ferrari geen topauto ontwikkeld? Het verband ontgaat me volledig.

CitaatAls Hamilton Rosberg de baas is zoals Alonso Raikkonen en Massa de baas is/was, dan zal de kritiek verstommen. Maar ik zie maar zelden een dergelijk verschil.

Mee eens. Maar volgens mij moeilijk te bevatten voor mensen die Hamilton nog steeds stukken hoger aanslaan.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 11:52:14
Het is overigens maar relatieve kritiek hoor. Ik vind dat hij verder een best goed seizoen draait (zie ook de punten die ik hem gaf in het tussentijd-topic). Alleen waren mij verwachtingen wellicht te hoog. Ik had gehoopt/gedacht enkele jaren terug dat Lewis buitencategorie zou zijn/worden. Maar dat is ie (nog steeds) niet. In januari is ie ook alweer 30.
Het huidige seizoen vind ik qua spanning 1 van de leukste en beste seizoenen sinds tijden en als Lewis het WK wint zou ik het alleen maar mooier vinden voor hem dat hij het op deze manier doet.
Dat hij niet de successen heeft die hij "Verdiend" maakt hem voor mij nog steeds een coureur van de buiten categorie. Niet zo goed als ik had gehoopt in 2007-2009, maar nog steeds ontzettend goede coureur.
1) vice wereld kampioen in zijn 1ste jaar, wereld kampioen in zijn 2de jaar.
2) elk jaar sinds zijn entree in de F1 een overwinning geboekt. Tot nu toe de enige coureur ooit die dat is gelukt. (toe geven dat hij daarvoor wel de wagen heeft gehad) maar in jaren als 2013 en 2009 als nog een overwinning geboekt ondanks de teleurstellende auto.
Vettel gaat het voorals nog niet lukken. En dit jaar heeft hij zeker de kans er voor gehad. En in Hongarije verspeelde hij het zelf door zijn spin
3) 2voudig en regerend wereld kampioen Alonso nipt verslagen in zijn rookie jaar.
4) strijd toch meeste jaren mee om de titel.

Maar er moet nog wel 1 of 2 grote stappen worden gezet om echt helemaal de beste te worden. Hij heeft nog wat te vaak last van zijn grilligheden en als hij die blijft houden, ga ik hem ook minder goed beoordelen. 

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 12:20:24
En zoveel botsinkjes heeft hij ook niet gemaakt( Wings) dat het er voor zou zorgen dat het zou falen.

Als leek uitsluiten dat het verband kan hebben lijkt mij onmogelijk. Ik mag toch hopen dat je dat zelf ook begrijpt. Overigens doe ik ook niet meer dan het niet uitsluiten hé? Dus die oorlogspijlen mag je wat mij betreft weer begraven. Dat rijstijl van invloed is op de slijtage is een stelling die mijns inziens niet tegen te spreken is. Het bandenverhaal is genoeg bewijs dat het zo is.

Overigens vind ik het wel typisch dat zodra iets wordt geroepen wat niet pro-Hamilton is (zoals vinden dat het Rosberg zijn verdiensten is, dat hij vanaf pole mag vertrekken) je vaak weer wat pagina's verder bent. Ik begrijp niet helemaal waarom mensen niet mogen vinden dat Rosberg een goede kwalificatie of race achter de rug heeft (en zeg niet dat wij dat wel mogen vinden want de pagina's lange discussies verklappen dat het niet zo is). Het is echt niet het einde van de wereld en niemand schrijft Hamilton af. Integendeel zelfs, ik verwacht Hamilton vandaag voor Rosberg als de finishvlag valt. Mits hij geen pech krijgt natuurlijk. :P

Alvast een fijne race toegewenst mensen!

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 12:17:54


Is dat zo? Lijkt mij vrij lastig te voorspellen namelijk.
Maar het is wel een zekerheid dat Rosberg zonder SC zou hebben gewonnen? 

Citaat

Dus met falende remmen had Rosberg verschil moeten maken anders is het zijn eigen schuld en als bij Hamilton de remmen falen is het pech. Ik denk dat ik hier nog weinig tegen in kan en wil brengen. Lijkt me zinloos om nog verder te gaan.
Ja iedereen heeft wel eens pech dus om dat nu als argument te gebruiken. Het is dus of voor allebei van toepassing of voor geen van beide en niet voor de een wel en voor de andere niet op jou standpunt kracht bij te zetten. Maar goed, de rem problemen hebben Rosberg zeker gehinderd, maar in hoeverre had hij remproblemen? Wanneer waren ze voorbij en wanneer begonnen ze?

Citaat

Tsja, wat moet ik hier nog mee? Is het Vettels schuld dat Red Bull geen topauto neerzet? Ik vind het eigenlijk een wel erg slechte discussie worden zo. Er wordt in gaten en hoeken gezocht waar niks te vinden valt. En waarom eigenlijk? Omdat ik vind dat Rosberg het gisteren goed deed?
Nee, Rosberg deed het gister ook heel goed. Dat was niet het punt wat ik aanhaalde. Jij en Jeroen strepen de pech van Hamilton direct weg en zeggen daarom dat Hamilton ondermaats presteert. Iedereen heeft wel eens pech. Als we Hongarije en Canada dan ook laten gelden voor Rosberg, dan heeft Hamilton als nog 2 keer zoveel pech gehad. Australië en Duitsland. Het punt was ook niet dat Rosberg daar wat aan kan doen, want dat kan hij niet. Rosberg doet wat van hem verwacht word en doet het beste als Hamilton pech krijgt. En dat is 100% Rosbergs verdienste en verdiend alle krediet daarvoor.
Maar waarom de pech van Hamilton negeren?
En ok, dat met Alonso was een beetje geprovoceerd, maar het illustreert perfect mijn punt. Als Hamilton de titel niet haalt (op dit moment door alle pech die hij heeft gehad.) is het het falen van Hamilton. Als Alonso de titel niet haalt komt dat door de auto.

Natuurlijk is het krom, want Alonso kon er niks aan doen dat de auto niet goed genoeg was( al was de auto in 2010 en 2012 veel beter dan veel mensen doen geloven. De auto was zeker op niveau van Mclaren en in 2012 zelfs de betere auto.)
En net zo met Hamilton, die kan er ook niks aan doen dat zijn auto stuk gaat en daardoor punten mis loopt.


0634

Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 12:20:24
(Kan me zelfs korte discussies met jou herinneren dat jij nooit zo gecharmeerd en overtuigd was van het talent van Rosberg, en als ik het zo lees nog steeds niet helemaal.) Altijd een ondergewardeerde rijder geweest.

Niet waar, want ik was aanvankelijk juist helemaal overtuigd van Rosberg's talent. Ik was namelijk altijd van mening dat Rosberg een future kampioen was, een enorm talent. Pas in latere jaren begon ik te vinden dat hij zich niet evenredig doorontwikkelde en ingehaald werd door anderen. Op een bepaald moment heb ik gezegd dat ik me in hem vergist had en dat hij niet zo goed is geworden als dat ik
ooit dacht. Dus die discussies zal je met anderen hebben gevoerd dan met mij.

CitaatJij en Jeroen strepen de pech van Hamilton direct weg en zeggen daarom dat Hamilton ondermaats presteert.

En dit is ook niet waar. Ik heb het de afgelopen dagen geen moment over Lewis' vermeende pech gehad. Dat deed ik express om niet wéér die discussie aan te gaan en het er bovendien niet toe doet. Tevens heb ik niet gezegd dat Lewis ondermaats presteert, ik vind alleen dat hij niet genoeg marge op Rosberg heeft om te stellen dat hij wel buitencategorie is. Leg me geen woorden in de mond a.j.b..

Verder houd ik erover op. Prima. Hamilton is een uitstekend rijder, ook dit jaar, maar in mijn ogen overduidelijk geen buitencategorie en dat bewijst Rosberg, zoals eerder Button dat ook al bewees. Zet daar de teamgenoten van Alonso en diens prestaties daartegenover en ik weet genoeg. Verder mag iedereen daar op zijn eigen manier over denken, maar dat is de mijne en daar laat ik het verder bij om een zoveelste herhaling van zetten te voorkomen.

Kootje

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 12:35:06
Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 12:20:24
En zoveel botsinkjes heeft hij ook niet gemaakt( Wings) dat het er voor zou zorgen dat het zou falen.

Als leek uitsluiten dat het verband kan hebben lijkt mij onmogelijk.

Als je weet dat het hier om metaalmoeheid in 'n slangklem ging waardoor 'n olieleiding los is geraakt, kun je dat dus wel uitsluiten. Metaalmoeheid is niet iets waar je als coureur invloed op hebt.


CitaatOverigens vind ik het wel typisch dat zodra iets wordt geroepen wat niet pro-Hamilton is (zoals vinden dat het Rosberg zijn verdiensten is, dat hij vanaf pole mag vertrekken) je vaak weer wat pagina's verder bent. Ik begrijp niet helemaal waarom mensen niet mogen vinden dat Rosberg een goede kwalificatie of race achter de rug heeft (en zeg niet dat wij dat wel mogen vinden want de pagina's lange discussies verklappen dat het niet zo is).

En ik begrijp niet helemaal waarom ooa ik dat dan niet mag vinden? Dat hier dan direct weer pagina's over vol getikt worden, ligt niet alleen aan de Hamilton aanhangers, maar net zo goed aan jezelf. Een groot deel vd posts dragen wel jouw naam hè?


CitaatAlvast een fijne race toegewenst mensen!

Bedankt, jij ook.

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 12:35:06
Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 12:20:24
En zoveel botsinkjes heeft hij ook niet gemaakt( Wings) dat het er voor zou zorgen dat het zou falen.

Als leek uitsluiten dat het verband kan hebben lijkt mij onmogelijk. Ik mag toch hopen dat je dat zelf ook begrijpt. Overigens doe ik ook niet meer dan het niet uitsluiten hé? Dus die oorlogspijlen mag je wat mij betreft weer begraven. Dat rijstijl van invloed is op de slijtage is een stelling die mijns inziens niet tegen te spreken is. Het bandenverhaal is genoeg bewijs dat het zo is.

Overigens vind ik het wel typisch dat zodra iets wordt geroepen wat niet pro-Hamilton is (zoals vinden dat het Rosberg zijn verdiensten is, dat hij vanaf pole mag vertrekken) je vaak weer wat pagina's verder bent. Ik begrijp niet helemaal waarom mensen niet mogen vinden dat Rosberg een goede kwalificatie of race achter de rug heeft (en zeg niet dat wij dat wel mogen vinden want de pagina's lange discussies verklappen dat het niet zo is). Het is echt niet het einde van de wereld en niemand schrijft Hamilton af. Integendeel zelfs, ik verwacht Hamilton vandaag voor Rosberg als de finishvlag valt. Mits hij geen pech krijgt natuurlijk. :P

Alvast een fijne race toegewenst mensen!
Het was niet als agressieve post bedoelt, mocht dat zo zijn opgevat: mijn excuus bij deze.

Maar als leek kan ik dat niet uitsluiten nee, maar als het zo gevoelig is dat het bij die botsinkjes die Hamilton had in Duitsland uitvalt of kapot gaat, dan is er serieus iets mis met de auto en kan je het Hamilton helemaal niet kwalijk nemen. Button en Kimi waren de 2 botsinkjes die hij had en die waren niet veel harder dan de hobbels of kerbstones die ze soms mee nemen.


Maar andersom is dat natuurlijk ook, we zijn pagina's verder als wij vinden dat het niet Rosbergs verdienste is. Het werkt natuurlijk 2 kanten op en een discussie gaat niet van zelf.

Rijstijl heeft natuurlijk wel invloed, maar wij als leken weten dat niet en als dat wel zo was dan zouden coureurs daar echt wel op letten of zouden we daar veel meer over hebben gehoord. Het banden verhaal is een voorbeeld, maar banden kan je opgebruiken, die worden namelijk gewisseld zonder straf tijdens een race. Motoren, Versnellingsbakken of ophangingen niet. Banden gaan x aantal km mee, Versnellingsbakken en motoren gaan 15 keer zolang mee.
Overigens was mijn punt niet dat het Rosberg het niet verdiend of dat het niet dankzij hem komt, mijn punt was dat pech vaak direct word weg geveegd.

Eens gelijks en fijne race. Er is een redelijke kans op klein beetje regen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 12:46:30


Niet waar, want ik was aanvankelijk juist helemaal overtuigd van Rosberg's talent. Ik was namelijk altijd van mening dat Rosberg een future kampioen was, een enorm talent. Pas in latere jaren begon ik te vinden dat hij zich niet evenredig doorontwikkelde en ingehaald werd door anderen. Op een bepaald moment heb ik gezegd dat ik me in hem vergist had en dat hij niet zo goed is geworden als dat ik
ooit dacht. Dus die discussies zal je met anderen hebben gevoerd dan met mij.
Excuus dan, ik dacht zeker te weten dat het met jou was. Maar goed, het is ontzettend lang geleden ook. Maar misschien was het wel de discussie over dat jij je in hem vergist had en dat hij niet zo goed is geworden als je ooit dacht.


Citaat
En dit is ook niet waar. Ik heb het de afgelopen dagen geen moment over Lewis' vermeende pech gehad. Dat deed ik express om niet wéér die discussie aan te gaan en het er bovendien niet toe doet. Tevens heb ik niet gezegd dat Lewis ondermaats presteert, ik vind alleen dat hij niet genoeg marge op Rosberg heeft om te stellen dat hij wel buitencategorie is. Leg me geen woorden in de mond a.j.b..

Verder houd ik erover op. Prima. Hamilton is een uitstekend rijder, ook dit jaar, maar in mijn ogen overduidelijk geen buitencategorie en dat bewijst Rosberg, zoals eerder Button dat ook al bewees. Zet daar de teamgenoten van Alonso en diens prestaties daartegenover en ik weet genoeg. Verder mag iedereen daar op zijn eigen manier over denken, maar dat is de mijne en daar laat ik het verder bij om een zoveelste herhaling van zetten te voorkomen.
Ok, dan andermaal mijn excuus en heb ik je verkeerd geïnterpreteerd. Enige wat ik nog wilde zeggen, Alonso kreeg in zijn Ferrari tijd natuurlijk wel nummer 1 status en Massa is niet van het niveau Button of Rosberg in mijn ogen.
Overigens was mijn reactie meer gericht op Wings.
Maar verder ga ik met je mee en laat het hier bij. Ik ga me voorbereiden op een mooie race.


FolkertE

Lichte regendruppels beginnen te vallen. volgens sommige weersites is de kans nog steeds 50 %

0634

Het was niet als agressieve post opgevat, hierboven. Wilde alleen even kwijt dat ik dat niet gezegd had :).

En nu Spa!